\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 16:20 äiti vaan kirjoitti:
no kyllä olet saanut komeat menot aikaiseksi yhdestä lapsesta!! ja kyllä sulla täytyy olla komeat tulot yksinhuoltajaksi jos hoitomaksua 200e maksat se kun on porrastettu tulojen mukan ja se joka maksaa 200e tienaa jo tavallisen paljon!!! yleensä 2 ihmistä tienaayli sen rajan!!! ja muutenkin toi sun laskelmas on aika s..... tuskin kuule asuisit yhtään sen halvemmalla oli sulla lapsi tai ei !!! ei puolet vuokrasta kuulu lapselle!!! ja lääkäärissä käyti on ilmasta ja mun pojalla on atooppinen iho eikä rasvoihin kyl noin paljoa mee!! ja tuskin se lapsi sähköä 20 euron edestä kuluttaa!! et aika kaukaa on toi sun laskelmas háettu!!!! kyllä lapsilisät ja elatusmaksut riittää tasan tarkkaan lapsen elämiseen kuukaudessa!!! kyl se on monteen kertaan joka paikassa laskettu!!! kyseessä ei taskaan kyse kun et rahat pois lapsen isältä varsinkin jos sillä menee paremmin kun itellä!!
No jos se on niin laskettu, niin miksi sitä sitten muutetaan? Minimielari ja lapsilisä on aika vähän esim. opiskelijaäidillä. Ja edelleen olen sitä mieltä, että se, joka tienaa enemmän, maksaa enemmän. Ja sitä en pidä kiusantekona, vaan sitä, että jos ei maksa.
Anteeksi mutta sinä et voi tietää, kuinka paljon meillä menee jo lämmityskuluihin kuukaudessa. Ja sille en voi mitään että asunto on näin rakennettu. Muuta kuin muuttamalla pois. Minä asun aivan varmasti halvemmalla yksin. Olen aika monta vuotta asunutkin.
Joka tapauksessa on varmaan niitä oikeasti lähejä, joiden rahat ei riitä. Ja niitä, jotka taistelevat rahasta muista syistä, kun eivät muuta voi.
Toiseen vastaukseesi:
Minun exällä ei taatusti mene paremmin kuin itselläni. Mutta hän laittaakin kaikki loput rahansa viinaan ja pelaamiseen. No omapahan on sitten kai asiansa
?
Mutta on varmasti lähejä, joilla on paha olla. Ehkä siitä, että lapsi kärsii jatkuvasti ikävää, ja koetaan siitä syyllisyyttä. Etä ei ehkä näe tätä ikävää tai sitten näkee. Tai sitten ero on täysin selvittämättä ja se kaivaa. Mutta silloin vika on kai molemmissa exissä.
Ja sitten ihan henkinen ja fyysinen väsymys olla "töissä" 24h,
joka ikinen hetki. Sitä ei voi ymmärtää kuin kokeilemalla!
Kiusanteko voi olla ainoa keino koittaa saada pahaa oloa purettua.
Se on äärimmäisen ikävää uusperhettä kohtaan. Mutta muistettakoon että aika moni ihminen voi käyttäytyä yllättävästi niin henkisessä kuin taloudellisessakin ahdingossa. Siksi on minusta väärin haukkua ketään h.ulluksi tämän perusteella.
Tiedän, että uusperheen vanhemmatkin silloin kärsivät. Heillä saattaa silloin varmasti olla kuitenkin toinen purkautumiskeino kuin tämä ex.
No voitte pitää laskelmaani miten tyhmänä tai vääränä tahansa. Tämä exäni ei pitänyt, koska on elänyt tässä elämässä! Ja tietää, mitä eläminen täällä maksaa. Mitäs sitten kun lapsi on murrosiässä. Syö kuin kaksi isoa miestä jne. Riittääkö sama raha silloin???
Kuten sanottua, minulla kuukaudet vaihtelee. Ja on selvä, että jos yksi ihminen maksaa vuokrat, vakuutukset ym., rahaa jää vähemmän kuin kahden maksajan taloudessa.
<br><br>