TAASKO! Dobermanni raateli peuran :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poppaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla on samantapaisia kokemuksia ihmisrodusta. En tiedä miten kauas historiassa pitäisi mennä, että tulisi aika jolloin ihminen ei olisi saatananmoisessa itsekkyydessään tappanut muita ihmisiä sekä eläimiä. Jopa suunnitelmallisesti ja perusteellisesti. Otetaan esimerkki vaikkapa tuolta reilun 60 vuoden takaa: Juutalaisten kansanmurha. Ja mitä tapahtuu tänä päivänä mm. lähi-idässä?

Mitä tapahtui viikonloppuna jossain päin Suomea? Aivan. Joku tappoi jonkun.

Ihminen on siitä typerä, että halutessaan se voi jättää koiran kouluttamatta, tai "kouluttaa" sen käyttäytymään vaistojensa mukaan, jolloin eläin on vaarallinen muillekin.

Vaikka koiria onkin jalostettu aivan liian pitkälle mielestäni (tuonut mukanaan perinnöllisiä sairauksia ja vikoja.. Kuten luonne ja lonkkavikoja...), lähestulkoon koirasta kuin koirasta rodusta riippumatta voi kouluttaa aivan ystävällisen ja tottelevaisen koiran.

Ihminen on syypää tähänkin, ei koira. Jos halutaan maailmasta turvallinen paikka, voinemme lopettaa kaikki itsemme tähän paikkaan??

Voi nyyh :'( :'(
Nämä jutut vetää dobberin omistajan hiljaiseksi. Mun koira ei ole tappaja, se ei käy naapurin lasten päälle eikä se syö oravia tai peuroja. Se kyllä kuolaa ja tunkee syliin ja on hautaan saakka kuin energinen kuin vieteri. Se rakastaa omaa perhettä ja oikeastaan kaikkia ihmisiä jotka ovat sille ystävällisiä.Se tulee yleensä toimeen kaikkien koirien kanssa joihin se tutustuu ja jotka ei hauku sille. Se kellahtaa kumoon eläinlääkärillä.
Se ei ole helppo koira. Se on luupää, se on hirmuisen ovela, voimakas ja rohkea. Se kiristää omistajansa hermot äärimmilleen joskus ja niin kuin sanoin, se ei rauhotu kuin ani harvoin. Se myös on iso koira joka näyttää pelottavalta kun loikkii kohti kahdella tassulla ja aina se ei pysähdy vaan pomppaa suoraan syliin.
Eli se vaatii paljon ja jatkuvaa hanskassa pitoa. Se ei pärjää ilman omistajaa joka kertoo sille miten toimitaan, sen ei voi antaa tehdä päätöksiä itse koska se tekee joskus hyvin tyhmiä päätöksiä.
Eli nämä ovat yksilöjä, nämä eivät ole kaikki tappajia ja kiellettäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Dopermannit pitäisi lopetta kaikki maan päältä, tappajakoiriahan ne ovat:( Rottweilerit myös!

mikä tahansa koira voi tappaa rodusta riippumatta. Jopa se naapurin ihana kultsi, hmapaat non silläki. ennemin varon mummojen puudeleita ku palvelukpiria.

meilä 5 koiraa joita 3 varmasti tappais peuran,poron,kauriin,jäniksen jos saisivat kiinni. venakko oli saanu jäniksen kiinni ajaosta siitä oli tullu jauhelihaa, yrittipä viellä hauvata sitä, korvat vaan näky turpeesta :D

