Täällä ku on teitä alkoholifani äitejä, ni te varmaan osaatte auttaa muo yhdessä alkoholin hintaan liittyvässä asiassa

  • Viestiketjun aloittaja sdfdf
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Mä en oo ikinä sietäny, että annetaan viinaa lahjaksi.. Joku viini, hienossa pullossa, tai konjakkia 80-vuotiaalle papparaiselle on ok, mutta kasa kirkasta viinaa 60-vuotiaalle nii ei kiitos..

Musta joku lahjakortti olis loistava, jos hälle ei kelpaa ostettu niin sitte joku itse tehty, esim. lupaatte käydä hällä tekemässä kevät siivouksen/joulusiivouksen yms.
Sitä konjakkiakin saa pikkupulloissa. :whistle:
Juu, mut ap puhui Viinasta, jonka miellän kirkkaiksi.. :D
Konjakki on viinaa. :whistle: ;)
 
ccc
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Mä en oo ikinä sietäny, että annetaan viinaa lahjaksi.. Joku viini, hienossa pullossa, tai konjakkia 80-vuotiaalle papparaiselle on ok, mutta kasa kirkasta viinaa 60-vuotiaalle nii ei kiitos..

Musta joku lahjakortti olis loistava, jos hälle ei kelpaa ostettu niin sitte joku itse tehty, esim. lupaatte käydä hällä tekemässä kevät siivouksen/joulusiivouksen yms.
Sitä konjakkiakin saa pikkupulloissa. :whistle:
Juu, mut ap puhui Viinasta, jonka miellän kirkkaiksi.. :D
Konjakki on viinaa. :whistle: ;)
juu rypäleviinaa
 
minä
Minäkin olen vissiin huono alkoholin käyttäjä, kun ne pullot vaan säilyy tuolla kaapissa.

Siellä kaapissa voi olla se sama viinapullo kuukausia, ei ole tarvetta hakea Alkosta joka viikonloppu perjantaipulloa, joka on sitten kiire juoda viikonlopun aikan pois, ettei vaan sorru viikolla juomaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Hiukan eri kynnys avata iso pullo esim. shampanjaa, jos ajattelee juoda yhden lasillisen verrattuna pieneen viinapulloon, joka menee yhdellä kulauksella.
Miksi sä yleistät tuolla tavalla??? Älä oleta, että jos sä et pysty vastustamaan niitä pikkupulloja ettei kukaan muu pysty.

Kummallista kun joillekin on alkoholin kanssa joko tai. Taitaa silloin olla kyse ongelmakäyttäjästä, kun ei tajuta sitä, että jotkut oikiasti voi käyttää alkoholia kohtuudella.

En mä ainakaan voisi vetää illan aikana montaa pientä pulloa viinaa. Hyi yäk.
Minä en juo viinaa ollenkaan.

Sinä olet siis sitä mieltä, että alkoholia kuluu yhtä paljon tilanteessa jossa:

60-vuotias saa syntymäpäivälahjaksi 60kpl pieniä viinapulloja
ja
60-vuotias saa syntymäpäivälahjaksi jotain muuta kuin viinaa?

Minä olen ihan 100% varma siitä, että ekassa tilanteessa viinaa kuluu enemmän. En tarkoita, että juhlakalu alkoholisoituu näiden pullojen takia vaan että hän käyttää enemmän viinaa silloin kun sitä on hänelle kannettu pullotolkulla juotavaksi verrattuna siihen tilanteeseen, että hän itse hankkii alkoholit.

Minusta on ihan päivänselvää, että näin tapahtuu lähes minkä tahansa hyödykkeen kanssa. Jos saat lahjaksi suklaalevyn, niin syöt sen. Tuskin olisit juuri silloin muuten vaan hakenut suklaata syödäksesi. Tai jos saat erikoisjuustoja, niin syöt niitä. Vaikket muuten olisi niitä syönyt. Jne.


 
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Hiukan eri kynnys avata iso pullo esim. shampanjaa, jos ajattelee juoda yhden lasillisen verrattuna pieneen viinapulloon, joka menee yhdellä kulauksella.
Miksi sä yleistät tuolla tavalla??? Älä oleta, että jos sä et pysty vastustamaan niitä pikkupulloja ettei kukaan muu pysty.

Kummallista kun joillekin on alkoholin kanssa joko tai. Taitaa silloin olla kyse ongelmakäyttäjästä, kun ei tajuta sitä, että jotkut oikiasti voi käyttää alkoholia kohtuudella.

En mä ainakaan voisi vetää illan aikana montaa pientä pulloa viinaa. Hyi yäk.
Minä en juo viinaa ollenkaan.

Sinä olet siis sitä mieltä, että alkoholia kuluu yhtä paljon tilanteessa jossa:

60-vuotias saa syntymäpäivälahjaksi 60kpl pieniä viinapulloja
ja
60-vuotias saa syntymäpäivälahjaksi jotain muuta kuin viinaa?

