Taas niistä vaunuista...

  • Viestiketjun aloittaja Chi
  • Ensimmäinen viesti
Chi
Olen aivan urvelo, mitä tulee vaunuihin. Merkit, ominaisuudet jne. on aivan hukassa enkä tiedä mistään mitään. Silti vaunujen hommaaminen on lähiaikoina edessä. :x Auttakaa hyvät ihmiset naista mäessä!

Merkillä ei ole väliä, mutta hinnalla on (ei mielellään mitään yli 500?).
Käytöstä sen verran, että turhan leveät eivät saisi olla, koska uudessa kodissamme on ahdas rappukäytävä+portaat ja jos liikkuminen olisi kevyttä vaunujen kanssa, siitä iso plussa. Tilaa kauppaostoksille jne. olisi hyvä olla edes kohtuullisesti, mutta pääasia että vaippakassi mahtuu mukaan :D .
Olen lyhyt, 160cm, en tiedä vaikuttaako tuo vaunujen valintaan..?

Kiitän kovasti vastauksista, neuvoista, linkeistä- mistä vaan. :flower:
Jos viitsisitte vielä kertoa että mistä suosittelemanne vaunut saa, olisin todella kiitollinen. Niin ja asun muuton myötä sitten Helsingissä ;) .
 
miulla o myynnis tarpeettomat vaunut

Myydään Brio- merkkiset yhdistelmävaunut.
Vaunut on 2000-luvun alkupuolen malli. Ostin itse ne työkaveriltani käytettynä ja meillä oli 1llä lapsella käytössä. Todella siistissä kunnossa. Mukana tulee 2 makuupussia, kissaverkko, sadesuoja, kantokoppa, aurinkovarjo, hoitolaukku.
hp. 120e
kuvia spostilla
ja kirjotella voi asiist enemp tuoll profiilikohtaan yksityisviestii...
 
mä vaan
Me ostettiin habercorn merkkiset vaunut.

-pehmeä kantokassi jonka saa lämpöpussiksi
-5 piste valjaat
-ilmakumi renkaat
-heittoaisa
-säädettävä työntöaisa
-tavarakoriin mahtuu kauppakassi
-hinta himpun alle 300
-kuva www.lastenturva.fi
 
Tuohon pituusasiaan senverran kommentoin että ainakin vanhemmissa emmaljungan vaunuissa(coronado?) joissa ei ole säädettävää työntöaisaa,vaan sellanen kiintee kaareva aisa...on lyhyelle ihmiselle hankalat! Ainakin mulle!! Mulle ehdoton on säädettävä työntöaisa =)
Brion aluminat ja kombit on kans hyviä vaunuja. Varmaan monet muutkin, mutta näistä kokemusta =)

Huutonetistä saa alle 500e tosi siistejä vaunuja! Käy kurkkaa sieltä!!

Mutta tähän lopuks viel listaa mitä huomioita mä oon tehny vaunuista...

-työntöaisa!! niinkun alussa kirjotin
-kiinteät valjaat on paremmat ku irralliset!!
-ite en tykkää pehmeästä kantokopasta
-kova kantokoppa on monesti aika kapee ja sit ratasosa kuitenkin liian levee...
-eli mulle paras ratkasu on duo-malliset vaunut:koppa ja ratasosa samaan runkoon =)
-perinteiset valkeet renkaat on mun mieletä melkein paremmat kun nykyiset ilmakumet
-hammasratasjarru on aika surkee.Paras semmoinen perinteinen joka ottaa kiinni renkaisiin!
jne

toivottavasti pääset pian vaunuostoksille ja saat mieluiset vaunut =)
 
mia
Meillä brion kombit joissa kantokoppa(kova) ja kaverilla emmaljungan classic duo:t ja olen aina luullu et duo-vaunuissa koppaosa ois paljo isompi, mut ei ole oikeestaan ollenkaan isompi ku meidän yhdistelmien kova kantokoppa!! Korkeintaan sentin parin ero vaan leveydessä. Eli ottakaa tääkin huomioon jos tollasta asiaa mietitte... =)
 

Yhteistyössä