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Voi nyyh :'( :'(
Nämä jutut vetää dobberin omistajan hiljaiseksi. Mun koira ei ole tappaja, se ei käy naapurin lasten päälle eikä se syö oravia tai peuroja. Se kyllä kuolaa ja tunkee syliin ja on hautaan saakka kuin energinen kuin vieteri. Se rakastaa omaa perhettä ja oikeastaan kaikkia ihmisiä jotka ovat sille ystävällisiä.Se tulee yleensä toimeen kaikkien koirien kanssa joihin se tutustuu ja jotka ei hauku sille. Se kellahtaa kumoon eläinlääkärillä.
Se ei ole helppo koira. Se on luupää, se on hirmuisen ovela, voimakas ja rohkea. Se kiristää omistajansa hermot äärimmilleen joskus ja niin kuin sanoin, se ei rauhotu kuin ani harvoin. Se myös on iso koira joka näyttää pelottavalta kun loikkii kohti kahdella tassulla ja aina se ei pysähdy vaan pomppaa suoraan syliin.
Eli se vaatii paljon ja jatkuvaa hanskassa pitoa. Se ei pärjää ilman omistajaa joka kertoo sille miten toimitaan, sen ei voi antaa tehdä päätöksiä itse koska se tekee joskus hyvin tyhmiä päätöksiä.
Eli nämä ovat yksilöjä, nämä eivät ole kaikki tappajia ja kiellettäviä.

Teidän kohdalla on koira päässyt oikeanlaiseen kotiin ja sillä on ilmiselvästi kunnon omistajat, joiden hallinnassa koira on. Voi kun kaikki "vaativarotuiset" koirat olisivatkin teidänkaltaisilla omistajilla. Ikävä kyllä niin ei ole. Peesaan seuraavaa kirjoittajaa:

Alkuperäinen kirjoittaja äh:
Tiettyjen koirarotujen ostoa suunnitteleville pitäisi tehdä psykologiset testit ennen kuin saavat luvan ostaa kyseisen rodun edustajan...:kieh: Se oli varmaankin taas jonkun egon jatke siellä juoksemassa pitkin maita ja mantuja.

Munkin koirat raateli lauantaina peuraa. Ne repi peuran jalkaa minkä kerkesivät ja murisivat vimmatusti. Saivat jopa muutaman palan irti sen nahasta/lihasta.

Ja mulla on siis pikkufifi ja ääreist kiltti x-rotuinen jossa ei ole mitään metsästysrotua. Eli kyllä sitä peuraa puree lähes koira kun koira jos tilaisuus antaa myöden. Tämä peura oli tosin jo hengetön ja sen jalka oli mun kädessä, mutta jos koira jahtaa kuolleen peuran jalkaa, niin aika helposti lähtee myös elävän peuran perään.

Tämän dobermannin omistaja on tehnyt väärin pitäessään koiraansa vapaana alueella jossa se ei ole sallittua, mutta ei se dobermanni sen peuran raatelun vuoksi ole yhtään sen enempi tappajakoira, kuin tuo minun 8 kiloinen fifinikään.

Hei,
Olen samaa mieltä, että 'häiriökäyttäytyvän' koiran takaa löytyy 99% tapauksissa huono isäntä/emäntä.
Mutta milloin tällainen huonon isännän koira pitää lopettaa? ennen kuin todellista vahinkoa on tapahtunut koira voidaan ns.' korjata' eli kouluttaa uudestaan, mutta mites sitten kun verta on maistettu ja saalistusviettiä on tosissaan päästy kokeilemaan? Vrt karhut. Jos ne hyökää, ne lopetetaan. Toki kyseessä on silloin ihminen kohteena, mutta samalla tavalla muut eläimet voivat olla kohteena hyökänneelle doperille?
EN siis väittänyt mitään, joten keskittykää pohtimaan ja vastaamaan :-)

entisessä duunissa, jos asiakas tuli ostaa valjaita pienenkoiran kanssa niin annoin suosiolla sovittaa niitä asiakkaan itse koirallensa. se oli enemmän sääntö kuin poikkeus, että pienet koirat oli näpeissä kiinni.. |O

Alkuperäinen kirjoittaja Oravannahka:
entisessä duunissa, jos asiakas tuli ostaa valjaita pienenkoiran kanssa niin annoin suosiolla sovittaa niitä asiakkaan itse koirallensa. se oli enemmän sääntö kuin poikkeus, että pienet koirat oli näpeissä kiinni.. |O

ihan varmasti joo, mutta joku pikku sintsu ei varmasti raatele ketään tai edes joku pystykorva ei pysty raatelemaan tappavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Dopermannit pitäisi lopetta kaikki maan päältä, tappajakoiriahan ne ovat:( Rottweilerit myös!

