Taas on koira hyökännyt omistajiensa kimppuun Suomessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koirat kiinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koirat kiinni

Vieras
Tässäkin kyseessä taas maailman kiltein koira, joka ei ennen tätä tapausta ole tehnyt kärpäsellekään pahaa. Koittajaa jo tajuta koiran omistajat, ettette voi ikinä mennä takuuseen lemmikeistänne. Ne ovat tappavia petoja. Pitäkää koiranne kiinni.

Onneksi tässä tapauksessa omistaja ymmärsi, ettei voi päästää koiraa kylille, koska se olisi voinut vaikka tappaa jonkun lapsen tai miksei aikuisenkin.

Edes poliisi ei auttanut - mies joutui kuristamaan omaa koiraansa - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat

On myös niitä koiranomistajia, jotka todellakin tajuavat, että koira on eläin eikä tule koskaan olemaan sataprosenttisen luotettava, vaikka kuinka kiltti olisikin. Meillä on pieni sylikoira, joka ei ole koskaan käynyt kenenkään kimppuun, mutta siitä huolimatta meille ei tule lapsen kavereita silloin kun me aikuiset emme ole paikalla. Mä en tule koskaan luottamaan tuohon niin täysin, eikä se vaadi kuin yhden väärän liikkeen lapselta, niin kiinni on. Ja vaikka tuon saa helposti potkaistua irti ja lapsikin saisi siltä nirrin pois, niin sopivaan kohtaan yksi puraisu riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28634274:
kohta täällä on isojoukko palstamammoja, jotka kuvittelee olevansa superhuippuja koirankasvattajia, ja tietävänsä kaiken, vaikka eivät ole tapausta nähneetkään

Onneksi sä tiedät, mitä täällä on kohta.

Olisivat lähettäneet tutkittavaksi, eikä suoraan monttuun. : /
Olis voinut kartoittaa, jos sillä oli vaikka joku paikka pipinä.
Tai mistä minä tiedän veivätkö, mutta tuosta kuitenkin sai sellaisen kuvan, että koira oli vaan haudattu.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
On myös niitä koiranomistajia, jotka todellakin tajuavat, että koira on eläin eikä tule koskaan olemaan sataprosenttisen luotettava, vaikka kuinka kiltti olisikin. Meillä on pieni sylikoira, joka ei ole koskaan käynyt kenenkään kimppuun, mutta siitä huolimatta meille ei tule lapsen kavereita silloin kun me aikuiset emme ole paikalla. Mä en tule koskaan luottamaan tuohon niin täysin, eikä se vaadi kuin yhden väärän liikkeen lapselta, niin kiinni on. Ja vaikka tuon saa helposti potkaistua irti ja lapsikin saisi siltä nirrin pois, niin sopivaan kohtaan yksi puraisu riittää.

Harvinaisen fiksu kirjoitus. Harmi, että niin harva koiranomistaja tajuaa tämän.

Meidän koira ei ole lainkaa aggressiivinen, mutten koskaan ikinä jättäisi yksin lasten kanssa / antaisi lasten taluttaa.

Meidän koira ei ole lainkaa aggressiivinen, mutten koskaan ikinä jättäisi yksin lasten kanssa / antaisi lasten taluttaa.

Mä annan oman lapsen taluttaa silloin, kun ei muita tule vastaan. Ei tuo kolme kiloa hirveästi vedä, mutta mä pelkään myös muiden koirien kohtaamista. Jos joku isompi koira päättää, ettei tykkää meidän fifistä, lapsi ei pysty tekemään yhtään mitään ja voi hyvin loukata siinä itsekin. Jos asuttais jossain hevonkuusessa ilman naapureita, hän sais ilman muuta ulkoiluttaa.

Mä annan oman lapsen taluttaa silloin, kun ei muita tule vastaan. Ei tuo kolme kiloa hirveästi vedä, mutta mä pelkään myös muiden koirien kohtaamista. Jos joku isompi koira päättää, ettei tykkää meidän fifistä, lapsi ei pysty tekemään yhtään mitään ja voi hyvin loukata siinä itsekin. Jos asuttais jossain hevonkuusessa ilman naapureita, hän sais ilman muuta ulkoiluttaa.

Mä en anna siksi lasten taluttaa, kun ei vielä osaa kulkea hihnassa ja on aika voimakas jne.

Ei terve hyvin hoidettu ja kohdeltu koira noin vain hyöki kiinni omistajiinsa, koira olisi pitänyt lähettää avattavaksi jotta moiseen käytökseen olisi syy selvinnyt? Epäilen jotain aivosairautta, kivuliasta syöpää tai jotain muuta?

Onko kiinanpystykorva täysin sama rotu kuin chowchow?

Chowchow:than ovat muualla maailmassa tunnettuja vaikeasta luonteestaan, aggressiivisuudestaan niin muita koiria kuin ihmisiäkin kohtaan.

Nallekarhumainen ulkonäkö huijaa luulemaan kiltiksi ja lempeäksi roduksi.

Vaikka kuinka olis kipeä niin liian suuri riski siinä olis pitää koiraa joka heti kipeäksi tultuaan hyökkää omistajiaan päin. Ani harva koira joka muita saattaisi purra, puree koskaan omistajiaan.
Miksi nyt noita omistajia pitäis niin hirveästi haukkua? Nehän nimenomaan yritti saada koiransa sisälle ettei se karkaa kenenkään muun kimppuun? Ja yritti saada poliisin apuun.
iin
Mun mielestä tuossa tilanteessa oli niin tosi kyseessä että itse tekisin jälkikäteen poliisista virkarikosilmoituksen. Tuossahan oli oikeasti se tilanne että pääseekö jopa tappavan vaarallinen koira kylille vai ei. Poliisin olis pitänyt ehdottomasti tulla, tuleehan ne sillonkin kun joku juoppo riehuu jossain vaikka harvemmin juopot ketään haavoittaa.

