Taas näitä huutisostajia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Huusi kaksi kohdetta, hintaa postareineen noin 20e yhteensä. Kohteet sulkeutuivat 13.9. ja laitoin tilitietoni heti. Mitään ei kuulu yli viikkoon. Laitoin ostajalle sähköpostia ja kyselin maksua niin parin päivän päästä vastasi, että ei juurikaan lue sähköpostejaan ja maksaa kun lapsilisät tulee.

Annan mielelläni maksuaikaa, kun sitä joku pyytää, mutta vituttaa tuollainen ettei ota mitään yhteyttä. Millaisen palautteen antaisitte?

Antaisin positiivisen sitten kun maksaa. En ymmärrä miksi huutis on joillekin niin turhan tarkka paikka, mulle on ihan sama vaikka joku maksaa kuukauden päästä.

Niin ja sitten kun odottelet kuukauden sitä maksua niin pitäisi huomata samantien postittaa ja negaa pukkaa, kun et postita. Minä ainakin teen siellä koko ajan kauppaa ja paljon. Homma ei ole jouhevaa, jos kaikki maksaisi kun jaksaa. Ei ikinä muistaisi mitä on postittamatta ja aina saisi olla tiliä tutkimassa, että mitä tullut je keltä.

[QUOTE="alkup.";22106682]Niin ja sitten kun odottelet kuukauden sitä maksua niin pitäisi huomata samantien postittaa ja negaa pukkaa, kun et postita. Minä ainakin teen siellä koko ajan kauppaa ja paljon. Homma ei ole jouhevaa, jos kaikki maksaisi kun jaksaa. Ei ikinä muistaisi mitä on postittamatta ja aina saisi olla tiliä tutkimassa, että mitä tullut je keltä.[/QUOTE]

Jos tekee paljon kauppaa, eikö olisi mahdollista itsellään jonkinlaista listaa pitää siitä, mitä on myynyt ja kenelle. Ei nyt luulisi olevan ihan mahdoton rasti - pakkoko sitä on muistin varassa toimia. :headwall:

Ymmärrän kyllä turhautumisesi, mutta jos et ole itse mitään ehtoja kauppaan laittanut, ja ostaja loppujen lopuksi maksaa kuitenkin, niin miksi pitäisi negaa laittaa?

Mä antaisin neutraalin, mutta mulla lukeekin ehdoissa ja vakioviestissäkin kaiketi että odotan ostajan yhteydenottoa maksimissaan viikon kohteen sulkeutumisesta.

Mun kohdalle osui taas hätähousu: kohde sulkeutui 5 vrk sitten, ostaja maksoi samana päivänä mutta eri pankista eli raha oli mun tilillä 3 päivää sitten, ja nyt se jo inisi miksei tuote ole vielä saapunut. Daa.

Mä antaisin neutraalin, mutta mulla lukeekin ehdoissa ja vakioviestissäkin kaiketi että odotan ostajan yhteydenottoa maksimissaan viikon kohteen sulkeutumisesta.

Mun kohdalle osui taas hätähousu: kohde sulkeutui 5 vrk sitten, ostaja maksoi samana päivänä mutta eri pankista eli raha oli mun tilillä 3 päivää sitten, ja nyt se jo inisi miksei tuote ole vielä saapunut. Daa.

Onko sun nikki pikku kakkonen?

Antaisin positiivisen sitten kun maksaa. En ymmärrä miksi huutis on joillekin niin turhan tarkka paikka, mulle on ihan sama vaikka joku maksaa kuukauden päästä.

No oot kyllä vähemmistöä.

Ethän sä voi kaupastakaan ostaa vaikka kenkäparia ja ilmoittaa sitten että pitäkää kuukausi jemmassa tuun sitten maksaan.

Miksei voi huutaa vasta sitten kun on raha maksaa??? Mulle on selviö, että maksu pikimmiten.

Minä en jaksa kuukausitolkulla päivystää tiliäni että maksaakohan se vai eikö maksa. En jaksa säilytellä toisten ihmisten ostoksia kaapeissani. En jaksa pohtia aikookohan se maksaa ennen mun lomaa, vai tuleeko loman aikana nega kun "maksoin jo eilen eikä vielä tänäänkään oo postia".