Minä olen ihan 100% varma siitä, että ekassa tilanteessa viinaa kuluu enemmän. En tarkoita, että juhlakalu alkoholisoituu näiden pullojen takia vaan että hän käyttää enemmän viinaa silloin kun sitä on hänelle kannettu pullotolkulla juotavaksi verrattuna siihen tilanteeseen, että hän itse hankkii alkoholit.

Minusta on ihan päivänselvää, että näin tapahtuu lähes minkä tahansa hyödykkeen kanssa. Jos saat lahjaksi suklaalevyn, niin syöt sen. Tuskin olisit juuri silloin muuten vaan hakenut suklaata syödäksesi. Tai jos saat erikoisjuustoja, niin syöt niitä. Vaikket muuten olisi niitä syönyt. Jne.
AAMEN!
 
Se 60v. saa sitä viinaa ihan itteki sieltä Alkosta jos haluaa ja voi ostaa just niin paljon kuin haluaa. Kenenkään alkoholismia ei estetä sillä ettei osteta viinaa, vaan kyllä se alkoholisti ne juomansa saa. Eikä sillä viinalahjalla kenestäkään alkoholistia tehdä, kyllä se on ihmisestä ittestä kiinni vetääkö ne viinat heti.
 
olo
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Hiukan eri kynnys avata iso pullo esim. shampanjaa, jos ajattelee juoda yhden lasillisen verrattuna pieneen viinapulloon, joka menee yhdellä kulauksella.
Miksi sä yleistät tuolla tavalla??? Älä oleta, että jos sä et pysty vastustamaan niitä pikkupulloja ettei kukaan muu pysty.

Kummallista kun joillekin on alkoholin kanssa joko tai. Taitaa silloin olla kyse ongelmakäyttäjästä, kun ei tajuta sitä, että jotkut oikiasti voi käyttää alkoholia kohtuudella.

En mä ainakaan voisi vetää illan aikana montaa pientä pulloa viinaa. Hyi yäk.
Minä en juo viinaa ollenkaan.

Sinä olet siis sitä mieltä, että alkoholia kuluu yhtä paljon tilanteessa jossa:

60-vuotias saa syntymäpäivälahjaksi 60kpl pieniä viinapulloja
ja
60-vuotias saa syntymäpäivälahjaksi jotain muuta kuin viinaa?

Minä olen ihan 100% varma siitä, että ekassa tilanteessa viinaa kuluu enemmän. En tarkoita, että juhlakalu alkoholisoituu näiden pullojen takia vaan että hän käyttää enemmän viinaa silloin kun sitä on hänelle kannettu pullotolkulla juotavaksi verrattuna siihen tilanteeseen, että hän itse hankkii alkoholit.

Minusta on ihan päivänselvää, että näin tapahtuu lähes minkä tahansa hyödykkeen kanssa. Jos saat lahjaksi suklaalevyn, niin syöt sen. Tuskin olisit juuri silloin muuten vaan hakenut suklaata syödäksesi. Tai jos saat erikoisjuustoja, niin syöt niitä. Vaikket muuten olisi niitä syönyt. Jne.
miten sä voit olla niin varma jos saan suklaanlevyn lahjaksi, että syön sen?
Hassua että sä voit tietää miten ihmiset käyttäytyy- Mulla ei ole tapana käyttää sellaisia tuotteita mistä en pidä. Jos saisin juustoja lahjaksi ja en niistä pitäisi, niin en minä niitä söisi en edes säälistä en mistään syystä. Miksi minun pitäisi syödä tai jotain mistä en pidä?
kannattaisi tarkistella mielentilaa ennenkuin kirjoittaa noinkin "varmoja" olettamuksia minnekkää palstoille.
 
trr
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Ai niin mulla on muuten kesäkuulta suklaalevykin. :D Maistoin sitä, mutta en pahemmin tykkää siitä. Ja herramunjee, mä olen ylipainoonen! :LOL: :D
täällä tuntuu eräällä olevan aika outo logiikka asioiden suhteen. Sunhan pitäisi syödä se suklaalevy vaikka et pidä siitä. Ehkä munkin pitäisi juoda lahjaksi saamat valkkarit, vaikka en tosiaankaan pidä valkkarista. Ajattelin lahjoittaa ne eteenpäin..voihan se nipo ne juoda.
 
ap
Joooooooooooo...... anteeks kauheesti.........
1. Tarkoitus oli ostaa Viskiä
2. Tunnen henkilön, ja tiedän että ei juo niitä pulloja samassa illassa eikä juo niitä pulloja vain siks ku niitä on.
3. Ei menisi hierojalle, eikä tarvitse mitään palveluja, tai vaikka tarvitsis, en pystys tekemään mitään siivouksia tms. hölöpölöö...

Mut ei se mitään, ajatus se vaan oli siitä viinakukasta... ehkä teen karkkipuun johon laitan 60 eri karkkia.. ja se on sitten tosi terveellistä ;)

Porkkanoita ku ei viitti laittaa roikkumaan, ne nahistuu, vaik söis puol kiloo päivässä ;)


 

Yhteistyössä