TAAS raskaana! Voi...

"vieras"
Tiedän montakin jotka ovat niin tehneet, uskoneet varmoihin päiviin, hyvään onneen, joulupukkiin tai mihin tahansa. Olisikin hienoa jos kaikki lapsia haluamattomat käyttäisivät ehkäisyä, muttei taida olla ihan todellisuutta.
"Kerran se vaan tarvitsee" tarkoittaa sitä että meillä on kaksi aiempaakin tärpänneet heti ensimmäisessä kierrossa, nyt oli yksi huolimaton kerta ja raskaana ollaan. Ja onnellisia ollaan tästä, tämän lapsen haluamme vaikkei ollutkaan samalla lailla suunniteltu kuin aiemmat.
Sun tuttavapiiri on ilmeisesti normaalia tyhmempi. Onneksi te olette onnellisia lapsesta. Kannattaa kuutenkin tästä eteenpäin muistaa, että se yksi kerta voi tosiaan riittää, joten jos ette enää neljättä halua, niin ehkäisy JOKA IKINEN KERTA kun harrastatte seksiä.
 
Jos oisit edes kuullut ehkäisystä niin ymmärtäisit varmaan että sitä käytetään siksi ettei lapsia tulisi :) Ja oisit myös käyttänyt sitä.
Jos en olisi ikinä ehkäisyä käyttänyt niin eiköhän meillä olisi pikkasen enemmän kuin kaksi lasta nyt, tällä samalla tärppäämis onnella. Jos emme missään nimessä olisi kolmatta halunneet niin emmeköhän olisi rientäneet hakemaan jälkiehkäisyäkin.
Jos et vielä ymmärtänyt, niin tiesimme mitä teimme ja olemme onnellisia tästä raskaudesta :)
 
mami4x
Onneksi olkoon ja ihanaa että kuitenkin sen lapsen haluatte ja ihan kokemuksella kerron että kyllä arki ja kaikki toimii kun vain antaa kaikille aikaa. Itsellä 4 lasta ja 2 ensimmäistä reilu 10kk ikäerolla ja nyt toivomme että olisi se 5.s tulossa, mutta vielä ei ole varmaa, vaikka oireita jo alkanut olemaan...
 
[QUOTE="vieras";27903154]Sun tuttavapiiri on ilmeisesti normaalia tyhmempi. Onneksi te olette onnellisia lapsesta. Kannattaa kuutenkin tästä eteenpäin muistaa, että se yksi kerta voi tosiaan riittää, joten jos ette enää neljättä halua, niin ehkäisy JOKA IKINEN KERTA kun harrastatte seksiä.[/QUOTE]

Tunnen niin paljon ihmisiä että siihen mahtuu tyhmempiä ja myös niitä älykköjä.
Niinkuin sanottu, onnellisia olemme tästä. Mutta kiitos ehkäisyvalistuksesta.
 
Onneksi olkoon ja ihanaa että kuitenkin sen lapsen haluatte ja ihan kokemuksella kerron että kyllä arki ja kaikki toimii kun vain antaa kaikille aikaa. Itsellä 4 lasta ja 2 ensimmäistä reilu 10kk ikäerolla ja nyt toivomme että olisi se 5.s tulossa, mutta vielä ei ole varmaa, vaikka oireita jo alkanut olemaan...
Kiitos onnitteluista :)
Uskon että pärjäämme myös, näillä kahdella on 1v4kk ikäeroa ja nyt nuorimmaisen ja tämän tulevan ikäeroksi tulisi n.1v8kk. Ja onpahan kaikki hyvässä muistissa, tavarat valmiina, niin iso auto että istuimia mahtuisi vielä enemmänkin ja muutenkin elämä mallillaan.
Toivottavasti teille olisi se viides tulossa :)
 
Meidän kolmas oli pieni yllätys myös, tietoinen riski ;) Oli kyllä ajateltu että kolmas saa tulla jos tulee, ja sehän myös tuli ekasta mahdollisesta kerrasta. Näin jälkikäteen ajateltuna ikäeroa olisi voinut tulla vähän enenmmän (lapset nyt 1v1kk, 2v9kk ja 4v11kk).

