K
Kun ei itse jaksa vielä kävellä
Vieras
Ongelman poikanen käsillä... Käytössä on kotona Gessleinin yhdistelmät ja ne rattaina käyvät paremmin kuin hyvin meidän tiestölle. Mutta... Vaikka gessut pieneen tilaan meneekin, eivät ne ole kätevimmät mahdolliset reissuissa mukana, ehkei siksikään kun minun autoni takakontti on niin pieni ettei ne sinne mahdu. Nyt olisi hakusessa siis matkarattaat/rattaat mukaan otettaviksi. Olen aikoinaan esikoiseni, nyt jo 8v, kanssa menettänyt hermot kaksoiseturenkaisiin vaikka silloin rattaita käytettiin asfaltoiduilla kävelyteillä. Jotenkin ne siis nytkin kummittelevat. Pidän kuitenkin enemmän matkarattaista kuin ihan perinteisistä rattaista (esim siis Mallat tms) niiden suojaavuuden jne vuoksi. Olisiko siis kenelläkään mielessä/käytössä/tietoa matkarattaista joissa olisi "kunnon renkaat"? Toki ne saa olla ne kaksois-renkaatkin, jos olet jostain merkistä hyvät sellaiset löytänyt. Renkaat ovat siksi niin tärkeät, kun monet meidän reissuista suuntautuu muualle kuin kauppakeskuksiin, esim mummolan ja kummilan pihat ovat hiekkaa, samoin monien urheilutapahtumien "areenat" jne. Toki pitkille reissuille gessut mukaan lähtee. Enkä haluaisi kovin tyyriitä rattaita, koska ne olisivat tosiaan vain matkakäytössä, kotiteillä ei mitkään matkarattaat kulje, sen tiedän.