Taas raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vahinko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vahinko

Vieras
Taas raskaana!

Esikoinen täyttänyt juuri vuoden ja nyt on yllätys tuloillaan. Vauva syntyisi joulun alla. Kuinka tästä selviää? Kokemuksia?

Toisaalta mietin sitä toistakin vaihtoehtoa, itsekkäistä syistä: ajattelen omaa työelämääni, nukkumisiani, vartaloani, stressiä, pelkoja raskauden aikana jne. Lapsille tulisi ikäeroa 1v.9kk.Syrjäydynkö kokonaan työmarkkinoilta, en ole nytkään töissä, tarkoitus oli mennä vasta syksyllä?

Olemme 3-kymppisiä, koulutukset, työt ym. on kunnossa, mutta ilmeisesti olen itsekäs, paha ilminen, kun ajattelen jollain tasolla aborttiakin.
Toisaalta-miten ikinä voisin tappaa oman lapseni?

Kertokaa hyvät ihmiset kokemuksianne pienestä ikäerosta vauvoilla!

Eihän toi edes ole pieni ikäero. Meillä eroa 1v 7kk ja ihan hyvin on mennyt, omalla painollaan ja ei ajatustakaan että on pieni ikäero lapsilla. Isompi on kyllä joutunut kasvamaan nopesti isoksi pojaksi mutta hienosti on mennyt.

Itestäni tuntuis kyllä hurjalta ""tappaa"" sisarus hieman itsekkäistä syistä. Jos vahingon antaa tapahtua niin mun mielestä pitää vastuu kantaa.

moikka!

meillä mies haluaisi että tehtäisiin toinen vauva kesällä.siis eihän niitä tehdä vaan saadan:)

mutta olen miettinyt samoja asioita kuin sinä.haluan töihin ja menenkin kun vanhempainvapaa loppuu.meillä kaikki ok eli miksei?
olen varmasti itsekäs myös.pelkään rintojen roikkuvan lisää.pelkään saavani lisää raskausarpia.pelkään etten jaksa.pelkään että rahat eivät riitä.(vaikka ei mitn ongelmaa).
tuntuu vaan jotenkin siltä että nyt kun vauva on 1/2 vuotias että nyt se elämä alkaa.olisi niin ihanaa nauttia hänestä työelämästä,kohta paranee seksielämä kun vauva omassa huoneessaan(ehkä kuitenkin vasta 1/2 vuoden päästä mutta kuitenkin)..

onhan se kyllä niinkin että vastuu täytyy teoistaan kantaa.uskon että kadut jos teet abortin.mutta ymmärrän huolesi.et ole paha ihminen.mutta siihen on vielä aikaa ennen kuin kakkonen kerkeisi edes teillä syntymään..
voithan aina hieman päivittää itseäsi työmarkkinoilla.lukemalla alan juttuja jne.mitä sitten ikinä teetkin:)
voimia sinulle!

Mikä ihme on, ettei aikuiset ihmiset osaa huolehtia ehkäisystä tuon vertaa!!? Olen kyllä todella katkera, että toiset saa noita vahinkovauvoja ja täällä ollaan viime kesästä asti yritetty sitä seuraavaa vauvaa, eikä vieläkään ole tulollaan.

Ole onnellinen, että sait vauvasi noin helposti. Sinulla on lähes 9 kuukautta aikaa tottua asiaan ja siinä ajassa esikoinenkin ehtii kasvaa huomattavasti helpommaksi. Töitä ehtii tehdä myöhemminkin, lapset ovat pieniä vain hetken.

Kyl aika itsekkäästi ajattelet jos omaa vartaloa ja nukkumistasi ajattelet. Niitä olisi pitänyt ajatella silloin kuin hommiin ryhtyy. Kyllä aikuisen ihmisen täytyy jo kantaa vastuu teoistaan.

Minä en myöskään haluasi kakkosta noin pienellä ikäerolla. Syynä vain mukavuuden halu eli haluan, että esikoinen on itsenäisempi kun toinen synytyy. Omasta mielestäni paras ikäero on n. kolme vuotta.
Mutta jos ""vahinko"" kävisi niin en kyllä pystyisi aborttiakaan tekemään, sillä en pystyisi omista itsekkäistä syistä sikiötä tappamaan...

Kiitos kaikille kommenteista...olen luottanut ns. varmoihin päiviin ja ovulaation aikoihin on käytetty kondomia, mutta näköjään ei ole luottamista. Olen itsekin kyllä ollut aina sitä mieltä, että vastuu teoistaan on kannettava, mutta kun on tilanteessa, tuleekin yllättäin muita ajatuksia.

Lapsi on lahja, mutta kyllä se vaatiikin...täytynee yrittää sopeutua ajatukseen toisestakin lapsesta.

Hei! Meillä tuli lapsille ikäeroa vuosi ja kahdeksan kk.Ja sitten kävi vielä vahinko ja nuorimmille tuli ikäeroa vuosi ja kk.Rankkaa oli alussa,mutta kun ikää tulee lisää niin helpottaa kun on paljon seuraa toisistaan.

""olen luottanut ns. varmoihin päiviin ja ovulaation aikoihin on käytetty kondomia, mutta näköjään ei ole luottamista.""