Kannattaisi varmaankin ensin katsoa taustatietoja ja historiaa, ennen kun tulee suoltamaan asiaa mistä ei näytä olevan haisuakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja oikees oot:

ihan varmasti joo, mutta joku pikku sintsu ei varmasti raatele ketään tai edes joku pystykorva ei pysty raatelemaan tappavasti.

Ja sekö tekee koirasta pääkopaltaan sitten terveen, kun ei saa niin suurta vahinkoa aikaiseksi kun joku kookkaampi koira, voi elämä mitä juttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja oikees oot:

Pystykorva saa raadeltua ihmisen, tiedän tapauksen jossa pystykorva meni omistajalleen päälle. pahaa jälkeä tuli...

Ööh, aika suuri osa koirista vapaana ollessaan toteuttaa saalistusviettiään saaliseläimiä kohtaan. Aika normaalia sanoisinko.... Peura on kuitenkin suht' pieni eläin ison koiran edessä. Kyllähän koira kuin koira (jos on yhtään vaistot tallella ja metsästysviettiä) tappaa jäniksen, hiiren, linnun, saukon yms. jos kiinni saa. Tässä nyt vain sattuu olemaan uhrina "bambi" ja kukkahattutädit vauhkoontuu.... :whistle:

Tällä palstalla kun näitä koiranomistajien juttuja lukee, niin alkaa pikku hiljaa tulla sellainen kuva, että useimmilla koiranomistajilla EI ole kaikki inkkarit kanootissa. Onneksi kuitenkin tuollaisia miljoonakalan tyylisiä koiranomistajiakin on olemassa, voisitte monet ottaa oppia.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Ööh, aika suuri osa koirista vapaana ollessaan toteuttaa saalistusviettiään saaliseläimiä kohtaan. Aika normaalia sanoisinko.... Peura on kuitenkin suht' pieni eläin ison koiran edessä. Kyllähän koira kuin koira (jos on yhtään vaistot tallella ja metsästysviettiä) tappaa jäniksen, hiiren, linnun, saukon yms. jos kiinni saa. Tässä nyt vain sattuu olemaan uhrina "bambi" ja kukkahattutädit vauhkoontuu.... :whistle:

Peesaan sua :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

Peesaan sua :)

Tottahan minä puhunkin :D

Kun kissa toteuttaa viettiään niin sen vain KUULUU saada tehdä niin ja se on vielä niin kauhian sööttiäkin. Ja tokihan eläimen PITÄÄKIN saada toetuttaa itseään! Mutta kun koira toteuttaa viettiään niin mitä? Se pitäisi tappaa ja kieltää koko koirien pitäminen! Jotenkin tässä ei logiikka kohtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kun kissa toteuttaa viettiään niin sen vain KUULUU saada tehdä niin ja se on vielä niin kauhian sööttiäkin. Ja tokihan eläimen PITÄÄKIN saada toetuttaa itseään! Mutta kun koira toteuttaa viettiään niin mitä? Se pitäisi tappaa ja kieltää koko koirien pitäminen! Jotenkin tässä ei logiikka kohtaa.

ja taas kerran Timppa puhuu asiaa

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

ja taas kerran Timppa puhuu asiaa

Samaa mieltä. Mua on kaksi kertaa purrut perhoskoira (eri koirat vielä). Omistajat ovat että eihän se pieni koira ymmärrä ja kun se on niin pienikin niin ei sitä voi kieltää. Terveyskeskuksessa ovat olleet aika kauhuissaan kun menee näyttämään pohjetta jossa on syvä kolo. Hampaat ne on rotallakin ja mitä pienempi, sitä terävämmät.

Yhteistyössä