taas näitä päiviä...taidan vihata maanantaita!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Hei oikeesti... aamulla piti lähteä ysin bussilla Turkuun. Tuli aivan järkky kiire ja juoksujalkaa painelin vauvan kanssa pysäkille,odottelin bussia...20 min. yhteensä ja aivan turhaan!! Palasin kotiin ja netistä näin että se bussi ei ees mene Turkuun, eli olin kattonut väärin aikataulut.

No, ei mitään. Piti siirtää treffejä vähän myöhemmäksi ja hypätä seuraavaan bussiin. Mutta kas kummaa, mun piti mennä klo. 12 bussilla takaisin kotiin...paitsi että myöhästyin siitä.

Meninpä sitten sellaiseen bussiin, joka vie puolitiehen tuolta landelta jossa asun. Suunnitelma A oli että hyppään siellä sitten taksiin. Mutta lopulta päätin säästää rahaa ja hypätä sellaiseen bussiin joka menee toista reittiä ja joita kulkee kohtuu usein. Mulla kun oli kiire, esikoisen hammaslääkäri oli klo.13.30 ja poitsu pääsi koulusta yhdeltä.

Joten painelin hirmuisella kiireellä seuraavalle bussipysäkille odottelemaan. Aikani seisoskeltuani bussi kurvasi pysäkille. Siinä oli kaikenlaista sählinkiä (siis mun osalta). Kyselin tyhmiäni, maksoin 50 ?:n setelillä 3?:n matkan yms.yms.

Tuo bussi oli sellainen jonne vaunut ei mahtuneet sisään, joten kuski laittoi ne tavarasäilytykseen. Nappasin vaunuista käsilaukun ja vauvan ja mentiin autoon. Onnistuin vielä vähän säheltämään kun painoin stoppia väärällä pysäkillä ja kuski ihmetteli että joko jään pois. Ajeltiin vielä yks pysäkkiväli ja sit jäin pois.

Kuski tuli antamaan vaunut ja kiitin häntä kauniisti. Mietin että kahvipöydässä varmaan keskustellaan yksinkertaisesta äidistä, joka onnistui tekemään bussimatkasta fiaskon B) .

Hetken käveltyäni ajattelin kaivaa rahapussin käsilaukustani valmiiksi kun olin menossa kauppaan....paitsi että mulla ei ollut käsilaukkua...mä olin jättänyt sen sinne bussiin |O |O :headwall: :headwall: .

ONNEKS mulla sattui olemaan sekä kotiavaimet että kännykkä takkini taskussa, sillä ne on lähes AINA kassissa. Soitin sitten numerotiedustelun kautta bussiyritykseen ja sieltä metsästettiin se samainen kuski etsimään mun käsilaukkua :ashamed: .

Nyt oon sitten menossa hakemaan sitä kun kaveri ajelee takaisinpäin. Ja mietin kuumeisesti miten saan hommattua kassin niin itselleni ettei mies saa tietää mitään. Tää kun on jo KOLMAS kerta kun näin käy :ashamed: :ashamed: :kieh: :kieh:

Aikamoinen päivä! Mutta toi on ihan normaalia tuossa vaiheessa ;) Siis pienen vauvan kanssa saattaa olla niin väsynyt, ettei mistään normaaleista asioista meinaa tulla mitään. Onneksi kassi oli vielä tallella.

Mä vihaan kans maanantaita ku vaikka kuin suunnittelis aamutoimet yms. valmiiksi edellisenä iltana niin jotain menee pieleen kuitenkin...

Tänä aamuna lupasin esikon viedä autolla kouluun ku kipeän pikkuveikan kans meno lekurille niin kuinkas ollakkaan tos pihalla lens likka portailla takapuolelleen ja housut kastu + meni likaiseksi... ei muuta ku housujen vaihtoon ja aikataulu sekasin :kieh:

tää oli pientä sun päivään verrattuna, mutta mua jurppii se, että aina maanantaisin sattuu jotain extraa...

