Taas tylsä illanvietto tulossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Liila"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Liila"

Vieras
Joopa joo. Sovittiin kiva illanvietto ensi lauantaiksi, kaksi perhettä tulee tänne. Yhteensä meitä on siis kuusi aikuista ja lapsia samanverran. Kivaa...

Paitti että... Tällä porukalla aina menee keskustelut semmoiseksi, että olen ihan outsider. Aina se menee siihen, että jotenkin ne aiheet lipsuu sellaisiksi, että mä olen ihan pihalla. Ja se on sitten tosi kurjaa.

Mikä ihme siinä on, että pitää jossain illanvietossa jossa pitäis olla rentouttavaa niin keskustella AINA politiikkaa, historiaa, naisen asemaa, kasvatusta (joo muuten hyvä aihe, muttakun menee aina semmoseksi...). Oon yrittäny keksii että pelataan jotain... no sitten nää ei suostu pelaa mitää laulupelejä (no nyt ei ees vois ku on lapset kotona) vaan aina pitää olla TIETOKILPAILU. Todella kurjaa kun aina jää vikaksi. Ei viitti ees yrittää ku kysymykset on jotai "Kuka osti Pariisissa vaaleanpunaisia tulppaaneja 13.4.1563 kello 11.00". Jotai mitä kukaan ei tiä paitti ehkä noi... ei mitää järkee.

Aaargh, pitääks aina teeskennellä niin fiksua. Ärsyttää. Miksei joskus vois puhuu jostain mukavista normaaleista aiheista...

[QUOTE="Liila";24757376]Joopa joo. Sovittiin kiva illanvietto ensi lauantaiksi, kaksi perhettä tulee tänne. Yhteensä meitä on siis kuusi aikuista ja lapsia samanverran. Kivaa...

Paitti että... Tällä porukalla aina menee keskustelut semmoiseksi, että olen ihan outsider. Aina se menee siihen, että jotenkin ne aiheet lipsuu sellaisiksi, että mä olen ihan pihalla. Ja se on sitten tosi kurjaa.

Mikä ihme siinä on, että pitää jossain illanvietossa jossa pitäis olla rentouttavaa niin keskustella AINA politiikkaa, historiaa, naisen asemaa, kasvatusta (joo muuten hyvä aihe, muttakun menee aina semmoseksi...). Oon yrittäny keksii että pelataan jotain... no sitten nää ei suostu pelaa mitää laulupelejä (no nyt ei ees vois ku on lapset kotona) vaan aina pitää olla TIETOKILPAILU. Todella kurjaa kun aina jää vikaksi. Ei viitti ees yrittää ku kysymykset on jotai "Kuka osti Pariisissa vaaleanpunaisia tulppaaneja 13.4.1563 kello 11.00". Jotai mitä kukaan ei tiä paitti ehkä noi... ei mitää järkee.

Aaargh, pitääks aina teeskennellä niin fiksua. Ärsyttää. Miksei joskus vois puhuu jostain mukavista normaaleista aiheista...[/QUOTE]

Tämä on se syy, miksi yleensä kannattaa valita puolisokseen ja ystävikseen ihmisiä, joita kiinnostavat samat asiat.
Minusta nuo mainitsemasi puheenaiheet ovat "normaaleja" puheenaiheita ja tietokilpailujen pelaaminen on paljon mukavampaa kuin jonkun isäntä-emäntä tms. pelaaminen. Mikä sitten olisi sinusta "normaali" puheenaihe? Lasten vaatteet, sisustaminen, mikä?

Mitkä on normaaleja kivoja puheenaiheita? Mä oon kans hirveen huono muistamaan mitään nippelitietoja, joten häviän ihan 6-0 kaikki tietokilpailut, mutta ei se mua haittaa.

