taas se mies lähti lasten kanssa ja kaikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermo menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermo menee

Vieras
ilman turvavyötä... :( tuskin laittoi päälle vaikka soitin asiasta heti kun näin asian... miten mä saan miehen ymmärtämään että se turvavyö laitetaan lapselle oli matka kui lyhyt tahansa ja että kypärää käytetään kun pyöräillään jne.

Kehtaa mulle motkottaa siitä kun en pakota lasta syömään kaksi viimeistä lusikkaa... kauhea huuto ja haloo siitä tulee.. siihen ei kuole jos jättää pari lusikkaa syömättä ei edes vaikka kerran viikossa jäis kokonainen ateria väliin. mutta turvavyön ja kypärän laittamatta jättäminen voi olla kohtalokasta onnettomuuden sattuessa.

käy sääliksi lasten puolesta. Mä ainakin olen kiitollinen siitä että mun vanhemmat on aina laittaneet mulle turvavyön ja pyöräilykypärän.

mun mies ei kans itelleen osaa laittaa.. en todellakaan ymmärrä, mikä helvetti siinä on niin kauheeta? ei olla enää ala-asteella, kun oli noloo ja tukka lytyssä pyöräilykypärän kanssa. eikä se turvavyö ees ryttää mtn, paina tai mitään, ni WHY?!

Poliisille vaan pirautus...

Ja jos lapset on jo taaperoikää isompia, niin heillekin voisi opettaa että heti kun autoon mennään niin vyöt kiinni. Tosin jos ovat jo jotain 10+ v ja iskä on opettanut ettei vyötä tarvitse käyttää, niin lienee myöhäistä.

Mun mies ei ekan kerran jälkeen saisi lasta enää mukaansa jos ei turvavyötä laittaisi! Sama se jos ehdoin tahdoin itteensä tapattaa mutta lasta ei asettaisi vaaraan kuin tasan kerran.
Mutta onneksi hän on noissa turvallisuusasioissa yhtä tarkka kuin minä.

Munkaan mies ei ennen itsellään käyttänyt vyötä, minä ovelana pistin muksut pienestä pitäen siitä hänelle huomauttamaan. Autossa näytin aina muksuille iskää ja sitten vyötä, niin heti kuului, ihi, onha hulla tyyväyö?

Alkuun taisi miestä nyppiä kuin pientä oravaa, mutta nykyään sillä on aina turvavyö, ajoi yksin tai laumassa :) Joten toimi meillä.