Taas yksi pieleen mennyt työhaastattelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ek
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ek

Vieras
Alkaa jo olla aika masentunut olo. Olen opiskelija ja kesätyö/osa-aikainen työ syksyksi ollut hakusessa jo ties kuinka kauan. Mihinkään vaan ei kelpaa. Vaikka en todellakaan ole niin tyhmä tai muuten vaan älytön ihminen etteikö muka voisi töihin ottaa.

Myynti- ja palvelualoja halveksumatta: Edes kaupan kassalle ei ole otettu!

Tällä kertaa en saanut työtä, koska ei ole työkokemusta kuulemma tarpeeksi. Menee vaan vähän sormi suuhun, että mistäköhän sitä työkokemusta sitten hankkisi, kun kerran mihinkään ei oteta töihin?

Voi itku! :'(

ihan sama täällä vaikka ammatinkin omaan..mutta kun sitä työkokemusta ei oo nii ei mihinkään pääse edes sitä kartuttamaan. Eli tulen olemaan ikuisesti työtön!!

Alkuperäinen kirjoittaja hn:
oletko siivousalaa miettinyt? sinne ainakin yhteen aikaan pääsi, kun vaan viitsi ovesta sisään kävellä..
Ei pääse enää, sinnekin pitää olla koulutusta ja surkeimpiin paikkoihin löytyy aina joku mamu tekemään.

Joo, mullakin alkaa olla aika epätoivoinen olo koko loppuelämän suhteen. Jos sitä ei nyt nuorena pääse töihin, niin mites sitten muka vanhempana? Rahat loppuu, mutta ei oo oikein innostusta hakea enää töitä, kun vastaus on kuitenkin aina ei.. Tälläkin kertaa olin ihan varma, että no nyt tärppää.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja joksa:
TÖIHI EI PÄÄSE KUN EI OO KOKEMUSTA JA KOKEMUSTA EI SAA KU EI OO TÖITÄ. SUOMI ON NII PERSEESTÄ

Peesi tähän. Monessa maassahan on tällainen "internship" eli harjoittelija titteli eli nuori tulee pikkupalkalla opetteleen sitä työtä ja saa työkokemusta..siitä voi sit edetä. Suomessa pitää olla viis metriä pitkä CV että saa töitä...

TÖIHI EI PÄÄSE KUN EI OO KOKEMUSTA JA KOKEMUSTA EI SAA KU EI OO TÖITÄ. SUOMI ON NII PERSEESTÄ

Suomessa vähän huono kulttuuri.. Ei arvosteta eikä luoteta nuoriin. Valtion pitäisi ruveta tukemaan nuorten kouluttautuneiden (minkä asteen koulutus tahansa) töihin pääsyä.

Tsemppiä!

Mikä sulla tilanne? Siis opinnot kesken? Lapsia? Ja työkokemusta ei ole. Kai nyt edes vähän, kesätöitä tai jotain? Harrastatko jotain erityistä mistä voisi olla hyötyä, esim. olet ollut mukana jonkun nettisivuston perustamisessa tai ylläpidossa? Olisiko joku hyvältä kuulostava luottamustoimi?

Minä sain juuri samassa epätoivoisessa tilanteessa työtä. Ilmeisesti rekryäjä tykkäsi minusta tyyppinä ja toin vain kovasti esille sen kaiken vähän mitä olen ennen lapsia ja lasten ohessa ehtinyt tehdä.

Opiskelen venäjän opettajaksi. Kesällä vähän huonosti alan töitä... ;) Kokonaista koulutusta mulla ei ole. Tärkeintä olisi saada syksyksi opiskelun oheen osa-aikainen työpaikka.

Huh, vieläkö joku kuvittelee että siivoamaankaan pääsee kuka vaan? Melkoista alan aliarvostamista. Kyllä siivojaltakin edellytetään ammattitaitoa, koulutusta ja kokemusta. Etenkin näinä aikoina kun yhden siivoojan pitää hoitaa monen monta paikkaa kiireellä, se osaaminen on arvossaan, koska asiakkaat edellyttävät silti moitteetonta lopputulosta. Ei siinä kokemattomat pärjää, eikä opettamaan ehdi kukaan.

Rispektii siivoojille! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:

Suomessa vähän huono kulttuuri.. Ei arvosteta eikä luoteta nuoriin. Valtion pitäisi ruveta tukemaan nuorten kouluttautuneiden (minkä asteen koulutus tahansa) töihin pääsyä.

Jos on vara valita, niin kyllä mä työnantajana otan koulutetun ihmisen, jolla on työkokemusta, ettei aika mene mentorointiin. JOS ei ole tarjolla ns. päteviä, saatan valita parhaimman ei koulutetuista. Firman etua on ajateltava, eihän se muuten pystyssä pysy.

Alkuperäinen kirjoittaja ek:
Opiskelen venäjän opettajaksi. Kesällä vähän huonosti alan töitä... ;) Kokonaista koulutusta mulla ei ole. Tärkeintä olisi saada syksyksi opiskelun oheen osa-aikainen työpaikka.

Mitä, jos alat antamaan yksityistunteja? Laita vaikka johonkin lehteen ilmotus, että voit antaa venäjän yksityisopetusta. Sitä kautta saisit työkokemusta, ja toivottavasti tärpää työpaikankin suhteen pian!
Tsemppiä sulle!

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja ek:

Mitä, jos alat antamaan yksityistunteja? Laita vaikka johonkin lehteen ilmotus, että voit antaa venäjän yksityisopetusta. Sitä kautta saisit työkokemusta, ja toivottavasti tärpää työpaikankin suhteen pian!
Tsemppiä sulle!

Mutta eipä tuosta mitään virallista työkokemusta saa. Muuten ihan ok idea.

Yhteistyössä