taas tästä hoitoon jättämisestä

eli 8kk ikäisen lapsosen vuorokauden hoitoon jättämisestä mielipiteitä?
eli tarkoitus olis jättää tyttö mummulle vuorokaudeksi..tai siis mummu tulee meille kotiin vahtimaan.

meno on tärkeä, joten tottakai jätän tytön hoitoon. ja eihän siinä mitään. äitistä se tuntuu vain pahalta, vaikka mummu luotettavin hoitaja onkin :heart:

en imetä, joten ei sitäkään estettä ole.

miten teillä on mennyt 8kk ikäisetn yöhoidot? eroahdistusta? mielipiteitä..
 
kokemusta ei itsellä ole yöhoidosta,tyttö nyt 9kk. Mutta kyllä sinuna uskaltaisin jättää yhdeksi yöksi hoitoon. etenkin kun mummo tulee kotiin hoitamaan niin on tuttu ympäristö.
Meidän neiti on muutenkin aika temperamenttinen luonne ja eroahdistus on kova joten siksi en vielä uskalla jättää yöksi hoitoon (ellei ole pakko) uskoisin että riippuu myös paljon lapsen luonteesta uskaltaako jättää... :flower:
 
Miten nukutte? Jos nukut vieressä, niin kokeile yö eri paikassa saman katon alla. Minä nukun 8.5 kk tyttömme vieressä, hän siis pinnasängyssä joka kiinni sängyssämme.. toissayönä nukuimme kuukausiin siten että isänsä meni nukkumaan minun paikalle ja toisinpäin.. nin siinä sitten kävi että tyttö heräsi yöllä eikä rauhoittunut ennen kuin menin takaisin omalle paikalleni.
Eli mellä ei tällä hetkellä onnistuisi kun taitaa myös eroahdistus vaivata pientä.. näkyy myös päivisin jatkuvana seuraamisena (isänsä sylissä esim. katsoo koko ajan mitä teen ja täytyy säilyttää näköyhteys) ja jos menen eri huoneeseen, niin perästä kuuluu.. :)
 
joo siis periaatteessa kyllähän mä uskallan jättää hoitoon, ei se siitä ole kiinni. lähinnä se just, että kuinkahan paljon tyttö ikävöi..

ei ole vielä juurikaan eroahdistusta, paitsi mulla. mummua näkee muutenkin päivittäin, joten ei vierasta.

tuntuu vaan niin pitkältä ajalta. tulen kyllä ite kotiin yöksi, mutta lähden jo aamulla ja tulen vasta yöllä ja aamusta mummu joutuu luultavasti vielä tunnin pari hoitaa, että mä pääsen sängystä ylös. tarkoitus on lähteä juhlimaan hyvän ystävän polttareita, joten en todellakaan jätä menemättä..ja lähellä olen, joten jos itku tulee, voin rientää kotiinkin.
:D
onks muilla kokemuksia?
jostain syystä siltä vatvon asiaa..
kerra aikaisemmin tyttö ollut yhen yön hoidossa, oli sillon 2kk. hyvin meni! luonteeltaan aurinkoinen, mutta omaa tahtoa löytyy kyllä. nukkumaan menee yleensä hyvin. ei juuri turhia kiukkuile. vielä. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Miten nukutte? Jos nukut vieressä, niin kokeile yö eri paikassa saman katon alla. Minä nukun 8.5 kk tyttömme vieressä, hän siis pinnasängyssä joka kiinni sängyssämme.. toissayönä nukuimme kuukausiin siten että isänsä meni nukkumaan minun paikalle ja toisinpäin.. nin siinä sitten kävi että tyttö heräsi yöllä eikä rauhoittunut ennen kuin menin takaisin omalle paikalleni.
Eli mellä ei tällä hetkellä onnistuisi kun taitaa myös eroahdistus vaivata pientä.. näkyy myös päivisin jatkuvana seuraamisena (isänsä sylissä esim. katsoo koko ajan mitä teen ja täytyy säilyttää näköyhteys) ja jos menen eri huoneeseen, niin perästä kuuluu.. :)

nukkuu omassa sängyssä, sänky kiinni meidän sängyssä. välillä isin vieressä välillä äitin vieressä.
kyllä meidänkin neiti tarkistelee äitiä, mutta on aika "sosiaalinen" tapaus. viihtyy hyvin muidenkin sylissä..ja isin kanssa ei äitiä kaipaile.
mutta siis joo, olen aamusta yöhön poissa ja lähellä tavoitettavissa. hoito omassa kodissa ja hoitajana mummu...joten...kyllä mää ajattelin lähtee!
kunhan vatvon..
kuulen kuitenkin mielelläni vielä lisää kokemuksia..
 
Meidän 7,5kk on ollut kerran molemmilla mummuilla yökylässä ja kummallakin kerralla mennyt tosi hyvin. Esikoinen oli jo 5 kuukauden ikäisenä mummulla ekan kerran yötä. Mutta meillä mummut asuu lähellä ja melkein päivittäin ollaan tekemisissä.
 
juu siis meilläkin tyttö näkee päivittäin mummua, joten tuttu hoitaja olis..
taas aloin empimään tässä menojani, kun tuli joku nestlen lappunen 8kk kehityksestä ja ruoista kotiin postissa. siinä sanottiin kutakuinkin näin...

"lasta ei kannata jättää usein hoidettavaksi. Mummi on saattanut olla tähän asti lapsen ehdoton suosikki, mutta nyt 8kuinen ei halua edes katsoa häneen. Sama pätee vieraisiin ihmisiin. On ehkä hyvä siirtää lomamatkoja hieman myöhemmäksi. Muista myös ilmoittaa lapsellesi, kun aiot poistua huoneesta..."

no meillä kyllä katsoo mummua ja en tosiaankaan siirtäisi lomamatkoja ( jos sellaisia meidän perheellä olisi tiedossa). eiks tää mee jo vähän yli??
siis tarkottaen, että jos lapsella on joka päivä turvallinen säännöllinen rytmi, niin jotenki tuntuu jeesustelulta, jos ei voi ees hoitoon laittaa sillon tällöin..no tossa sanotaankin usein. . .no en tiiä. lapsi maailman tärkein, mutta joo...ei pitäs ehkä lukee kaikkee hömppää. vaikka totta se onkin, menee silti yli.

vai??
 
juu siis meilläkin tyttö näkee päivittäin mummua, joten tuttu hoitaja olis..
taas aloin empimään tässä menojani, kun tuli joku nestlen lappunen 8kk kehityksestä ja ruoista kotiin postissa. siinä sanottiin kutakuinkin näin...

"lasta ei kannata jättää usein hoidettavaksi. Mummi on saattanut olla tähän asti lapsen ehdoton suosikki, mutta nyt 8kuinen ei halua edes katsoa häneen. Sama pätee vieraisiin ihmisiin. On ehkä hyvä siirtää lomamatkoja hieman myöhemmäksi. Muista myös ilmoittaa lapsellesi, kun aiot poistua huoneesta..."

no meillä kyllä katsoo mummua ja en tosiaankaan siirtäisi lomamatkoja ( jos sellaisia meidän perheellä olisi tiedossa). eiks tää mee jo vähän yli??
siis tarkottaen, että jos lapsella on joka päivä turvallinen säännöllinen rytmi, niin jotenki tuntuu jeesustelulta, jos ei voi ees hoitoon laittaa sillon tällöin..no tossa sanotaankin usein. . .no en tiiä. lapsi maailman tärkein, mutta joo...ei pitäs ehkä lukee kaikkee hömppää. vaikka totta se onkin, menee silti yli.

vai??
 

Yhteistyössä