Taas painosta ja mitoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Skeeter
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Skeeter

Vieras
Onko täällä suunnilleen samankokoisia kuin minä - pituus 165 cm, paino 59 kg. Mitkä teillä on mitat ja vaatekoko? Itse olen pieniluinen, joten tavallan ymmärrettävää, mutta olen mielestäni kokooni nähden jotenkin tosi iso. Vyötärö on 72 cm eikä tunnu kapenevan millään, housuista koko 38 välillä suorastaan kirraa. Ärsyttävää, mitä pitäisi tehdä? Olisko jostakin lihaskiinteytyksestä apua?

No minun mittoihin nähden olet pienikokoinen. Olen 169/57 eli pitempi ja kevyempi, mutta vyötärönympärys on 73 cm. Silti kyllä housuista käytän kokoja 36 ja 38. Käytätkö aina samanmallisia housuja? Ehkä voisit kokeilla välillä eri malleja?

Harrastatko liikuntaa? Sillä voi varmasti nipistää senttejä, jos ei sitä aiemmin ole harrastanut.

Minä olen 164/56. Raskauskiloja on vielä mahassa jäljellä, pari kiloa haluan vielä pois, että toi maha lähtee. Mittanauhaa ei ole, mutta housukoko on 36. Kyllä mä sinuna pari kiloa laihduttaisin ja sitte kiinteytystä.

Joo, tosta pienestä painonpudotuksesta olen samaa mieltä mutta pirun sitkeessä tuntuu olevan. En tosiaan havittele mitään twiggy-habitusta, mutta mulla oikeasti on tosi pieni frame joten mun ihannepaino varmasti on siellä normaalin alapäässä. Lihaksia ei ole nimeksikään, joten siinä kohtaa voisi parantaa - mikähän treeni sitä vyötäröä tiivistäisi, istumaannousujako?

Mä oon 165cm, painoa (just punnitsin) 56,2kg. Mitat: vyötärö 72cm, lantio 92cm ja rinnanympärys 91cm. Mä oon sellanen tasapaksu, mutta kuitenkin mielestäni ennemminkin pieni kuin iso. Housuissa käytän yleensä kokoa S, 36 tai tuumakoko 28. Paidoissa S-M tai 38. Kovasti vaihtelee noi koot valmistajan mukaan.

Varmaan kiinteytyksestä ois apua, samaa mietin itsekin. Mulla jo tosin ikääkin 45v, joten ei sitä enää tarttekaan olla nuoren tytön timmissä kunnossa :D Kehonkoostumusmittaus antais sulle tiedon kuinka paljon kehossa on rasvaa. Sen tilalle lihaksia, niin kiinteytyy. Paino saattaa tosin nousta, mutta vaatekoko pienenee.

...ja noista housumalleista vielä: on se joo totta että se sopiva koko myös vaihtelee malleittain. Mulla myös helposti vatsa turvottelee, joten aamulla sopivat housut voi kiristää illalla..

169 ja 54. vyötärö 63 ja takapuoli 91. lihasta. Housuista juuri ostin 26 tuumakoon mutta toisesta merkistä toppasi 28 reisiin kiinni. eli vaihtelua löytyy merkkien välillä!!! sinuna kävisin salilla ja kunnon saliohjelman kera niin saat muotoa kroppaan. intervallitreeni taas polttaa hyvin läsää.. Vähennä leipää niin maha litistyy ja jenkat pienenee.

Hetkinen. Mä olen 164cm pitkä ja painan 54kg ja vyötärö on 64cm. Housut on 36 tai 34.
Onko teillä sitten pyöreä masu? Siihen auttaa sitten vatsalihasten, varsinkin staattisten vatsalihastenhurja treeni. Lenkkeily, pyöräily, uiminen, kuntosali. Syö vähemmän hiilareita, juo paljon vettä. Kyllä se siitä. :)

Itse olen saanut senttejä vyötäröltä käymällä salilla 3-4 kertaa viikossa. Kotona olen myös treenannut vatsanseutua "lankku" liikeellä. Tunnetaan kai myös nimellä hoover. Eli nojaa kyynerpäillä lattiaan ja laita jalat kuin miestenpunneruksissa. Netistä löytyy varmaan paremmat ohjeet :D Pidä asento niin kauan kuin vain jaksat. Itse kykenen just ja just 2min :D Sama molemmille kyljille. Toinen käsivarsi lattiaan ja toinen sojottaa ylös. Jalkaterä lattiaan ja toinen jalka päälle. Ja sitten taas pidet niin kauan kuin kykenet. Voit toistaa pariinkin kertaan. MUISTA VENYTELLÄ tai olet seuraavana päivänä liikuntakyvytön :D :ashamed:

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26440716:
Itse olen saanut senttejä vyötäröltä käymällä salilla 3-4 kertaa viikossa. Kotona olen myös treenannut vatsanseutua "lankku" liikeellä. Tunnetaan kai myös nimellä hoover. Eli nojaa kyynerpäillä lattiaan ja laita jalat kuin miestenpunneruksissa. Netistä löytyy varmaan paremmat ohjeet :D Pidä asento niin kauan kuin vain jaksat. Itse kykenen just ja just 2min :D Sama molemmille kyljille. Toinen käsivarsi lattiaan ja toinen sojottaa ylös. Jalkaterä lattiaan ja toinen jalka päälle. Ja sitten taas pidet niin kauan kuin kykenet. Voit toistaa pariinkin kertaan. MUISTA VENYTELLÄ tai olet seuraavana päivänä liikuntakyvytön :D :ashamed:

Pilatessatanen on helppo liike tehdä kotonakin. Selälleen lattialle, nosta jalat ilmaan 90 asteen kulmaan tai suoraan ylös, nosta lapaluut maasta. Räpyttele suuria liikkeitä käsilläsi, vartalonmyötäisesti. Viisi sisäänhengitystä, viisi räpytystä, viisi uloshengitystä, viisi räpytystä. Toista 10 kertaa pysyen koko ajan lapaluut ylös maasta ja jalat ylhäällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellisia tähtiä näkyvissä?;26439925:
Hetkinen. Mä olen 164cm pitkä ja painan 54kg ja vyötärö on 64cm. Housut on 36 tai 34.
Onko teillä sitten pyöreä masu? Siihen auttaa sitten vatsalihasten, varsinkin staattisten vatsalihastenhurja treeni. Lenkkeily, pyöräily, uiminen, kuntosali. Syö vähemmän hiilareita, juo paljon vettä. Kyllä se siitä. :)

Mä kyllä treenaan vatsoja ja selkälihaksia ja yleensäkin teen lihaskuntoa. Mulla on vaan tällainen ruumiinrakenne. Olen tosi leveä tuosta rintakehän alueelta ja jos mä mietin, missä mun alimmat kylkiluut on, niin ei mun vyötärö tuon kapeampi voisi olla. Litteä maha mulla on, mutta leveä. Pitäisi varmaan poistattaa nuo alimmat kylkiluut :) Mä olen tuo eka, joka on kommentoinut (169/57 vy 73).

Yhteistyössä