Tää on ihan kauheeta!

• Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
minä
Tuo 6v. on ihan kamala, meinaa itku päästä ja äsken pääsikin.
En ymmärrä mistä se on noi kiroilut ja muut haukkumasanat kuullu, tai siis kyllä joskus iteltä joku ruma sana pääsee mutta noi pojan sanat on jotain hirveetä että tässä talossa ei ole kyllä kukaan koskaan käyttäny.

En saa niitä kitkettyä pois vaikka vien arestiin aina kun päästää suustan tai sitten jotain kivaa menettää. Ei mitään tulosta ole tullu.
En tiedä tepsiskö saippua, se vaan tuntuu niin hirveeltä että saippuaa pistäis.

Tuntuu ettei saa mitään lakia tolle kohta, se hyppii silmille jo aika kiitettävästi vaikka mitä tekis. On todella kova luonne pojalla ja ei kyllä hevin anna periks.
Saa todella kovan taistelun sen kanssa käydä joka päivä jos joku ei sen mieleen mene.

vierastus
Auttaisko palkitseminen, rankaisemisen sijaan.
Ihan siis sovitte yhdessä, että ei kiroile. Ja joka päivästä, jonka on kiroilematta, saa tarran tauluun.
Kun on kymmenen tarraa koossa, saa jonkun välipalkinon, joka on etukäteen sovittu.
Sitten kun kymmenen päivän välipalkintoja on koossa vaikka 5, niin sitten saa jotain extrakivaa. (uimahalli reissu tms, tai jonkun lelun, jota kovasti haluaa, mitä nyt yhdessä keksitte sopiakin.)

Hoidossa oppinut? Meikäläisen pikkusisko oli kanssa TOSI jääräpää luonne.. Yritettiin joskus rumia sanoja sanottuaan laittaa pippuria kielelle.. Mutta se vaan pyysi lisää. Lopulta autto kun sanottiin että kieleen kasvaa karvoja, ja jos iteltään pääsi ruma sana niin kauheella kiiireellä piti mennä tutkimaan oma kieli ja todeta että "joo-o, KARVA! yäk." Ja "mä en kyllä enää koskaan kiroile.. ". Tai sitten tutkittiin siskon suuta ja "löydettiin" sieltä karvoja, "hmm. joo-o, kyllä se lääkäri oli ihan oikeessa. Ootko sä näin monta rumaa sanaa sanonut että sun kielessä on noin monta karvaa??!".

minä
Tuo tarrajuttu oli käytössä eikä yhtään tarraa siihen saanu ja viidennen päivän jälkeen rikko kaikki tarrat salaa. kaikki kielessä karva asiat on testattu. Olen tainnu testata kaikki. Mua hävettää ihan hirveesti kun on vaikka vieraita niin tää jätkä päästää suustaan ihan hirveitä juttuja, arestissa sitten on aina mutta musta tuntuu että se on koko aika arestissa niin ei siitä ole hyötyä.

Yks päivä pelattiin afrikantähtee, ja poika ei sitten voittanu niin haukku siskonsa ihan pataluhaks.
Multa meinaa mennä tosissaan hermot, tekis mieli viskata koko poika pihalle päiväks.

minä
Alkuperäinen kirjoittaja 69:
6v piräis olla jo järkee päässä. Meillä autto, kun kerrottiin mitä mikäkin sana tarkoitti.
Pojalla on dyspraksia, ja sitten noita tic oireita. Foniatrialla sanoivat että tuo kiroilu saattaa liittyä siihen mutta siis joku roti siihen nyt ois saatava. Hoidossa ei tollasia sanoja käytä, on todella kiltti siellä. Kotona täysin vastakohta.

minä
Alkuperäinen kirjoittaja Tellu:
Kokeile muutama päivä olla niinkuin ett´kuulis koko sanoja. Joskus tuntuu, ett´kieltäminen vaan innostaa lisää, kun sille jäärätuulelle satutaan.
Olen kokeillu. Jossain vaiheessa ei enään kestä oma pää. Kun kuulee oman lapsen suusta että saatanan läski, kusipää mulkku niin multa pääsee itku. Suutuksissa niitä päästelee ettei huvikseen hauku mutta on tuo kamalaa kuultavaa.

Tellu
No hupsista, onpa teillä sanavarastoa. Mutt´jos sittenkin vaan sitkeesti yrittäis.
Helppo tietty sanoa, ottaisin varmaan ittekin korvasti kiinni ja aika lujaa.. Mutta kyllä sun sitte pitäis jo hoitopaikassakin ottaa asia puheeks, jos joku siellä tommosia latelee.

minä
Alkuperäinen kirjoittaja Tellu:
No hupsista, onpa teillä sanavarastoa. Mutt´jos sittenkin vaan sitkeesti yrittäis.
Helppo tietty sanoa, ottaisin varmaan ittekin korvasti kiinni ja aika lujaa.. Mutta kyllä sun sitte pitäis jo hoitopaikassakin ottaa asia puheeks, jos joku siellä tommosia latelee.
Olen puhunukin siellä että käyttääkö siellä jotkut oikeesti tämmöstä kieltä, harvemmin kuulema ja niistä aina keskustellaan mutta kun tohon poikaan tarttuu todella helposti nuo.
On hiljanen hoitopaikassa, ja seuraa tarkkaan toisia lapsia. Yks päivä kun isänsä toi poikaa hoidosta niin tuli potkasemaan minua ihan ilman syytä. No tottakai pidin puhuttelua ja mistä moinen johtu. Poika ei sanonu mitään mutta hoidossa sanoivat että yks poika eilen sai ulkona hepulin ja potkas toista lasta. No meidän poika päätti sitä käyttää sitten ilmeisesti kotona minuun.

Yhteistyössä