tä?

Ollaan eroamassa avopuolison kanssa ja nyt pähkäilen tukien kanssa.
Mies ei ole töissä ja sanoo että olen ahne jos haen elatustukea kun hänellä ei ole rahaa maksaa ja aikoo maksaa sitten kun pääsee töihin niin sen mitä maksaa.
Itse en tiedä miten se vaikuttaa minun ja pojan elämään jos en hae elatustukea?
Tällähetkellä olen kotiäitinä.
 
No tästä aiheesta on ollut jo aika monta avausta, mutta tilaa nyt ekaksi aika lastenvalvojalle, häneltä saat tietoa miten edetä elatusasiassa. Turha uskoa miestä jos hän sanoo että maksaa mitä maksaa. Onko se ahneutta jos haluaa lapsen elämän olevan muuta kuin penninvenytystä? Anna nimitellä ihan rauhassa.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2007 klo 19:22 misu kirjoitti:
en tiedä miten se vaikuttaa minun ja pojan elämään jos en hae elatustukea?
Tällähetkellä olen kotiäitinä.
Jos tulee tiukka paikka ja tarvitsisit toimeentulotukea, pitäisi ensin selvittää elatusapua-asiat kuntoon.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2007 klo 12:10 misu kirjoitti:
vaan ne maksoi kaupunki vai?
entäs jäikö ne isille velaksi?? että kun pääsee töihin joutui maksamaan ne?
kaverillani on pieni palkka ja se ei riitä elatusmaksujen maksamiseen. Lastenvalvojan luona ovat sopineet mikä on isän osuus ja minkä kaupunki maksaa. Kerran vuodessa isä toimittaa tulotositteet ja jos tulot ovat pysyneet alhaisina, ei velkaa kaupungille kerry. Jos tulot nousisivat, asiasta pitäisi sopia erikseen.

Kysy tarkemmin lastenvalvojalta.

 
jeps
elatussopimus tehdään määräaikaisena jos elatusvelvollisella on alentuneet tulot. Välin maksaa sitten kaupunki. Tottakai pitää tehdä sopimus. En voi olla nauramatta tuolle mehen asenteelle että hänestä se elatusmaksu ei nyt kuullosta kovin kivalta, että palataanko joskus myöhemmin asiaan.

laskepa paljonko sinä maksat elatusta kuukaudessa? Ei kukaan joudu kadulla asumaan elatusmaksujen vuoksi, älä murehdi, kyllä ne sorvataan maksukyvyn mukaan. Eikä ne ole edes sinulle ne rahat vaan lapsillehan ne tulle ja se on heidän laillinen oikeus. Ei kannata liittää mitää syyllisyyksiä eikä kostoja elatusmaksuihin vaan hoitaa se ihan käytännön juttuna. Jos sulla ei ole sopimusta et saa elatustukea kaupungilta.
 

Yhteistyössä