No olis kiva keskustella ees välillä vaikka semmosista asioista mistä suurin osa ihmisistä puhuu. Vaikkapa lapsista, jostain TV-ohjelmista (Tanssii tähtien kanssa tai vaikkapa Maajussille morsian tms.), kenties julkkiksista. Voishan siinä puhua niistä poliitikoistakin hiukan muuta kuin että "1.03485 prosenttia olisi mun mielestä sopiva eturistiriitamarginaali..." "ei ei kyllä se pitää olla 1.03484"

Ja ihan tyhmä heitto toi että pitää olla kaikista samoista asioista kiinnostunu. Mies on kiinnostunu samoistakin asioista kuin minä, mutta sitten se on kiinnostunut kanssa noista. Mutta noita ei paljon kiinnosta esim. lapset. Tai joo... ja sit se menee aina samanlaiseksi jauhamiseksi, että ei sais kattoo liikaa dvd:tä, ei sais mitään ostaa lapsille, ei sais sitä ei sais tätä ei sais tota.

Puuh... No kaipa sitä taas selviää. Oon jopa joskus yrittäny valmistautua mutta aina nää keksii jonku ihan ihme puheenaiheen. Viimeks oli ottanu selvää että miten toi lama meni. No sit puhuttiinki koko ilta jostain ihme elokuvista jne...

Onneksi voi teeskennellä väsyä ja mennä kello 11 nukkuu... toi porukka jatkaa meinaan tosi tosi aikaseen. Sitte o aamulla kiva olla pirtee ja näyttää miten isompikin lapsikatras hoituu ;)

[QUOTE="ap";24757547]No olis kiva keskustella ees välillä vaikka semmosista asioista mistä suurin osa ihmisistä puhuu. Vaikkapa lapsista, jostain TV-ohjelmista (Tanssii tähtien kanssa tai vaikkapa Maajussille morsian tms.), kenties julkkiksista. Voishan siinä puhua niistä poliitikoistakin hiukan muuta kuin että "1.03485 prosenttia olisi mun mielestä sopiva eturistiriitamarginaali..." "ei ei kyllä se pitää olla 1.03484"

Ja ihan tyhmä heitto toi että pitää olla kaikista samoista asioista kiinnostunu. Mies on kiinnostunu samoistakin asioista kuin minä, mutta sitten se on kiinnostunut kanssa noista. [/QUOTE]

Miehesi on kiinnostunut julkkiksista ja Tanssii tähtien kanssa -ohjelmasta? Taitaa nyt vaan sinun mieliksesi osallistua keskusteluun :D

Nuo mainitsemasi puheenaiheet taas eivät voisi itseäni vähempää kiinnostaa, joten Maajussille morsian- ohjelma ja julkkikset olisivat niin käsittämättömän tylsiä puheenaiheita että ei ole tosikaan. Vaikka olen kiinnostunut ja puhun "ihan tavallisistakin asioista".

Miksi kutsutte kylään vieraita, joiden kanssa tiedätte jo etukäteen olevan tulossa tylsä ilta...? Ei vaan ymmärrä.

Mitkä on normaaleja kivoja puheenaiheita? Mä oon kans hirveen huono muistamaan mitään nippelitietoja, joten häviän ihan 6-0 kaikki tietokilpailut, mutta ei se mua haittaa.

Viimeksi oli pisteet suunnilleen näi: Arto 23, Munmies 21, Leena 20, Liisa 19, Erkki 18, Mari 16, Mä 1. Ainoo minkä tiesin oli Mongolia. Tiesin sen sattumalta kun mies olis siitä jutellut. KAikki muukkin tiesi sen.

Ja tommoset turhat nippelinoppelit ei kyl mitää älyy osota. Voin sanoo, että esim. toi voittaja on vaan ylioppilas että ei oo paljo hyötyy ollu noista tiedoista.

