Taas muistin sen että kannattaa olla mahd vähän tekemisissä muiden lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jeps"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jeps"

Vieras
epäkiitollisuuden vuoksi.
Jos teet ylimääräistä mikä sulle ei kuulu, hyvää hyvyyttäsi, et saa kiitosta.
Jos tokaiset jotain samaa mitä omillesi tokaisisit, ei paapomista mutta asiasta mainitset totuuden, niin herne on vanhemmilla nenässä. Meillä ei ainakaan lapsia paapota, yhdet ulinat voin kuunnella mutta jos mun mielestä ulinat aiheettomia niin sanon kyllä suoraan asiat miten ne on, omillenikin.

Just tyyliin, menet vaan ulos vähillä vaatteilla ja kohta et pääse kouluun kun olet kipeä.
Tyyliin, aivan turhasta uliset, jos ei miellytä niin siitä vaan töihin tienaamaan....
jne turhia ulinoita harvemmin kuuntelen omiltanikaan ja jos virheitä tekevät siitäkin saatan suoraan sanoa.

Että teit virheen ja maksat seuraukset jne.

Toisten lapsista kannattaa pysytellä mahd. kaukana koska saa vaan kusta ja paskaa niskaan.

[QUOTE="jeps";29338101]epäkiitollisuuden vuoksi.
Jos tokaiset jotain samaa mitä omillesi tokaisisit, ei paapomista mutta asiasta mainitset totuuden, niin herne on vanhemmilla nenässä. Meillä ei ainakaan lapsia paapota, yhdet ulinat voin kuunnella mutta jos mun mielestä ulinat aiheettomia niin sanon kyllä suoraan asiat miten ne on, omillenikin.

Just tyyliin, menet vaan ulos vähillä vaatteilla ja kohta et pääse kouluun kun olet kipeä.
Tyyliin, aivan turhasta uliset, jos ei miellytä niin siitä vaan töihin tienaamaan....
jne turhia ulinoita harvemmin kuuntelen omiltanikaan ja jos virheitä tekevät siitäkin saatan suoraan sanoa.

Toisten lapsista kannattaa pysytellä mahd. kaukana koska saa vaan kusta ja paskaa niskaan.[/QUOTE]

Saattaisin kyllä mainita asiasta jos mun lapsen kaverin äiti mun lapselle noin sanoisi. Joku roti siinäkin miten vieraille lapsille puhuu vaikka kuinka rumasti omilleen puhuisi.

• Tykkää
Reactions: Data
Mun äiti ei ole joutanut paapoa ja vinkumista katsella.
Saatoin sanoa just omilleni kun olivat 5v että olet iso ihminen ja valinnut soittotunnin/tanssin jne ja sinne menet, tämän kauden loppuun...

tiedän että nykyään ei ole muotia vaatia mitään ja paapoa pitää ja ymärtää kaikkea minä olen niin ujo minä olen niin vilkas...

Meillä oli kotona kasvatus turpa rullalle ja potku perseelle ja sitä samaa sitä jatkaa... toisten lapsille jos toteaa ystävällisesti jonkun faktan niin hernettä on nenäsää

Saattaisin kyllä mainita asiasta jos mun lapsen kaverin äiti mun lapselle noin sanoisi. Joku roti siinäkin miten vieraille lapsille puhuu vaikka kuinka rumasti omilleen puhuisi.
Samaa mieltä. Väheksyvä suhtautuminen lapsen tunteisiin ei mun mielestäni ole mikään hyvä asia. Tosin siten kasvatetaan kyllä tuppisuista ja tunteistaan puhumatonta metsäläiskansaa eli suomalaisia.

• Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="a p";29338135]Mun äiti ei ole joutanut paapoa ja vinkumista katsella.
Saatoin sanoa just omilleni kun olivat 5v että olet iso ihminen ja valinnut soittotunnin/tanssin jne ja sinne menet, tämän kauden loppuun...

tiedän että nykyään ei ole muotia vaatia mitään ja paapoa pitää ja ymärtää kaikkea minä olen niin ujo minä olen niin vilkas...

Meillä oli kotona kasvatus turpa rullalle ja potku perseelle ja sitä samaa sitä jatkaa... toisten lapsille jos toteaa ystävällisesti jonkun faktan niin hernettä on nenäsää[/QUOTE]

Ystävällisesti sanottuna asiassa ei ole mitään vikaa, tuossa älä-ulise-vaan-turpa-rullalle-sanomisessa taas on. Kukaan en puhu mun lapsilleni niin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="a p";29338135]Meillä oli kotona kasvatus turpa rullalle ja potku perseelle ja sitä samaa sitä jatkaa... toisten lapsille jos toteaa ystävällisesti jonkun faktan niin hernettä on nenäsää[/QUOTE]

Sanoit "Toisten lapsista kannattaa pysytellä mahd. kaukana koska saa vaan kusta ja paskaa niskaan.". Ehkä he puhuvat ystävällisesti kuten sinä ja sinusta vain tuntuu että saat paskaa niskaan aivan kuten lapsesta ja hänen vanhemmastaan.

Oliko sinulla kivaa lapsena? Siis että jos sinut kasvatettiin tällä "turpa rullalle ja potku perseelle" -tavalla, niin oliko sulla hyvä olla ja tunsitko, että sinua rakastetaan ja sinut hyväksytään? Kun kerran omiasi kasvatat samalla tavalla.

[QUOTE="jeps";29338101]epäkiitollisuuden vuoksi.

Toisten lapsista kannattaa pysytellä mahd. kaukana koska saa vaan kusta ja paskaa niskaan.[/QUOTE]

Diktatorisessa yhteiskunnassani jo pelkästään tuon sekavan tuotoksesi takia, olisit steriloitu jo kohdussa.

Konkretisoi vähän, minkä ikäinen lapsi ja mikä tilanne?

Enkä siis itsekään ole mikään äärilapsilähtöinen, ts. vaadin kyllä asioita jo leikki-ikäisiltä, enkä ymmärrä sitä kasvatustyyliä, että sovitaan kaverin kanssa treffit tai perutaan meno synttäreille tai mökille siksi, kun NicoJessica on nyt niin innostunut pelaamaan pleikkaa eikä halua lähteä. Harrastukseen pakottaisin kerran, sitten keskustelisin ja katsottaisiin, mikä siinä mättää ja mitä pitäisi tehdä toisin. Lapsen tunteita ei saa väheksyä, mutta se ei tarkoita sitä, että joka oikkua noudatetaan, koska lapsi ei nyt halua tai haluaakin tuon tms.

Mutta siis, mikä oli tilanne?

Yhteistyössä