Taas tyhmä kyselee...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pölijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pölijä

Vieras
Teen kht-hakemusta ja mullon ongelma... Olen 1.6. alkaen hoitovapaalla, toukokuun olin vuosilomalla. Meillä maksetaan toukokuun palkka sekä lomaraha 15.6.
Pitääkö mun merkata tuo toukokuun palkka johonkin, kun haen hoitolisää? Kun tuntuu hölmöltä että jos meille olis maksettu palkka niinkun normaaleille ihmisille kuun lopussa, niin tätä ei tarvis edes miettiä...

Jos hoidat lastasi kotona tuona aikana, kun et ole töissä, mutta saat vuosilomapalkan, niin mielestäni saat tukea myös siltä ajalta. Mutta kyllä se pitää niihin lappuihin merkitä.

Sä voit hakea sitä kotihoidontukea jo vuosiloma-ajalta! Eli jos aloitit loman 1.5 niin haet kotihoidontukea jo 1.5 tai siis seuraavalta päivältä alkaen kun vanhempainvapaasi loppui.

Mä olen vuosilomalla kesäkuun ja haen hoitolisää vasta heinäkuulta alkaen.
Hirvee vaiva oli hommata miehen palkkatodistukset ym ja täyttää niitä papereita vaivaisen 8e hoitolisän takia :D

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Mä olen vuosilomalla kesäkuun ja haen hoitolisää vasta heinäkuulta alkaen.
Hirvee vaiva oli hommata miehen palkkatodistukset ym ja täyttää niitä papereita vaivaisen 8e hoitolisän takia :D

Sulle siis maksetaan se loma-ajalta saatu palkka kuitenkin kesäkuun puolella? Meillä kun on toi tilipäivä niin hölmösti... Siis 1.5.-31.5. tienatut rahat tulee vasta 15.6.

Joo no mulle maksetaan samassa kuussa. Varsin hölmö juttu teillä. Elikkä järjen mukaan sä voit hakea hoitolisää 1.5.-31.5 ja taas 1.7 ->
Oliko siinä hakemuksessa tilaa laittaa kahta jaksoa hoitolisää?

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Joo no mulle maksetaan samassa kuussa. Varsin hölmö juttu teillä. Elikkä järjen mukaan sä voit hakea hoitolisää 1.5.-31.5 ja taas 1.7 ->
Oliko siinä hakemuksessa tilaa laittaa kahta jaksoa hoitolisää?

Mä en voi hakea tolta loma-ajaltani mitään, kun mies saa ne jo :) Oli ensin hoitovapaalla 1 ½ vuotta... Nyt ois mun vuoro, mutta nää hakemukset räjäyttää pään...

Yhteistyössä