No EI TODELLAKAAN, missä hiton säkissä ihmiset elää, kun ei helposti saatavilla ja jopa tyrkyllä oleva valistus mene perille?
Heppoisin perustein olisit aborttia tekemässä, jos et tuon enemmän ollut ehkäisyn kanssa tosissasi.

Odottelen tässä yliajalla kakkosen syntymää, esikoinen on vilkas 1,4 vuotias. Meillä ei ollut vahinko, tosin ehkä tuli vähän yllärinä että heti tärppäsi.
rankkuudesta en siis osaa vielä sanoa, mutta tohon ulkonäkökysymykseen, niin yhtäkään raskausarpea ei tullut kummassakaan raskaudessa, nyt olen suhteessa laihtunut tämän toisen raskauden aikana kun en kerkee mässäilemään vaan syömään järkevästi tuon vintiön perässä juostessani.
Nukkumíset täytyy pystyä sopimaan miehen kanssa niin, että todellakin SAA nukkua, tai sitten isompi lapsi joskus hoitoon esim. mummolaan.
jos et nuku, et varmasti jaksa, sekin on tässä koettu kun liikaa vaan yrittää itse.

Ai pieni ikäero? Puhuisin pienestä erosta vasta, kun eroa alle vuosi tai niukin naukin päälle. Meillä on tarkoituksella annettu toiselle tilaisuus ja ikäeroksi tulossa 1v10kk. Parempi ne lapset on tehdä kerralla ja sitten voi rauhassa keskittyä siihen työuraansa myöhemmin, eikä tarvitse jäädä heti uudestaan pois töistä, kun on työnteon vauhtiin taas päässyt.

Esikoisesi on toisen syntyessä melkein 2-vuotias ja vaikka hän nyt tuntuu vauvalta ehkä vielä, niin toisen syntyessä hän ei sitä todellakaan enää ole. Odotahan vaan pari kolme kuukautta, niin 1-vuotiaasi kävelee jo täysiään, puhuu ja haluaa tehdä asioita itse. Vauvamaisuus on pian poissa ja elämä taaperon kanssa ihan toisenlaista.

Kiitos hyökkäävästä kommentistasi.
Itselläni tuo metodi todellakin on todellakin toiminut noin 10 vuotta, välillä olen yrittänyt syödä e-pillereitä, mutta eivät sovi. Joten jos noinkin pitkä kokemus asiasta on, siihen alkaa 'luottaa'.

Oho.. Voiko joku todella tällä tiedolla mitä meillä 2000-luvulla on vielä luottaa varmoihin päiviin? Miten voit sanoa, että niihin voi luottaa, jos nyt olet raskaana?
Mielestäni, jos ehkäisystä ei viitsi tuon enempää huolehtia, kuulostaa abortti kamalalta. Oma on asiasi, itse en tuollaista kyllä hyväksy..

Mutta ikäerosta; tuohan on ihan normaali ikäero. Me yritämme pikku2 kun ensimmäinen on 4kk. Minulla on tosin mies todella suurena tukena ja apuna, eli sinänsä en kovinkaan paljon stressaa.Lähinnä sen takia yritämme jo, että voin sitten tämän hässäkän jälkeen keskittyä opiskeluun ja töihin ilman keskeytyksiä,toisen kun joka tapauksessa pienellä ikäerolla haluaisimme. Tottakai huolettaa, että kuinka jaksaa, työhön/opiskelemaan palaaminen, oma vartalo (en ymmärrä miksi sitä ei saisi miettiä, elämme vartalomme kanssa kuitenkin loppu elämämme) jne mutta luulen, että katuisin jos emme yrittäisi. Eli tulee jos on tullakseen.

Lapsia saadaan, jos saadaan, muttei välttämättä tilauksesta. Meille ikäeroa tulee 1vuosi 2kk ja meinataan hyvin pärjätä...vaikka onkin opinnot kesken ja töistä siis ei tietoakaan minulla.
Arvojärjestystä vaan miettimään...

Mulla lapset 1v.1½kk ikäerolla ja odotan kolmatta.Ja hyvin oon selvinny.Lapsista on nyt seuraa toisilleen,leikkivät keskenään,ite pääsee aika helpolla.:)
Mun mielestä toi 1v.9kk on jo pitkä ikäero.
Lapsi kehittyy niin hurjasti 1-vuotiaasta eteenpäin. 1,5-v.ei tosiaankaan ole enää vauva.
Siitä selviää siis hyvin.
Ja ehdithän sä täs välissä käyä töissäkin,jos haluat laittaa lapsesi hoitoon.
Mä en ikinä tekisi aborttia.

Älä pode huonoa omaatuntoa negatiivisista tunteistasi. Minusta tuntuisi ihan samalta, jos nyt tulisin raskaaksi. Esikoinen on nyt vuoden enkä ole ihan heti valmis uuteen rumbaan.

Totuttele rauhassa ajatukseen. Kuten muut ovat kokemuksesta kertoneet, kaikki menee varmasti hyvin. Jos voit raskausaikana hyvin, voithan käydä tässä välissä muutaman kuukauden töissä hakemassa vähän vaihtelua.

meillä nyt 1v ja 3 kk ikäinen lapsi sekä 2kk vanhat kaksoset ja hyvin menee vaikka heillä noin vähän ikäeroa. Tarkoitan sitä että ovat kaikki terveitä ja toivottuja.