taas tyhmä kysymys....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nunnunannu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nunnunannu

Jäsen
23.02.2010
405
0
16
Mutta lapsi oli 3 tuntia juossut touhunnut ja huhtonut isänsä kanssa. Kun tulin kotiin tuntui lämpöseltä ja mittasin korvasta lämmön,joka oli 37.6 odotin hetken ja mittasin uudestaan niin oli 37.5 annnoin kuumelääkkeen (meillä kestää 45-60min kun alkaa vaikuttaan) ennenkuin oli kulunut puoltatuntia oli lämpö 37. Ääni tolla on ihan käheenä. MUTTA jos yö menee hyvin eikä kuumetta nouse,voinko olettaa,että on peuhaamisesta ja viedä päikkyyn? Olin siis 2.5h pois ja lähtiessä aivan normaali,samoin kun oli sit isän lähdön jälkeen rauhoittunut.
Mulla olisi operaatio huomenna ja sairaalassa pitäisi olla klo 8.

Kertokaa nyt mikä oikea tapa toimia. Jos kuumetta yön aikana nousee,en luonnollisestikkaan vie tarhaan,vaan perun toimenpiteen. Olen siis yh.

Tuttava ehdotti et anna sille aamulla kuumelääke ja viä tarhaan,kyllä ne sit sieltä soittelee,juu en. Väärin omaa lasta kohtaan,jos on sairaana,ja toisia,kun ei tiä mikä on.

aamulla katsot onko kuumetta, jos on, et tietysti vie päiväkotiin. Varmaan johtui vaan peuhaamisesta, eihän se edes ollut kun vähän lämpöä. Meillä ei vielä tollasesta lämmöstä mitään lääkettä anneta varsinkin, jos muuten terveeltä vaikuttaa...

ei ne ollut ulkona,ihan täällä siällä,olivat juosseet huoenesta toiseen ja touhunneet kokoajan, isällä ainakin oli ihan hiki päässä. Mut lähinnä sitä kaipaan,et jos yön aikana ei nouse kuume niin voinko viedä tarhaan? kun ihan terveen tytön tarhasta kolmelta hain.

jos ei nouse yöllä kuumetta, ni voit tietysti viedä. Mittaa vielä aamulla, jos mietityttää. En tota kyllä edes kuumeeksi laskis, eikä tarvi mitään lääkkeitä.

Ei hyvänen aika! Tuo on vielä ihan normaali lämpö temmeltävälle lapselle ja sinä jo olet lääkitsemässä... Ja eihän tuollastakaan tarvitse edes kysä - jos lapsella aamulla kuumetta, et vie hoitoon ja jos ei ole, viet. Miksi lastenhoidosta(kin) pitää tehdä vaikeampaa kuin se on..

Arvasin et tulee tämmösiä vastauksia. Olen herkkä lääkitsemään. MUTTA nytkin annoin 5ml annoksesta 2.5ml eli en sitä koko annosmäärää. meillä tuo lapsi sairaastaa ihan törkeen paljon. Parhaimillaan on 2.5kk aikana ollut 5 kertaa kuumeessa. 3kk aikana 2 kertaa sairaalassa. Kun töytti 2 hieman rauhoittunut. Vieläkin enemmänkuin muilla. Annoin tuo lääkkeen myös ennenkuin tajusin soittaa isille ja kysynyt et mitä touhusitte. Jos olisin tiennyt et juosseet täällä,en tod olisi antanut mitään. Toivotaan et se oli sitä....

No niin siitä on haittaa kun antaa jokaiseen aivastukseenkin sitä lääkettä lapsi menettää vastustus kykynsä täysin ja on varmasti koko ajan kipeä kun noinkin höllästi syötät sitä lääkettä sille.

No niin siitä on haittaa kun antaa jokaiseen aivastukseenkin sitä lääkettä lapsi menettää vastustus kykynsä täysin ja on varmasti koko ajan kipeä kun noinkin höllästi syötät sitä lääkettä sille.

Ei ole mitään tekemistä kuumelääkkeellä vastustuskyvyn kanssa. Ainut haitta voi olla se, että tulee toleranssia lääkkeelle, jos käyttää hyvin usein, eli melkein päivittäin.

Antibiootit on eriasia.

Yhteistyössä