taasko raskaana ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja e-kapseli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

e-kapseli

Vieras
Moikka !

Kerron ensin vähän taustaani. Eli tulin raskaaksi viime kesänä ja tein abortin. Aloin syödä e-pillereitä mutta ne eivät toimineet ja tulin taas raskaaksi. Raskaus oli luultavasti kohdun ulkoinen ja meni kesken. Söin ajallaan pillereitä mutta en enää tahtinut uusia vaan otin e-kapselin. Nyt pelkään että olen taas raskaana. Menkat myöhässä. Tiedän että ne voivat jäädä pois... Minulla on tullut täysin ajallaan kahdet kuukautiset. Kiertopäivä nykyään 41pvä. Ennen 31pvä. Mahaan sattuu niinkuin aikaisemmissa raskauksissa, kohdunnapukka kova ja oksettaa koko ajan. Mitkä mahdollisuudet minulla on taas olla raskaana ja mistä se voisi johtua että hormonaalinen ehkäisy pettää kahdesti ?

Emme voi millään tietää oletko sinä raskaana vai et. Mitäs jos kävisit R-kiskalta ostamassa raskaustestin??? Gynekologi on oikea henkilö vastaamaan kysymyksiisi. =)

jaa-a..jos sun oman kehon hormonitoiminta on niin voimakas ja nämä hormonivalmisteet on nykyään suht mietoja ei ehkä riitä pitämään sun omaa hormonitoimintaa ns "jäissä".

Mitä e-pilleri merkkiä/merkkejä olet käyttänyt?

Raskauden mahdollisuuteen en osaa sanoa mitään. kannattaa tehä testi ihan vaan mielenrauhan vuoksi. mutta en usko raskauteen kovin paljon,

miten olisi jatkossa tulpa ehkäisy kondomi + joku hormonaalinen tai esim hormonikierukka, se on kuulemma yhtä tehokas kuin sterilisaatio.. tosin mikään ei oo 100%.

Minulla ja poikaystävällä on niin voimakas lateksi allergia molemmilla että harvat kondomit sopivat. :( Cerazette ja mini-pill merkkisiä pillereutä ja nyt Jadelle kapselit.

okei eli minipillereitä. Miksei sulle ole yhdistelmäpillereitä määrätty? minipillerit kun ovat teholtaan heikompia kun yhdistelmät etten yhtään ihmettele jos olet raskautunut...

ahaa ok no sitten asia on selvä ettei yhdistelmiä voi käyttää. Minulla myös aurallinen migreeni ja käytän mini-pill merkkisiä minipillereitä. Niissä on aika lyhyt unohdusaikakin.

Mitäs gynekologi/lääkäri tuumaa tähän tilanteeseen? Kai sen pitäis olla jo hieman huolestunut jos ei ehkäisy ehkäise?

En ole vielä soittanut lääkäriin. Siskollani oli saman merkkiset minipillerit ja hänkin tuli raskaaksi. Sekä sai keskenmenon samoilla viikoilla kuin minä. Se oli lääkärin mielestä outoa.