Kolmas lapsi on muuttanut meidän elämää tosi paljon enenmmän kuin esim toisen lapsen syntymä. Enää aikaa ei riitä kunnolla kaikkien huomioimiseen, silmäpareja on vain kaksi ja kaksi pienintä vielä tarvitsevat todella paljon apuja kaikissa arkiaskareissa. Vanhin on onneksi melko reipas ja omatoiminen. Voin sanoa että on ollut elämäni rankin vuosi (siihen myös muita syitä), mutta selvitty siitä on jotenkin. Tänä viikonloppuna keskimmäinen on mummulassa ja voi mikä ihana rauha talossa: ehtii keskittyä nuorimpaan ja vanhimpaan ihan eri tavalla.

Itse olen ihan eri mieltä siitä, että kolmas menee siinä kuin kaksikin. Ei todellakaan mene ainakaan meidän perheessä. Itse kyllä selviän näiden kolmen kanssa tarvittaessa yksin, mutta miehelleni se on jo suuri haaste (siis olla yksin näiden kanssa). On sen sanonut ääneenkin ihan itse. Sulla taitaa olla vielä vähän pienemmillä ikäeroilla lapset. Varmasti selviät, mutta ei se kyllä lepoa tule olemaan :saint:
 
Meidän kolmas oli pieni yllätys myös, tietoinen riski ;) Oli kyllä ajateltu että kolmas saa tulla jos tulee, ja sehän myös tuli ekasta mahdollisesta kerrasta. Näin jälkikäteen ajateltuna ikäeroa olisi voinut tulla vähän enenmmän (lapset nyt 1v1kk, 2v9kk ja 4v11kk).

Kolmas lapsi on muuttanut meidän elämää tosi paljon enenmmän kuin esim toisen lapsen syntymä. Enää aikaa ei riitä kunnolla kaikkien huomioimiseen, silmäpareja on vain kaksi ja kaksi pienintä vielä tarvitsevat todella paljon apuja kaikissa arkiaskareissa. Vanhin on onneksi melko reipas ja omatoiminen. Voin sanoa että on ollut elämäni rankin vuosi (siihen myös muita syitä), mutta selvitty siitä on jotenkin. Tänä viikonloppuna keskimmäinen on mummulassa ja voi mikä ihana rauha talossa: ehtii keskittyä nuorimpaan ja vanhimpaan ihan eri tavalla.

Itse olen ihan eri mieltä siitä, että kolmas menee siinä kuin kaksikin. Ei todellakaan mene ainakaan meidän perheessä. Itse kyllä selviän näiden kolmen kanssa tarvittaessa yksin, mutta miehelleni se on jo suuri haaste (siis olla yksin näiden kanssa). On sen sanonut ääneenkin ihan itse. Sulla taitaa olla vielä vähän pienemmillä ikäeroilla lapset. Varmasti selviät, mutta ei se kyllä lepoa tule olemaan :saint:

Juu, ei tässä ruusunpunaiset lasit silmillä kohti tulevaa mennäkään :) Esikoinen on pirun reipas, avulias ja helppo lapsi nyt ja nuorimmainen on ollut paljon haastavampi monessa suhteessa. Ja yövalvomiset ovat tulleet tutuksi, meillä kumpikaan ei ole ollut niitä vauvoja jotka nukkuvat yönsä kiltisti heräämättä.
Rankkaa tulee varmasti olemaan mutta siitä selvitään. Lepoa ei ole ollut tähänkään asti mutta levätään sitten kun nämä kaikki ovat koulussa/muuttaneet pois kotoa :D
Siskollani on kuusi lasta ja hän on selvinnyt jos jonkinmoisista katastrofeista ja hän on sentään paljon mukavuudenhaluisempi kuin minä :) En varmasti itse kuudesta selviäisi mutta hoidetaan ja kasvatetaan nämä mahdolliset kolme kunnolla :)
 
ggod
elämän kevät. Testissä ei epäilystäkään, selkeämpää plussaa ei olisi voinut olla.
Muuten ihan ok mutta päätetty oli että "tehdään" vaan kaksi, mies haaveili 3-6:sta lapsesta mutta 2 oli sovittu yhdessä. Noh, yhden kerran se vaan tarvitsee näköjään ja ilmeisesti elokuussa meille olisi kolmas tulossa.
Pää on aivan sekaisin mutta olo on kuitenkin onnellinen! Eiköhän kolmestakin selviä, selviäähän?
Lestat vauhdissa?
 