Miksi odottaisin jonkun taunon maksua kuukauden, kun siinä ajassa oon jo myyny jollekin toiselle?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22106772:
Mä olen huomannut että kun myyn ihan yksityisenä niin maksut tapahtuu hetimiten.
Kun yrityksen käytössä oleva tunnus on myyjänä, maksu tapahtuu vasta viimeisenä mahdollisena päivänä......

Mä olen siellä vain yksityishenkilönä, mutta omasta puolestani olen huomannut, että kun ei laita mitään maksuaikaa, maksetaan heti, mutta jos laittaa "maksu 5 päivän sisään", niin monet odottavat sen 5 päivää ennen kuin maksavat.

Jos tekee paljon kauppaa, eikö olisi mahdollista itsellään jonkinlaista listaa pitää siitä, mitä on myynyt ja kenelle. Ei nyt luulisi olevan ihan mahdoton rasti - pakkoko sitä on muistin varassa toimia. :headwall:

Ymmärrän kyllä turhautumisesi, mutta jos et ole itse mitään ehtoja kauppaan laittanut, ja ostaja loppujen lopuksi maksaa kuitenkin, niin miksi pitäisi negaa laittaa?

Mulla oli tuossa joku aika sitten toistakymmentä myyntiä samaan aikaan ja laitan paperille tuotteen ja ostajan kaikkine tietoineen ja sitä mukaa kun maksaa ruksi ruutuun, maksanut ja toinen ruksi ruutuun kun on paketti postissa. Ei mene pasmat sekasin, ei se nyt niin kauan vie, eikä mene väärät paketitkaan ostajalle.

[QUOTE="Just";22107493]Minä en jaksa kuukausitolkulla päivystää tiliäni että maksaakohan se vai eikö maksa. En jaksa säilytellä toisten ihmisten ostoksia kaapeissani. En jaksa pohtia aikookohan se maksaa ennen mun lomaa, vai tuleeko loman aikana nega kun "maksoin jo eilen eikä vielä tänäänkään oo postia".

Miksi odottaisin jonkun taunon maksua kuukauden, kun siinä ajassa oon jo myyny jollekin toiselle?[/QUOTE]

Oletko varma että huutonet on sulle oikea paikka??????

[QUOTE="vieras";22107528]Mulla oli tuossa joku aika sitten toistakymmentä myyntiä samaan aikaan ja laitan paperille tuotteen ja ostajan kaikkine tietoineen ja sitä mukaa kun maksaa ruksi ruutuun, maksanut ja toinen ruksi ruutuun kun on paketti postissa. Ei mene pasmat sekasin, ei se nyt niin kauan vie, eikä mene väärät paketitkaan ostajalle.[/QUOTE]

Juuri noin - eihän se tuon kummempaa ole! :flower:

Nimim. Just: Ei kyllä kovin hyvää kuvaa anna myyjästäkään, jos kokee, että voi laittaa tuotteet uudelleen myyntiin, kun maksua ei ole heti tullut (ellei ole nimenomaan itse asettanut ehtoja maksuajoista). Kannattaa siis laittaa sinne omaan profiiliinsa tai ilmoituksiinsa jokin takaraja maksuille. Jos maksua ei tuossa ajassa tule, on ihan hyväksyttävää laittaa tavarat uudelleen myyntiin, muuten ei.

Mun mielestä kyllä kuuluu hyviin tapoihin ottaa yhteyttä myyjään ja kertoa, että meinaa maksaa tuotteet vasta kun lapsilisät tulevat. Varsinkin kun myyjä oli itse jo laittanut viestillä maksutiedot.

Tätä ainakin omilta kauppakumppaneilta odotan ja toistaiseksi kaikki onkin toiminut todella hyvin.
Maksuajassa ei ole mitään ongelmaa, mikäli siitä on tietoinen etukäteen.

Minä oon aina ajatellut että huutiksessa pitää maksaa heti, miksi sellainen edes huutaa mitään jolla ei ole varaa laittaakkaan sitä kahta kymppiä ostoksiinsa heti.

[QUOTE="vieras";22107737]Minä oon aina ajatellut että huutiksessa pitää maksaa heti, miksi sellainen edes huutaa mitään jolla ei ole varaa laittaakkaan sitä kahta kymppiä ostoksiinsa heti.[/QUOTE]

Niinpä.
Varmaan samanlainen henkilö joka tilailee postimyynnistä kaikenlaista, eikä sitten paketin tultua noudakaan sitä postista "kun ei ole rahaa". Ilmaistahan se firmoille onkin postitella paketteja edestakaisin..