Tää on nyt varmaan TOSI tyhmä kysymys...

  • Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti
miettii
Mutta pakko kysyä... Alettiin eilen tekemään vauvaa miehen kanssa.. Huomenna on mulla hammaslääkäri..onko siitä haittaa jos ottaa röntgenkuvia? Ehkä tyhmä kysymys kun vasta alettiin vauvaa tekemään...mutta pakko kysyä kun oon tuota miettinyt tänään... Missä vaiheessa siitä pitää esim.hammaslääkärin tietää, sittenkö vasta kun tietää olevansa raskaana?
 
miettii
niin niin mutta haluaisin tietää pitääkö siitä sanoa jo hammaslääkärille että yritetään lasta.. Tosi tyhmää varmaan miettiä tätä mut en voi sille mitään. :D Eikä oo ees eka lapsi...
 
"Vieras"
Siittiöllä kestää se noin vuorokaus päästä munasolun luo, eli et vielä mitenkään voi olla raskaana, mutta huomenna jo ehkä.. Ja nuo röntgensäteet varmasti vaikuttaa jo ihan muutaman solun kokoiseen alkioon joten sanoisin kyllä että yritetään lasta, et tiedä oletko raskaana vai et.
 
[QUOTE="Vieras";28345746]Siittiöllä kestää se noin vuorokaus päästä munasolun luo, eli et vielä mitenkään voi olla raskaana, mutta huomenna jo ehkä.. Ja nuo röntgensäteet varmasti vaikuttaa jo ihan muutaman solun kokoiseen alkioon joten sanoisin kyllä että yritetään lasta, et tiedä oletko raskaana vai et.[/QUOTE]

nimenomaanhan ne vaikuttavat juuri silloin, kun solut ovat jakaantumassa, tai siis että jos on kaksi solua ja toinen niistä sitä säteilyä saa, niin kun ihminen on valmis, puolet sen soluista on siitä säteilyä saaneesta, eli vaikutus on paljon laajempi (tieteellistä selitystä oikeen pukkaa ;) )

sinällään kai katsotaan, että suun röntgenkuvauksella ei ole vaikutusta alkioon/sikiöön, kun se suojataan niin hyvin. Itse en silti tahtoisi raskaanaollessani röntgenkuvattavaksi. Ja kun sitä joko on raskaana tai ei ole. Se on sitten lopputuleman kannalta ihan sama tietääkö sen jo ja onko testi näyttänyt plussaa, niinkuin tuolla joku rajaksi ehdotti.
 

Yhteistyössä