Taas tapaus jonka olisi pitänyt VAATIA sektio *linkki*

"Odottelija"
Miten se sektio vaaditaan kesken synnytyksen? Riittääkö siihen ihan se, että sanoo alatiesynnytyksen loppuvan nyt? Entä jos synnyttäjä on tosi uupunut, voiko paikalla oleva isä vaatia sektion äidin toiveesta?
 
"Odottelija"
[QUOTE="Odottelija";22077929]Miten se sektio vaaditaan kesken synnytyksen? Riittääkö siihen ihan se, että sanoo alatiesynnytyksen loppuvan nyt? Entä jos synnyttäjä on tosi uupunut, voiko paikalla oleva isä vaatia sektion äidin toiveesta?[/QUOTE]

Edelleen kiinnostaa, miten pitäisi toimia. Onko joku vaatinut sektion kesken alatiesynnytyksen? Vaikka lääkäri ei olisi ollut myöntyväinen.
 
Tuon tekstin perusteella on vähän vaikea ottaa tilanteeseen kantaa, mutta toivoisi että yleensä lääkärit tietää mitkä riskit on ottamisen arvoisia, yllätyksiä kun voi sattua aivan missä tahansa tilanteessa.
 
"minä"
Mä pääsin sektioon 14 tuntia avautumisvaiheen alun jälkeen omasta pyynnöstä, kun edistystä synnytyksessä ei ollut tapahtunut pitkään aikaan. Ja lapsivedet oli menneet jo pari vuorokautta aiemmin. Ei tarvinnu lääkäriä erikoisemmin suostutella
 
"Vieras"
Että tuon perusteella lähette sitten arvostelemaan että olis pakko saada sektio jne. ?
Ootko sä ap vähän tyhmä?! Mitä toi linkki kerto sulle tuon tilanteen oikeelllisuudesta?
 
"Ei tapahtunut meille vaan kaverille" kertoo jo miten uskottavalla pohjalla tuo on. Ja ei ne lääkäritkään mitään Jumalia ole, että voisivat ennustaa synnytyksen kulun tai tietää aina tarkalleen miten asiat on. Suomessa on hyvä hoitohenkilökunta, mutta riski on silti olemassa, kaikilla meillä.

Tietääkseni sektio on sen verran iso juttu ja epäluonnollinen tapa syntyä että sitä ei ihan tuosta noin vaan anneta. Se, olisiko pitänyt on asiantuntijoiden päätettävissä, ei ap:n.
 
***
Lähde ei ole kovin luotettava, onkohan koko tapausta edes tapahtunut? Se, että linkitetään toiselta keskustelupalstalta kaverin kaverille tapahtuneita asioita ja sitten syyllistetään koko Suomen hoitohenkilökunta tapauksen takia tuntuu uskomattomalta.
 
[QUOTE="Odottelija";22078337]Mä en sinänsä ota kantaa tuon linkin juttuun. Halusin vaan tietää, että miten käy, jos itse koen haluavani sektion kesken alatiesynnytyksen.[/QUOTE]

Jos siihen on siinä vaiheessa perusteita ja jos sulla tosiaan on taustalla jotain samankaltaista tilannetta, luulisi ottavan sut vakavasti. Keskustele kätilön kanssa viimeistään synnyttämään mennessä ja ohjeista miest/tukihenkilö myös hyvin että tuovat mielipiteesi esiin jos jostain syystä et itse siihen pysty.
 
Mä olisin viidettä synnyttäessäni saanut sektion.Synnytys pysähtyi eikä etenemistä tapahtunut.Olin aivan poikki, väsynyt.4 ekaa synnytystä meni nopsaan, mutta oisko viidennessä vaikuttaneet osaltaan viikot 35+3.Sanoivat myös, että kohtu oli väsynyt, eikä jaksanut supistella.Mua alettiin omasta toivomuksestani valmistella sektioon, mutta leikkurissa oli ruuhkaa ja siinä sitten odottelin pääsyä sinne kunnes yht´äkkiä vauva päättikin syntyä alateitse kaikkien hämmästykseksi.Lääkäri onnittelujen jälkeen totes että naiset on aina vähän hankalia...tyttövauva oli kyseessä:D
 
"vieras"
Lähde ei ole kovin luotettava, onkohan koko tapausta edes tapahtunut? Se, että linkitetään toiselta keskustelupalstalta kaverin kaverille tapahtuneita asioita ja sitten syyllistetään koko Suomen hoitohenkilökunta tapauksen takia tuntuu uskomattomalta.
Juuri tuollainen kaveri-juttu, mistä tietää vaikka synnyttäjä itse olisi halunnut kokeilla alakauttasynnytystä, joidenkin mielestähän sektio ei ole oikea synnytys.

Tosin tiedän tapauksen vuosien takaa, missä möhlittiin pahasti ja lapsesta tuli pahasti vammainen ja äidiltä jouduttiin poistamaan kohtu samalla.
 
vaativa
Jos siihen on siinä vaiheessa perusteita ja jos sulla tosiaan on taustalla jotain samankaltaista tilannetta, luulisi ottavan sut vakavasti. Keskustele kätilön kanssa viimeistään synnyttämään mennessä ja ohjeista miest/tukihenkilö myös hyvin että tuovat mielipiteesi esiin jos jostain syystä et itse siihen pysty.
Synnytyksessä päätökset tekee lääkäri, ei kätilö. Asiasta kannattaa keskustella raskausaikana ja mitä aikaisemmin sen parempi. Synnytyksessä voi olla liian myöhäistä vaatia. Ikävä kyllä noita lääkäreitä todellakin on olemassa ja jos niitä ei kiinnosta synnyttäjän "vaatimus" niin siinä ei auta mies eikä kymmenen tukihenkilöä. Aina kaikki ei mene vain niin, että "ne ajattelee sun ja vauvan parasta ja piste" vaikka niin olisikin kiva ajatella ja vastaaviin juttuihin provoina suhtautua. Itse ponnistelin yli kolme tuntia, kätilö oli sektion kannalla (oli jo siinä toisen tunnin kohdalla) ja lääkäri "ei nyt jaksanut miettiä asiaa" (kyllä!!!, sanatarkasti näin!!!).
 

Yhteistyössä