Taas rattaista... huoh ;-)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kun ei itse jaksa vielä kävellä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kun ei itse jaksa vielä kävellä

Vieras
Ongelman poikanen käsillä... Käytössä on kotona Gessleinin yhdistelmät ja ne rattaina käyvät paremmin kuin hyvin meidän tiestölle. Mutta... Vaikka gessut pieneen tilaan meneekin, eivät ne ole kätevimmät mahdolliset reissuissa mukana, ehkei siksikään kun minun autoni takakontti on niin pieni ettei ne sinne mahdu. Nyt olisi hakusessa siis matkarattaat/rattaat mukaan otettaviksi. Olen aikoinaan esikoiseni, nyt jo 8v, kanssa menettänyt hermot kaksoiseturenkaisiin vaikka silloin rattaita käytettiin asfaltoiduilla kävelyteillä. Jotenkin ne siis nytkin kummittelevat. Pidän kuitenkin enemmän matkarattaista kuin ihan perinteisistä rattaista (esim siis Mallat tms) niiden suojaavuuden jne vuoksi. Olisiko siis kenelläkään mielessä/käytössä/tietoa matkarattaista joissa olisi "kunnon renkaat"? Toki ne saa olla ne kaksois-renkaatkin, jos olet jostain merkistä hyvät sellaiset löytänyt. Renkaat ovat siksi niin tärkeät, kun monet meidän reissuista suuntautuu muualle kuin kauppakeskuksiin, esim mummolan ja kummilan pihat ovat hiekkaa, samoin monien urheilutapahtumien "areenat" jne. Toki pitkille reissuille gessut mukaan lähtee. Enkä haluaisi kovin tyyriitä rattaita, koska ne olisivat tosiaan vain matkakäytössä, kotiteillä ei mitkään matkarattaat kulje, sen tiedän.

Ostimme tytölle rattaiksi Brio Racet ja tyytyväinen olen ollut. Rattaissa on aika suuret ilmakennorenkaat, jonka vuoksi kulkevat hyvin sora-ja hiekkatiellä ja myös sohjossa ja lumessa. Selkänojan saa makuuasentoon (ei ihan alas) ja kuomu on peittävä. Hyvät heijastimet. Olihan ne aika kalliit (250-,), mutta ovat kyllä ehdottomasti hintansa väärtit. Rattaissa on myös teleskooppiaisa ja kokoon taitettuna menevät pieneen tilaan (verrattuna omiin yhdistelmiin).

Meillä oli vaihtoehtoina myös Brion Ponyt (150-,), mutta selkänojaa ei saanut makuuasentoon, joten se ei käynyt meillä. Muuten olivat näppärän näköiset "vanhanajan" mallit.

Carenan matkarattaita olen testannut ystävällä ja en tykännyt yhtään. Kääntyvät etupyörät seilasivat eestaas puolelta toiselle ja oli todella raskasta työntää rattaita. Kaupassa myyjänkin sanoi meille, että matkarattaat, joissa on kääntyvät pyörät toimivat parhaiten vain kaupunkiympäristössä kesäisin. Lumessa on ihan turha yrittää päästä eteenpäin, koska lumi tarttuu pyörien väliin niin helposti.

Kannattaa mennä kauppaan katsomaan ja kysyä myyjältä apua.

Alkuperäinen kirjoittaja briorace:
Ostimme tytölle rattaiksi Brio Racet ja tyytyväinen olen ollut. Rattaissa on aika suuret ilmakennorenkaat, jonka vuoksi kulkevat hyvin sora-ja hiekkatiellä ja myös sohjossa ja lumessa. Selkänojan saa makuuasentoon (ei ihan alas) ja kuomu on peittävä. Hyvät heijastimet. Olihan ne aika kalliit (250-,), mutta ovat kyllä ehdottomasti hintansa väärtit. Rattaissa on myös teleskooppiaisa ja kokoon taitettuna menevät pieneen tilaan (verrattuna omiin yhdistelmiin).

Meidän raceista ei ainakaan saa makuuasentoon selkänojaa. Jos tarkoitat lepoasentoa, se on enemmänkin siinä selkänojan "puolivälissä" ja mun mielestä siinä lapsi jää aika ylös päiväunia nukkuessa. Nätit ja hyvät rattaat muuten ja matkarattaiden (meillä myös carena easyt) tilalle ne ehdottomasti otinkin.

Teutonian Timmy on astetta parempi ratas. Siinä saa selkänojan ihan makuulle, istumatila on hieman leveämpi, kuomussa kurkistusluukku (jota kaipaisin brioihin), tilavampi ostoskori... Mutta nykyään Timmy on ihan törkeän hintainen, muistaakseni -08 mallit yli 440,-
Käytettynä saa tietysti edullisemmin, mutta Timmyissä taitaa hinta nousta käytettynäkin aika ylös.

Noissa Emmaljungan Scootereissa on myös kurkistusluukku ;). Makuuasentoon ei mene mut hyvään nukkuma-asentoon kuitenkin. Tosi hyvät renkaat! Mielestäni Scooterit on paremmat kuin Brion Racet. Hinta on sama.

Timmyjen hinta nousi kyllä todella paljon ja suosio laski saman tien. Lastentarvikeliikkeessä myyjä valitteli sitä hinnannousua ku kukaan ei enää osta niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei saa:
Alkuperäinen kirjoittaja briorace:

Meidän raceista ei ainakaan saa makuuasentoon selkänojaa. Jos tarkoitat lepoasentoa, se on enemmänkin siinä selkänojan "puolivälissä" ja mun mielestä siinä lapsi jää aika ylös päiväunia nukkuessa. Nätit ja hyvät rattaat muuten ja matkarattaiden (meillä myös carena easyt) tilalle ne ehdottomasti otinkin.

Siis tarkoitin juuri tuota, että selkänojaa ei saa ihan makuuasentoon ja jää tosiaan ylemmäs. Meillä kyllä nukutaan niissä tarvittaessa päikkäritkin...

Hups, neiti sit päätti laittaa viestin menemään liian aikaisin... Siis tarkoitin juuri tuota, että selkänojaa ei saa ihan makuuasentoon ja jää tosiaan ylemmäs. Meillä kyllä nukutaan niissä tarvittaessa päikkäritkin...

Racet ja scooter ei käy... Ne on liiaksi avorattaat ja ne kasaantuu "väärin". Siis tarvitsisin sellaiset mitkä kasattuna renkaat menee yhdelle laidalle... Siis vaunumaisesti kasaantuvat eivät mahdu autoon, pitää saada ne pystyasentoon ja silloin etu- tai takarenkaat sotkee penkin taustan. Öh, jos tuosta nyt joku tajusi jotain, etupenkin takana pystyssä pitäisi siis rattaat kuljettaa. Joskus aikoinaan oli abc-designilla sellaiset kuin air rider tms rattaat, jotka oli kuin matkarattaat, mutta ilmarenkailla. Olisko mitään tämmöisiä kenelläkään mielessä? En ole itse juurikaan löytänyt.

Yhteistyössä