Taas pää pyörällä äidin kanssa :(

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Äiti soitti ja kertoi että hällä on selkärangassa kasvain. Ei tiedetä vielä onko se hyvä- vai huonolaatuinen. Samalla pyysi lainaksi 50 ? lääkkeisiin.

Kerroin että niin kamalalta kuin kuulostaakin, niin en tiedä voinko lainata. Kun on vieläkin velkaa 50?. En muista mitä äiti sanoi ensin, mutta jotain kuitenkin. Kerroin että satasen on maksanut ja 50? maksamatta. Hän vetosi siihen ettei ollut ostanut hänelle tarkoitettuja korviksia (oli velkaa oikeesti 200? ja lupasin että synttärilahjaksi voi ostaa itselleen 50?:n Kalevala-korvikset. Tää oli siis keväällä).

No mä sitten korjasin että alkuperäinen summa tosiaan oli 200? jolloin äiti sit lopulta myönsi olevansa velkaa jo valmiiksi. Mutta kun on ollut kaikkea, niin sen takia ei ole maksanut.

Siis mun äiti saattaa olla vakavasti sairas. Ja nuo rahat äiti oikeesti saattais tarvita lääkkeisiin. Mutta toisaalta ne rahat saattaa mennä kurkusta alas jo viikonloppuna. Ja jos äiti oikeesti tarvii rahaa lääkkeisiin ja on pahimmillaan vakavasti sairas, niin mitä hemmettiä mä vielä itsekkäänä tässä epäröin?

Ja miks äiti koitti valehdella ettei olekaan mulle velkaa. Hemmetti
:|
 
hilma
jos alkoholin kans on ongelmaa niin en antas rahana, mee mukaan ja maksa ne lääkkeet suoraan?
mun äiti on "unohtanut" että maksoin sen yhden laskun tässä lähiaikoina,ei ole tullu rahaa enkä kehtaa pyytää..
 
Niin tai soita apteekkiin
Osta apteekista lahjakortti tuolla summalla!

Tuli vain mieleen kun kuulin joskus eräältä että ostaa vanhemmilleen aina apteekista joululahjaksi lahjakortin että voivat ostaa lääkkeitään sitten niillä!
 
hmm
ja jos hän olisi minusta huolehtinut kun olisin lapsi, antaisin hänelle vaikka kuun taivaalta. En tiedä mitkä teidän välit on. Ja toisaalta, tuollaisten uutisten jälkeen en epäile yhtään haluja vetää päätä täyteen : ( Voisitko kutsua äitiäsi teille viikonlopuksi?Jos se auttaisi pysymään selvinpäin?
 
SocialButterfly
kuule mun äiti mankuu koko suvulta minä mukaanlukien joka viikko rahaa "lääkkeisiin" ja mä tiedän että ne sen lääkesatsit mitä se vetää ei lopu viikossa..on silläkin ollut ties mitä vaivaa ja niihin tarvitsee rahaa..mutta empä anna eikä kukaan muukaan jumalauta jos aikuinen ihminen ei osaa hallita rahojaan että sais lääkkeet sairauteensa niin ei sitten
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Niin tai soita apteekkiin :
Osta apteekista lahjakortti tuolla summalla!

Tuli vain mieleen kun kuulin joskus eräältä että ostaa vanhemmilleen aina apteekista joululahjaksi lahjakortin että voivat ostaa lääkkeitään sitten niillä!
Hei tuohan olis ratkaisu. Tuota tarvii kyllä selvitellä.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Yksi kysymys. Valehtelisiko se siulle tuollaisesta asiasta?
Valehtelisi. Siis ei kasvaimesta, mutta siitä kyllä mihin rahat käyttää. Koittihan se ihan pokkana valehdella nytkin ettei oo mulle velkaa.

Mun välit äitiin on katkeransuloiset. Mulla on ollut aivan hirvittävä lapsuus ja äiti on käyttänyt mua monin tavoin hyväkseen.

Kuitenkin äiti on äiti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ja jos hän olisi minusta huolehtinut kun olisin lapsi, antaisin hänelle vaikka kuun taivaalta. En tiedä mitkä teidän välit on. Ja toisaalta, tuollaisten uutisten jälkeen en epäile yhtään haluja vetää päätä täyteen : ( Voisitko kutsua äitiäsi teille viikonlopuksi?Jos se auttaisi pysymään selvinpäin?
Kuinka monta sataa kuussa sulla on varaa "lainata" ...? Alkoholisti helposti lypsää läheisiltään ja ketään ei pysty auttamaan ellei tämä itse halua muuttua.

Samoilla linjoilla muitten kanssa joko mukaan apteekkiin ja/tai sossuun mukaan. Mun äitini (alkoholisoitunut myöskin) saa sossulta maksulapun lääkkeisiinsä.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
tuli vielä mieleen, että monet syöpälääkkeet yms sen tyyliset on tosi pahoinvointia aiheuttavia, jotku jopa vaarallisia alkoholin kanssa. Et jos tilanne oikeesti tuo, niin ois paree että ne huuhtois kurkusta alas vedellä tai mehulla, eikä millää "vahvemmalla"
Sillä on nyt jo niin hurjat miksit erilaisia lääkkeitä ja ryyppää kuulemma nykyään jo arkenakin, eli n. 4 päivää viikosta on kännissä. Oon ihmetellyt miten sen kroppa kestää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Yksi kysymys. Valehtelisiko se siulle tuollaisesta asiasta?
Valehtelisi. Siis ei kasvaimesta, mutta siitä kyllä mihin rahat käyttää. Koittihan se ihan pokkana valehdella nytkin ettei oo mulle velkaa.

Mun välit äitiin on katkeransuloiset. Mulla on ollut aivan hirvittävä lapsuus ja äiti on käyttänyt mua monin tavoin hyväkseen.

Kuitenkin äiti on äiti.
:hug: *ymmärrän*
 
Turkilmas
Mä aloin tuota sossua vaan miettimään. Mä kun en yhtään tiedä miten siellä toimitaan. Niin siis ihan varmastiko sieltä lääkkeet hyvitetään?

Mä jouduin lopettamaan puhelun tänään ja lupasin soittaa huomenna. Siihen asti on aikaa miettiä ja päättää mitä tehdä :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä aloin tuota sossua vaan miettimään. Mä kun en yhtään tiedä miten siellä toimitaan. Niin siis ihan varmastiko sieltä lääkkeet hyvitetään?

Mä jouduin lopettamaan puhelun tänään ja lupasin soittaa huomenna. Siihen asti on aikaa miettiä ja päättää mitä tehdä :|
jos omat tulot ei riitä niin varmasti saa tärkeisiin lääkkeisiin tukea!
 
Miä
Se on käsittämätöntä. Kun yrität, tai jopa rohkaistut kieltäytymään siitä mitä tällä kertaa vaaditaan niin pidetään sellainen saarna ja valitusvirsi että tulee todella pieni olo. Sen palopuheen jälkeen siä olet aivan täysin varma että sen ihmisen kaikki ongelmat on siun syytä ja siun aiheuttamia. Ja sitten ei osaa enää ainakaan kieltäytyä mistään. |O :snotty:
 

Yhteistyössä