tää on taas näitä vaatekysymyksiä: minkäikäiset käyttää kenkiä, joiden koko 25 (goretex-talvikengät)

  • Viestiketjun aloittaja ee
  • Ensimmäinen viesti
ee
kyseessää siis viking goretex-talvikengät.

Yksi innokas, myyn-kaiken-lähes-väkipakolla-tutuille-äiti, olisi enemmän kuin halukas myymään ko. malliset kengät kokoa 25 mun taaperolle talveksi. Itse vain olen sitä mieltä, että en osta, kun ei yhtään voi tietää paljonko jalka vielä kasvaa. Nyt on 1 v 4 kk ja kengän koko syksyn goretex-kengissä 23. Eihän se nyt millään voi olla 25 talvella? Tän äidin mielestä menee hyvin tammi-helmikuussa, kun jalka kasvaa ja tartteehan sinne sukkakin laittaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
täällä tyttö tasan 3vee ja just ostin sille uudet viikkarit kokoa 25,pohjallisen pituus 16cm ja jalkapohjan pituus 14,5cm
no meidän lapsella toi jalkapohjan pituus on jo nyt toi 14.5

No kivat nyt sitten kun aattelin, että saan sanottua, että ei tod.näk. mahtuisi. Kait sitä pitää läväyttää päin naamaa (siis sanoa), että kiitos ei, vaikka menis sitten ystävyys siinä.

Muutenkin haluaisin vielä noin pienelle ostaa ihan uudet kengät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
täällä tyttö tasan 3vee ja just ostin sille uudet viikkarit kokoa 25,pohjallisen pituus 16cm ja jalkapohjan pituus 14,5cm
no meidän lapsella toi jalkapohjan pituus on jo nyt toi 14.5

No kivat nyt sitten kun aattelin, että saan sanottua, että ei tod.näk. mahtuisi. Kait sitä pitää läväyttää päin naamaa (siis sanoa), että kiitos ei, vaikka menis sitten ystävyys siinä.

Muutenkin haluaisin vielä noin pienelle ostaa ihan uudet kengät.
no ne ois varmaan ihan passelit....toki viikkareissakin mitat heittää aika paljon.
kandee kysyy paljon sisäpohjan mitta ja sanoa että liian pienet/suuret =)
 
Meidän neidillä reilut 2v on nyt kengän koko 22 ja todellakaan ei talvella jalka ole vielä 25, vaan 23 viking-goret olen hälle talveksi hankkinut. Huonolla tuurilla toi 25 on sopiva ensi kesänä, jos ne kengät ostat, tietty voi mennä vielä seuraavanakin talvena, mutta mä en ainakaan ostaisi.
 
heppuli
änkeempä tähän et mistä mä löydän mee kuopuksel talveks kengät ku jalan koko huikee 18??ja ikää siis 1v6kk talvella =) esikoisel ku 1v kenkä oli jo 24 ni ei tiiä =)
 
Solina
Meillä just viikko sitten käyty mittauttamassa kengän koko. Ja 4v se on on 25v ja reilu 2v se on 21


heppuli, muistaakseni ihan cittarista tai prismasta ostin meidän poitsulle ( täytti heinäkuussa 2v) kengät viimetalvena, kokoa 19. Tais meilläkin se ihan oikea koko olla 18 mutta eihän niitä löytynyt kaupasta joten oli pakko ottaa vähän isommat. Ja mahtupa sitten paksumpaa sukkaa....

Pitäisi varmaan itsekkin tehdä inventaario meidän kenkävarastoon että mitä joutuu ostamaan ja mitä on.
 
Greippi
Voi olla, että nuo olisivat lapsellesi hyvinkin sopivat kevättalvella. Lapsen kenkä saattaa hyvinkin kasvaa kahdella numerolla puolessa vuodessa ja merkkien välillä on huima ero. Meillä poika käytti viime talvena 2,5 v:nä Superfitin kokoa 26. Vikingistä olisi pitänyt olla isompi koko.

Itse olen ennemminkin sitä mieltä, että ihan pienelle passaavat hyvin vähän käytetyt talvikengät ja isommalle pitää olla uudet. Isommilla käyttöikä on pidempi ja kengät kuluvat ihan eri tavalla kuin pienellä. Mutta minusta voit silti ihan hyvin sanoa myyjälle, että haluat ostaa uudet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja heppuli:
änkeempä tähän et mistä mä löydän mee kuopuksel talveks kengät ku jalan koko huikee 18??ja ikää siis 1v6kk talvella =) esikoisel ku 1v kenkä oli jo 24 ni ei tiiä =)
meillä eli ekana talvena tytöllä 19 kook moomitalvikengät.
kyllä joka kenkäkaupasta saa pieniä kokoja,k-kenkä,andiamo,dinsko,stokkalta
 
vieras
En sanoisi mitään ikää, kengän koko ei mitenkään riipu iästä. Eri valmistajien kengätkin ovat kooltaan hyvin erikokoiset, onpa joskus ostettu pienempää koko numeroa olevat kengät kuin mitä ovat olleet pieneksi jäämässä olevat, kengän valmistajien mitat kun sattuivat heittämään juuri ääripäihin.

Noissa kengissä pitäisi olla irrallinen pohjallinen. Otat sen irti ja pistät lapsen seisomaan siihen päälle, jos ne pohjalliset ovat paljon jalkaa isommat, niin siitä näkee, että ovat turhankin isot, ei se jalka sentään 3-5 cm kasva yhden talven aikana.
 
Lapsenkengän sisäpohjan pitäis olla n. 1,5 cm isompi kuin jalka. Tosiaan erittäin paljon riippuvainen valmistajasta. Kyllähän meille aikuisillekin menee jotkut ihan erikokoiset kengät (jotkut mun kengät kokoa 38, toiset 40). Meidän 2,5-vuotoaalla on nyt yleisin kengännro 27, ja muistelisin että viime talvena, eli 1,5-vuotiaana 25 oli se yleisin. Eli kun ottaa tuon kasvuvaran (1,5 cm) ja sukkatilan huomioon, niin kyllä mä ostaisin nuo 25 numeroa olevat (siis meidän lapselle). Tai no riippuu tietty myös kunnosta ja hinnasta...
 

Yhteistyössä