Miksi nyt noita omistajia pitäis niin hirveästi haukkua? Nehän nimenomaan yritti saada koiransa sisälle ettei se karkaa kenenkään muun kimppuun?

Ei tässä mun mielestäni omistajia haukuttu. Muistutettiin vaan siitä, että se kilteinkin koira on loppujen lopuksi eläin, jolla on eläinten vaistot ja toimintatavat. Ja omistajahan teki oikein, kun esti koiraa karkaamasta ja oli valmis omin käsin se tappamaan, että pääsi pois puruluuna olemisesta.

Vaikka kuinka olis kipeä niin liian suuri riski siinä olis pitää koiraa joka heti kipeäksi tultuaan hyökkää omistajiaan päin. Ani harva koira joka muita saattaisi purra, puree koskaan omistajiaan.
Miksi nyt noita omistajia pitäis niin hirveästi haukkua? Nehän nimenomaan yritti saada koiransa sisälle ettei se karkaa kenenkään muun kimppuun? Ja yritti saada poliisin apuun.
iin
Mun mielestä tuossa tilanteessa oli niin tosi kyseessä että itse tekisin jälkikäteen poliisista virkarikosilmoituksen. Tuossahan oli oikeasti se tilanne että pääseekö jopa tappavan vaarallinen koira kylille vai ei. Poliisin olis pitänyt ehdottomasti tulla, tuleehan ne sillonkin kun joku juoppo riehuu jossain vaikka harvemmin juopot ketään haavoittaa.

Eihän tässä kukaan olekaan tämän tapauksen omistajia haukkunut, vaan päinvastoin omistaja toimi urhoollisesti, kun ei päästänyt koiraa menemään, vaan paini sen kanssa loppuun asti.

Tämä tapaus oli vain muistutus kaikille niille runsaslukuisille, muiden ihmisten turvallisuudesta piittaamattomille koiranomistajille, jotka pitävät koiriaan vapaana säätöjen vastaisesti, "kun eihän se meidän Murre mitään kenellekään tee".

Koira puree isäntäänsä tai ketä tahansa perheenjäsentä tasan yhden kerran. Seurauksena on välitön niskalaukaus. Eläimen lopettamisessa ei ole mitään ongelmaa.

Oikea koira on semmoinen, joka antaa pikkuVilpertin uida. Mutta milloin pikkuVilpertti opettelee sukeltamaan ja milloin pää painuu pinnan alle, niin koira on salamana vedessä. PikkuVilperttiä suuresti vituttaa. Mutta jos koira ei noin tee, niin kyseessä ei ole isipapan koira.

Koira on otus, joka tekee just niinkuin isipappa käskee. Tähän ikään mennessä jokainen koirani on ollut semmoinen, jonka vahdittavaksi huoletta voi jättää vaikka vastasyntyneen.

Poliisi voi hyvinkin ampua vesipyssyn kanssa riehuvan mummon, tai mopoilijan, mutta ei halua pelastaa lapsia ja aikuisia jotka joutuvat surman suuhun, eli verikoiran hampaisiin. Siinä prioriteettia.

[QUOTE="vieras";28634428]Poliisi voi hyvinkin ampua vesipyssyn kanssa riehuvan mummon, tai mopoilijan, mutta ei halua pelastaa lapsia ja aikuisia jotka joutuvat surman suuhun, eli verikoiran hampaisiin. Siinä prioriteettia.[/QUOTE]

Tässä poliisi on toiminut väärin. Hätäkeskuspäivystäjä ei varmaan ole tajunnut tilanteen vakavuutta. Koirahan olisi voinut vaikka tappaa omistajan tai jonkun ulkopuolisen, jos olisi karkuun päässyt.

Veikkaan, että jos koiran käytös noin yhtäkkisesti muuttuu niin sillä on joku vakava sairaus. Todennäköisesti aivokasvain.
Meillä oli kissa, joka alkoi käyttäytymään todella oudosti. Pysähtyi kesken kävelyn ja alkoi tuijottamaan etensä, sähisi kuin olisi nähnyt jotakin pelottavaa edessään ja sitten pakeni. Siitä tuli myös ihmisiä kohtaan aggressiivinen.
Eläinlääkäri ei löytänyt mitään muuta vikaa, mutta epäili kasvainta aivoissa tai selkäytimessä ja kissa lopetettiin.
Lähetimme sen Helsingin Yliopistolliseen, eläinklinikalle ruuminiavausta varten ja aivoista löytyikin kasvain.

[QUOTE="vieras";28634428]Poliisi voi hyvinkin ampua vesipyssyn kanssa riehuvan mummon, tai mopoilijan, mutta ei halua pelastaa lapsia ja aikuisia jotka joutuvat surman suuhun, eli verikoiran hampaisiin. Siinä prioriteettia.[/QUOTE]

Äläpä viitsi lässyttää. Milloin olet viimeksi nähnyt vesipyssyn kanssa riehuvan mummon? Vai milloin poliisi on viimeksi käyttänyt asetta mopoilijaan?

Tosin, aseelta näyttävä on aina oikea ja ladattu. Ainoa olettama selvitä hengissä.

Yhteistyössä