Taas niistä sienistä :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pia

Aktiivinen jäsen
27.05.2004
2 678
0
36
Eli mä nyt sain ne sienet :D ja ihan ilmaiseksi <3

mutta nyt uusi ongelma, mitä mä teen niille? Niitä PALJON, suppilovahveroita tais olla n.1kg ja sit ehkä litran?? verran mustatorvisieniä ja kanttarellejä, eli mitä mä nyt teen niille kun kokkaava osapuoli ei ole paikalla..jotenki ne pitäs säilöä et viikonloppuna saa tehdä niistä sit jotain.

Pakastanko? paistettuna? Pitääkö maustaa?

Kiitosta vaan avuliaille ihmisille valmiiksi :D

mä paistan suppilovahverot pannulla öljyssä, mutta en haihduta sitä nestettä- sit antaa jäähtyä ja laitan pakasterasiaan tai pussiin liemineen päivineen ja pakkaseen.

mustat torvisienet voi joko kuivata tai paistaa esim suppilovahveroiden joukossa.

kanttarellitkin olen paistanu ja pakastanut. en ole sieniä koskaan maustanu- maustan aina vasta siinä vaiheessa, kun teen niistä ruokkaa :)

kanttarellit pilkon ja paistan kevyesti, sitten pakkaseen.

suppilovahverot kuivaan uunissa, säilyy tosi hyvin ja saa käyttöön sitten vedessä liottamalla n 5min.

mustatorvisienistä ei oo kokemusta, mut nehän on ilman ryöppäystä myrkyllisiä????

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24676328:
mä paistan suppilovahverot pannulla öljyssä, mutta en haihduta sitä nestettä- sit antaa jäähtyä ja laitan pakasterasiaan tai pussiin liemineen päivineen ja pakkaseen.

mustat torvisienet voi joko kuivata tai paistaa esim suppilovahveroiden joukossa.

kanttarellitkin olen paistanu ja pakastanut. en ole sieniä koskaan maustanu- maustan aina vasta siinä vaiheessa, kun teen niistä ruokkaa :)
juuri näin mä teen, tai sit ne voi kuivattaa

Kiitos :) Mä olen ihan onneten keittiössä, perussafkat kyllä teen ja paljon leivon, mut ku mies on kokki niin se hoitaa yleensä tämmöset mulle oudot raaka-aineet :D ja ei ole nyt hollilla, niin pitää ite vaan yrittää :D josko se sit v-loppuna taikois niistä jotain hyvää :P

Yhteistyössä