Moi!
Lueskelin noita vanhoa kirjoituksia, enkä itselleni sieltä löytänyt vastausta.
Olen siis yh-äiti ja minulla on 2 vuotias tyttö.
Täytti 2 juuri viikko sitten.
Tyttö on joka toinen vkl isänsä luona, joten tämä nukuttaminen on todellinen ongelma.
Hän nukahtaa aina pulloon ja tuttiin, minun sängylleni ja minun pitää olla vieressä.
Hänellä on oma sänky minun sänkyni vieressä ja se on ihan tälläinen "isojen lapsien" sänky.
Hän nukahti siihen joskus puolisen vuotta sitten vielä täysin hyvin.
Kun antoi pullon kouraan ja sanoi nukkumaan niin hän juoksi heti omaan sänkyynsä veti peiton päälle ja minä pystyin samantien poistimaan huoneesta ongelmitta ja kun kävin 10 min päästä katsomassa häntä niin hän oli nukkumassa.
Nyt asia on täysin toinen.
KERRAN sorruin ottamaan hänet viereeni sänkyyn ja nukahdin siihen.
Sen jälkeen alkoi kunnon nukuttamis helvetti.
Hän ei suostu OLLENKAAN nukkumaan omassa sängyssään.
Sitä ei olla nyt kuukausiin käytetty.
Hän rupeaa leikkimään ja/tai riehumaan ja istumaan.
Jos nousen sängystä pois hän itkee ja taputtelee tyynyä vieressä ja huutaa minulle että "nukkumaan tähän"
Jos koitan pistää hänet sänkyyn ja poistun huoneesta hän joko rupeaa itkemään ja huutamaan
tai on kokonaan hiljaa nousee sängystään ja pistää valot päälle ja hiiviskelee sielä ja hitaasti poistuu huoneesta ja menee keittiöön piiloon hiiviskellen ja luulee etten huomaa häntä. Sitten kun kävelen hänen luokseen niin hän rupeaa nauramaan ja kikattelemaan ja juoksemaan karkuun.
Se on siis sitä nukuttamis prosessia.
Saatan joutua istumaan/makaamaan MINUN sängylläni hänen vieressään jopa 2 tuntia ennen kuin voin poistua.
Jos hän huomaa että poistun sängyltä niin alkaa taas itku huuto raivarit.
En tiedä miten häntä opettaisi taas nukkumaan omalla sängyllään.
Ajattelin että pullosta ja tutista vieroittamisen aloitan vasta kun hän oppii nukkumaan yksin.
En ole kyennyt pitämään kiinni iltarutiineista. Olen koittanut hampaiden pesu - sänkyyn - luetaan satu - nukkumaan
Mutta se ei ole oikein auttanut mitään niimpä olen luovuttanut.
Joten APUA! Mitä teen?
Lueskelin noita vanhoa kirjoituksia, enkä itselleni sieltä löytänyt vastausta.
Olen siis yh-äiti ja minulla on 2 vuotias tyttö.
Täytti 2 juuri viikko sitten.
Tyttö on joka toinen vkl isänsä luona, joten tämä nukuttaminen on todellinen ongelma.
Hän nukahtaa aina pulloon ja tuttiin, minun sängylleni ja minun pitää olla vieressä.
Hänellä on oma sänky minun sänkyni vieressä ja se on ihan tälläinen "isojen lapsien" sänky.
Hän nukahti siihen joskus puolisen vuotta sitten vielä täysin hyvin.
Kun antoi pullon kouraan ja sanoi nukkumaan niin hän juoksi heti omaan sänkyynsä veti peiton päälle ja minä pystyin samantien poistimaan huoneesta ongelmitta ja kun kävin 10 min päästä katsomassa häntä niin hän oli nukkumassa.
Nyt asia on täysin toinen.
KERRAN sorruin ottamaan hänet viereeni sänkyyn ja nukahdin siihen.
Sen jälkeen alkoi kunnon nukuttamis helvetti.
Hän ei suostu OLLENKAAN nukkumaan omassa sängyssään.
Sitä ei olla nyt kuukausiin käytetty.
Hän rupeaa leikkimään ja/tai riehumaan ja istumaan.
Jos nousen sängystä pois hän itkee ja taputtelee tyynyä vieressä ja huutaa minulle että "nukkumaan tähän"
Jos koitan pistää hänet sänkyyn ja poistun huoneesta hän joko rupeaa itkemään ja huutamaan
tai on kokonaan hiljaa nousee sängystään ja pistää valot päälle ja hiiviskelee sielä ja hitaasti poistuu huoneesta ja menee keittiöön piiloon hiiviskellen ja luulee etten huomaa häntä. Sitten kun kävelen hänen luokseen niin hän rupeaa nauramaan ja kikattelemaan ja juoksemaan karkuun.
Se on siis sitä nukuttamis prosessia.
Saatan joutua istumaan/makaamaan MINUN sängylläni hänen vieressään jopa 2 tuntia ennen kuin voin poistua.
Jos hän huomaa että poistun sängyltä niin alkaa taas itku huuto raivarit.
En tiedä miten häntä opettaisi taas nukkumaan omalla sängyllään.
Ajattelin että pullosta ja tutista vieroittamisen aloitan vasta kun hän oppii nukkumaan yksin.
En ole kyennyt pitämään kiinni iltarutiineista. Olen koittanut hampaiden pesu - sänkyyn - luetaan satu - nukkumaan
Mutta se ei ole oikein auttanut mitään niimpä olen luovuttanut.
Joten APUA! Mitä teen?