Taas työpaikka-asiaa...

Jeps, elikkä jossain tuolla aikaisemmin kyselin tarvitseeko työnantajalle haastattelussa kertoa raskaudesta. En kertonut...

Nyt viime viikolla olin ensimmäistä päivää töissä ja työpaita oli niin tiukka että maha väkisinkin näkyi (rv.21+3 tänään) joten katsoin parhaaksi kertoa työnantajalle...
Mutta työnantaja oli sitä mieltä että työhaastattelussa olisi pitänyt ehdottomasti asiasta kertoa eikä ollut muutenkaan kovin mielissään asiasta. Totesi vain että soita joku päivä niin keskustellaan asiasta ja pyritään johonkin kompromissiin...
Tarviiko mun tosissaan tyytyä hymyilemällä johonkin kompromissiin hymyilemällä jos se ei ole mun kannalta sellainen kuin se voisi olla?

vieras
jos olet vielä koeajalla, niin työnantaja voi erottaa sinut ILMAN, että hänen tarttee sanoa syytä. en ois ite kertonu, eihän työnantajalle tartte kertoa, ku 2kk ennenku mammaloma alkaa.

Työhaastattelussa ei tarvitse todellakaan kertoa raskaudesta, työnantajalle raskaudesta tarttee kertoa 2 kk ennen kuin jäät mammalomalle. Jos kuulut liittoon, niin ota heti yhteys sinne, sieltä osataan opastaa enemmän sua.

Rukoilijasirkka
Sun ei ois paidan pinkeydestä huolimatta kannattanut kertoa sittenkään.

Ja siinä pomosi on täysin väärässä, että sinun olisi pitänyt kertoa haastattelussa. Lain mukaan haastattelijalla ei ole edes lupaa kysellä onko haastateltava raskaana.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bubona:
Niinhän siinä sitten kävi... tänään menin töihin ja pöydällä odotti työsuhteen purkamisesta kertova lappu ilman syytä. Maanantaina alan liittoon soittelemaan...
Kannattaakin soittaa. Toivottavasti vaan pystyt todistamaan, että työsuhteen purkaminen johtui vain ja ainoastaan siitä, että olet raskaana, muuten asialle ei valitettavasti voi sitten mitään. Harmittaa sun puolesta :(

jos työ on vaaraksi sikiölle tai saattaa aiheuttaa keskenmenon niin kannattaa kertoa...
itse hain aikoinaan hissipojaksi ja paikka evättiin multa kun sain tietää raskaudestani vedoten siihen että saattaa aiheuttaa keskenmenon kun kolahtaa hissi oikeaan kohtaan tai kaatuu...
ymmärsin tilanteen silloin täysin...

nyt tyytyväinen hissipoika :D

Yhteistyössä