[QUOTE="ap";24757547]No olis kiva keskustella ees välillä vaikka semmosista asioista mistä suurin osa ihmisistä puhuu. Vaikkapa lapsista, jostain TV-ohjelmista (Tanssii tähtien kanssa tai vaikkapa Maajussille morsian tms.), kenties julkkiksista. Voishan siinä puhua niistä poliitikoistakin hiukan muuta kuin että "1.03485 prosenttia olisi mun mielestä sopiva eturistiriitamarginaali..." "ei ei kyllä se pitää olla 1.03484"

[/QUOTE]

Mulla on sitten todella pieni tuttavapiiri, tai ainakaan kukaan mun tutuistani ei siis kuulu suurinpaan osaan ihmisistä... Koskaan en ole jutellut TV-ohjelmista tai julkkiksista.

Harvoin me silti jutellaan politiikastakaan. Lapsista usein aloitetaan ja siirrytään sujuvasti omiin juttuihin ja urheilua väliin mausteeksi.

Miksi sinä sitten menet sinne? Älä nyt ole niin hölmö, että väkisin menet epämukavaan tilanteeseen.

Vai oletko sinä ottanut siinä ryhmässä bimbon pikkuäidin roolin, jonka kiinnostuksen kohteena on Maajussille morsian tai Tukiaisen sisaruksien lemmikit ja haluat pitää tästä roolista pitämällä kiinni?

[QUOTE="vieras";24757609]Olet ilmeisesti matalammin koulutettu kuin ystäväsi.[/QUOTE]

ja miehensä.
klassinen esimerkki siitä, miten perheessä on hyvä olla samantyyppinen koulutustaso ja työ. Muuten voi käydä juuri noin että vaimo tai mies tuntee itsensä ulkopuoliseksi puolison ystävien seurassa.

Miehesi on kiinnostunut julkkiksista ja Tanssii tähtien kanssa -ohjelmasta? Taitaa nyt vaan sinun mieliksesi osallistua keskusteluun :D

Nuo mainitsemasi puheenaiheet taas eivät voisi itseäni vähempää kiinnostaa, joten Maajussille morsian- ohjelma ja julkkikset olisivat niin käsittämättömän tylsiä puheenaiheita että ei ole tosikaan. Vaikka olen kiinnostunut ja puhun "ihan tavallisistakin asioista".

Miksi kutsutte kylään vieraita, joiden kanssa tiedätte jo etukäteen olevan tulossa tylsä ilta...? Ei vaan ymmärrä.

Öö... Koska ne on miehen parhaat kaverit vaimoineen. Kyllä täällä munkin kavereita on köäyny, siinä onki sitte ollu ihan eri ongelmat mut se on sitte eri.

Öö siis ei mun tartte mistään julkkiksista jauhaa koko aikaa. Kyl mun mies oikeesti juttelee sitäpaitti mun kanssa esim. just juteltiin tosta BB:stä jotain. Ihan oikeesti ja aidosti se jopa välillä kattoo sen iltaohjelman tai Talk Shown.

Onko jotai kohtalotovereita ja ootteks keksiny jotai?

[QUOTE="vieras";24757609]Olet ilmeisesti matalammin koulutettu kuin ystäväsi.[/QUOTE]

No enkä oo. Kaikki on ylioppilaita. Mul on amk-tutkinto ja esim. tolla yhel miehel ei oo mitää muuta kuin keskeytettyjä kouluja lukion jälkeen. Ja sitäpaitti kyl mää nää ihmiset tunsin jo ennen ku ne oli kouluja ees kaikkia käyny.

Eipä sulla ole kuin kaksi vaihtoehtoa. Joko menet mukaan ja yrität pysyä keskusteluissa ja saada niistä irti itsekin jotain, tai et mene. Keneltäkään ei voi vaatia että pitäisi keskustella BB:n tasoisista asioista.

Sitäpaitti emmää oo mikään bimbo. Kyl mä esim. aina äänestän ja seuraan vaaleja. Mut emmä hemputti vieköön jaksa jauhaa jostain Kreikan rahoista yms. Ja tottakai me puhutaan muutakin, mutta niihin tulee jotenkin AINA semmoinen kummallinen ote... Esim. lapsista ei voi puhuu normisti vaan pitää analysoida. Suunnilleen kaikki mitä lapset tekee on merkkejä jostain yms.