Omasta kokemuksesta se keskimmäinen helposti "jää paitsioon" kun vauva tulee. Häneen ei voi varmastikaan liikaa panostaa, sillä vauva vie aina tietynosan äidistä (varsinkin jos imettää), esikoinen taas ehkä pärjää senkin takia kun on jo tottunut äidin jakamiseen. Meillä keskimmäisen mustasukkaisuus vauvaa ja minua kohtaan alkoi ehkä 6-8kk kohdilla, siihen asti meni todella hyvin. Itse Yritän ajatella että jo vuoden-puolentoista päästä elämä helpottaa kun ei ole enää vaippa-syöttämisrumbaa niin paljon =)

Meillä sentään lapset ovat aina nukkuneet hyvin, eikä suurempia sairauksiakaan ole ollut. Tsemppiä tulevaan! Raskausaikana pahinta oli itsellä se kun nukahtelin päivälläkin lastenhuoneen lattialle ihan kesken leikkien.
 
Omasta kokemuksesta se keskimmäinen helposti "jää paitsioon" kun vauva tulee. Häneen ei voi varmastikaan liikaa panostaa, sillä vauva vie aina tietynosan äidistä (varsinkin jos imettää), esikoinen taas ehkä pärjää senkin takia kun on jo tottunut äidin jakamiseen. Meillä keskimmäisen mustasukkaisuus vauvaa ja minua kohtaan alkoi ehkä 6-8kk kohdilla, siihen asti meni todella hyvin. Itse Yritän ajatella että jo vuoden-puolentoista päästä elämä helpottaa kun ei ole enää vaippa-syöttämisrumbaa niin paljon =)

Meillä sentään lapset ovat aina nukkuneet hyvin, eikä suurempia sairauksiakaan ole ollut. Tsemppiä tulevaan! Raskausaikana pahinta oli itsellä se kun nukahtelin päivälläkin lastenhuoneen lattialle ihan kesken leikkien.
Meilläkin molemmat ovat terveenä pysyneet, nuorimmainen ei ole kertaakaan ollut kipeänä ja vanhempikin vain kahdesti. Mustasukkaisuutta tulee varmasti kuopuksen kohdalta olemaan, sitä en epäile yhtään. Esikoinen ei kuopuksesta ollut mustasukkainen mutta hänen kanssa vietettiin sitä kahdenkeskistä aikaa vauvan nukkuessa ja otettiin mukaan vauvanhoitoon jne.Ja ovat aina olleetkin parhaat kaverukset :) Mutta nyt en usko niin helppoa tulevan. Mutta toivotaan parasta!
Ja kiitos tsempeistä!
Onneksi itsekin pysynyt viimeiset kolme vuotta terveenä, pientä flunssaa lukuunottamatta ja yleensä raskaana ollessani olen ollut "elämäni kunnossa". Täytyy toivoa että sama jatkuu :)
 
Bilibong
Voi, onnea!

Olen kateellinen, kumpa meilläkin....
Meillä on 11kk poika ja mun tekis jo mieli toista rakasta.:)
Mun mies vaan ei oo vielä ainakaan innostunut, vaikka oon heittänyt pikku vinkkejä ihanista vauvoista ja miten kivaa on ilman kortsua jne...

Onnea sinulle ja annahan silitys masullesi.<3
 
  • Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
Voi, onnea!

Olen kateellinen, kumpa meilläkin....
Meillä on 11kk poika ja mun tekis jo mieli toista rakasta.:)
Mun mies vaan ei oo vielä ainakaan innostunut, vaikka oon heittänyt pikku vinkkejä ihanista vauvoista ja miten kivaa on ilman kortsua jne...

Onnea sinulle ja annahan silitys masullesi.<3
Kiitos!
Ja toivottavasti tekin vielä toisen saisitte :)
 

Yhteistyössä