Dodih :D . Ensinnäkin unohdin tuossa aiemmin lisätä että meidän vauveli päätti menettää totaalisesti hermonsa hamppilääkärissä...ja sen kyllä kuuli. Niin ja vaunuista irtos yks osa, jonka takia koppa oli jotenkin etukenossa. Mitäs vielä...joku nyt unohtui.

No mutta. Soitin miehelle että hänen täytyy tulla mahdollisimman ajoissa kotiin. Mulla oli niinkin hatara selitys että pitää viedä Matkahuoltoon vanha vaunukoppa minkä lupasin yhdelle palstalaiselle. Mies ihmetteli että eikös Matkahuolto oo vaikka kuinka myöhään auki, mutta mä pidin pääni.

No, mä MELKEIN pääsin lähtemään...kunnes sitten mies kysyi että josko hän ja vauva tuliskin mukaan. Meikäläiselle nousi kylmä hiki otsaan, vaan ei auttanut, pakko oli tunnustaa. Eipä tuo mies suuttunut, hän on niin tottunut.

No, he ei sitten kuitenkaan lähteneet mukaan vaan mä menin yksin. Odotin pysäkillä bussia, kunnes päätin varmistaa ettei kuski oo vaan ajanut jo sen pysäkin ohi. No ei ollut, mutta ei se kuski saanut mitään selvää taaskaan mun selostuksesta. Ja koska mä olin niin nolona, niin mä HUUSIN sinne luuriin ja puhevauhti oli miljoona :ashamed: .

Sitten näin miten bussi tuli ja viittelöin sen pysähtymään. Oven avas vanha mies, joka ei ollut se sama kuski kuin päivällä. Kuitenkin mun tietty piti tarkastaa, joten kysyin siltä: "onko täällä mun kadonnut käsilaukku?". Mies oli oikeesti aika hölmistynyt... ja ilmoitti että ei. Niinpä sitten yhdessä todettiin että se on varmaan seuraavassa bussissa :D.

Niin se sitten olikin. Mä kiittelin häntä vuolaasti ja maksoin vielä vastesteluista huolimatta vaivanpalkkaa 20 ?.

Eli paluumatka Turusta maksoi sitten 3,20?+3,10?+20?=26,30?. Siihen vielä päälle bensat ja numerotiedustelu+ muut puhelut.

JOS olisin mennyt minuuttia aiemmin bussipysäkille niin matka olis maksanut 4,10? |O :headwall:

meillä mies on lähtenyt eilen illalla reissutöihin autolla ja itse kuljen työmatkat bussilla. aamulla huomasin, että lompakkoa ei löytynyt mistään ja bussiinkin olisi pitänyt vielä ehtiä, etten myöhästy töistä. soitin miehelle ja pyysin lähettämään tarvittavia kortteja mulle pikaisesti takas. lapsen säästöpossu saa nyt olla hätävarana, koska käteistä en juuri käytä, eikä sitä ole liioin kotonakaan.
bussilipun tilasin kännykkään ja vasta toinen kuljettaja bussin vaihdon jälkeen sanoi, ettei se kelpaa, mutta sanoi samaan hengen vetoon, ettei häntä se juuri kiinnosta ja sain mennä istumaan. jouduin vielä vaihtamaan junaan ja vasta työpäivän puolivälissä tajusin, ettei tilaamani lippu riittänyt edes työpaikalle asti. Jouduin vielä lähtemään julkisilla toiseen paikkaan töihin ja matkan tein näppärästi pummilla. Kotimatkalle yksi työkaveri lainasi bussirahat - kiitos hänelle. nyt sitten lasten säästöpossun kimppuun.

että sellainen maanantai

Alkuperäinen kirjoittaja +:
No voi sun nenä. Olipa päivä.
Muuten, kiva, kun palasit palstalle!!:)

No kiva, kiitos =)

Eikä tää mun päivä niin paha ollut. Mä olen kyllä itsekin tottunut mun älyttömään toimintaan. Mieskin totesi vaan nätisti: "torspo mikä torspo" :D .

Yhteistyössä