Toi koulutusjutun tähä vetäminen on muuteskin tyhmää, koska kyllä meillä esim. töissä on tosi koulutettujakin ihmisiä ja kyllä ne juttelee kaikennäköistä.

Eipä sulla ole kuin kaksi vaihtoehtoa. Joko menet mukaan ja yrität pysyä keskusteluissa ja saada niistä irti itsekin jotain, tai et mene. Keneltäkään ei voi vaatia että pitäisi keskustella BB:n tasoisista asioista.

No ei tarttekaan enkä ees haluis sitä. Nooh kaipa pitää vetkutella sitä keskustelun alkua ja sitten taas vaan nukkumaan ajoissa. Ku ei voi juodakkaan kauheesti seuraavan päivän takii.

Vois tietty ostaa jonkun semmosen pelin, joka sopis kaikille ja josta kaikki tykkäis. Siis ei mikään tietokilpailuhomma eikä sananselitys (mulle ne sopii mutta aika out). Mut mikä vois olla semmonen, ainakaan mikään Twister (tai mikä se ny oli) ei käy.

Kerran pelattiin muuten Afrikan tähteä, mutta sekin meni sääntöpohdinnaksi ja Afrikka-keskusteluksi. Ja mun mies on usein ehdottanut Monopolia :) Hohhoijaa....

iteki tipun aina ku ruvetaan keskustelemaan jostain yhteiskunnallisesta aiheesta. Yleistieto on mulla surkea. Ei oikein ole mielenkiintoa noihin aiheisiin. Siinä sitten istun hiljaa ja ehkä kommentoin joskus jotain tyhjänpäiväistä aiheen vierestä. :)

[QUOTE="kohtalotoveri";24757835]iteki tipun aina ku ruvetaan keskustelemaan jostain yhteiskunnallisesta aiheesta. Yleistieto on mulla surkea. Ei oikein ole mielenkiintoa noihin aiheisiin. Siinä sitten istun hiljaa ja ehkä kommentoin joskus jotain tyhjänpäiväistä aiheen vierestä. :)[/QUOTE]

Mua just harmittaa että mitä niistä jauhamaan ku ei ne siitä kummiskaan muutu. Se ny on eri jos tapahtuu jotain oikeesti isoa vaikka terrori-isku, joku kauhee luonnonkatastrofi tai vaikkapa semmonen että avaruusolennot tulee maahan :)

Etkö voi kutsua illanviettoon lisää ihmisiä, sellaisia, jotka tykkäävät puhua kanssasi televisio-ohjelmista ym. kevyemmästä?

Joo hyvä idea oon miettiny samaa. Oli joskus puhetta, että tulis enempi, mutta sitte tapahtu yhes illanvietossa semmonen juttu että se kariutu. Eli nyt mun kaksi parasta ystävää miehineen ei voi olla samaan aikaan missään.

Ja yksin ei oikein voi kutsua kun toisessa pariskunnassa on semmonen vika että ne rupee nykyään lähes aina keskenään riitelemään. Tosipahasti. Sitten toinen pariskunta on semmonen, että se mies on melkein koko ajan turpa tukossa mutta vetää viinaa. Sitten se tulee ihan helkkarin känniin ja saattaa alkaa riehumaan yms. Siis oikeesti en haluu sitä enää meille.

Ihmiset kovin erilaisia.
Minä viihtyisin kovin hyvin niidne puheenaiheiden parissa, joita sinä kerrot karttavasi. Sen sijaan televisio-ohjelmista en osaa keskustella, kun en niitä seuraa ja ns. julkkiksista tiedän vielä vähemmän.
Toisaalta voisi odottaa että kohtelias emäntä ja isäntä samoin kuin toki kohtelias vieraskin etsisi aiheita, jotka kaikille kiinnostavia.

:)

Yhteistyössä