Taas näitä.. mutta ehdottakaa mitä voisin viedä lapsen päiväkotiin, pitäis olla edullista, mutta jotain mukavaa kuitenkin

  • Viestiketjun aloittaja ideoita
  • Ensimmäinen viesti
ideoita
En vie muumimukeja. Ryhmässä kaksi naista ja yksi mies, joille jotain ajattelin viedä kun lapsi siirtyy eskariin. Jotain halpaa, olen yh eikä rahaa muutenkaan paljoa, ja jotain joka olisi mukava sekä miehelle että naiselle.
 
Vie jotain, joka kuluu pois. Esim. orvokki kauniissa ruukussa, kynttiöitä, servettejä yms. tai ihan vaan lapsen itse tekemä kortti (kortit menevät pieneen tilaan, joten niitä voi säilytelläkin).

Mä olen myös vienyt koko päiväkodin henkilökunnalle kahvitauoilla nautittavaksi keksejä ja toisella kertaa suklaata. Siinä tulee huomioiduksi myös siivoojat/keittäjät. Ja lisäksi vaikka kukkanen koristamaan kahvitilan pöytää.
 
Piika-äiti
Minä vein takavuosina joskus kortin ja ison kimpun puuhaarukoita, lusikoita ja lastoja, joista tädit saivat jakaa mielensä mukaan.

(Sain jälkeen päin palautetta, että jotain näin järkevää voisi tulla useamminkin.)
 
emäntä
Alkuperäinen kirjoittaja ideoita:
En vie muumimukeja. Ryhmässä kaksi naista ja yksi mies, joille jotain ajattelin viedä kun lapsi siirtyy eskariin. Jotain halpaa, olen yh eikä rahaa muutenkaan paljoa, ja jotain joka olisi mukava sekä miehelle että naiselle.
Mä ajattelin ainaki leipoo kampanisuja hoitotädeille.Mun mielestä erikoisempi ja ehkä "kivempi" lahja vaihteeksi.Tosin lapsi on vielä päiväkodissa n.3v. että en sen "ihmeempää" ajatellu nyt.Mutta on mun mielestä loistava ajatus,koska tuskin hoitotädit saa ihan joka kerta "pullaa" hoidokkien vanhemmilta.
 
me
Kerran veimme lapsen hoitajille käsintehtyä saippua (sai ostettua saippuakaupasta, jolloin allergiselle kaikista miedoin mahdollinen) ja toisella kertaa ruukkuyrtit torilta ostettuna. Käsirasva voisi sopia naisille.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja me:
Kerran veimme lapsen hoitajille käsintehtyä saippua (sai ostettua saippuakaupasta, jolloin allergiselle kaikista miedoin mahdollinen) ja toisella kertaa ruukkuyrtit torilta ostettuna. Käsirasva voisi sopia naisille.
Hei näissähän on ideaa. Tosin en tiedä innostuuko se mieshoitaja jostain ruukkuyrtistä.. ois kuitenkin kiva viedä jokaiselle samanlainen lahja.
 
ohis
Mä ostin viime vuonna palstan innoittamana Taloustalosta nätin, halvan korin ja sen täyteen erilaisia keksipaketteja. Tuli kaikkineen maksamaan n. 20 e ja oli tykätty lahja!
 
.....
Mä vein nätit lautasliinat kerhotädeille. Niitä on kuitenkin niin monenlaisia ja todella nättejä ne kun laittaa vaikka vielä sellofaaniin ja narua niin kyllä kelpaa. Ja oikeesti saa edullisesti.
 
me
Alkuperäinen kirjoittaja Sihinäkinttu:
Mitä ihmettä voisi oikein viiä? Kahden lapsen ryhmät, joissa molemmissa 4 hoitajaa + harjottelijat päälle, tarkoittaa ainakin kahdeksaa tätiä.

Miten olisi "pusut", sellainen iso laatikko kaikille yhteiseksi?
 
me
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja me:
Kerran veimme lapsen hoitajille käsintehtyä saippua (sai ostettua saippuakaupasta, jolloin allergiselle kaikista miedoin mahdollinen) ja toisella kertaa ruukkuyrtit torilta ostettuna. Käsirasva voisi sopia naisille.
Hei näissähän on ideaa. Tosin en tiedä innostuuko se mieshoitaja jostain ruukkuyrtistä.. ois kuitenkin kiva viedä jokaiselle samanlainen lahja.
Jatkan vielä, kun tuli mieleen... korttiinhan voisi kiinnittää jonkin ruokaohjeen, johon tulisi tiettyä yrttiä. Esim basilikaa, jos antaisi basilikan. =)
 
Vierailija
Minä olen vienyt päiväkotiin jotain hyvää yhteiseen kahvipöytään. Jos esim. opettajalle yksistään, aina myös jotain pois kuluvaa - syötävää tai sitten vaikka saunahunajaa.
 
Minäkin suosittelen viemään jotakin syötävää yhteiseen hyvään esim. kahvipöytään. Lähipiirissäni oleva opettajapariskunta ainakin tuskailee keväisin ja jouluisin, minne sijoittavat kaikki sekalaiset tavarat mitä he saavat.

 

Yhteistyössä