Taas mä oon ihan pallo hukassa tuon babyn kanssa..

Daisy De La Hoya

Aktiivinen jäsen
21.04.2007
5 236
0
36
Se tuhisee.
Se siis tuhisee kovasti, ja röhkii kuin pieni possu.
Eikö se saa henkeä? Nyt se nukkuu, niin tuhisee vaan vaimeasti ja hengittää ihan tasaisesti.
Ei se sairaalassa röhkinyt ja tuhissut, vaan kotona.
Voiko johtua kuivasta ilmasta?
Aloin tietysti heti pelkäämään, että meillä on hometta. :(

Ei hätää... vauvat tuhisee. Toiset enemmän toiset vähemmän. Joskus niillä vastasyntyneillä voi mennä nenä tukkoon kun sitä maitoa siellä kirnuaa, mutta keittosuolatipat tai vielä paremmin suihke auttaa (saa apteekista).
Luultavasti teillä ei ole hometta.

Kuiva ilma tai sitten se yleisin, maito menee nenään :) Jos oikein pahasti tuhisee/on tukkoinen, niin laita hiukan keittosuolatippoja. Nekin kyllä pitemmän päälle kuivattaa limakalvoja, joten ihan vähän ja harvoin.

ok, kiitos neuvoista.
tarkennan vielä, että ei ole siis räkää missään, ihan on sellaista kuivaa tuhinaa vaan. ihan kuin nenäontelot olis liian ahtaat tai jotain?
Mä en tajuu miten musta on tullut tällanen hysteerikko. :D luulis menevän jo rutiinilla, mut ei kun kaikki on taas kerran niin uutta ja ihmeellistä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
ok, kiitos neuvoista.
tarkennan vielä, että ei ole siis räkää missään, ihan on sellaista kuivaa tuhinaa vaan. ihan kuin nenäontelot olis liian ahtaat tai jotain?
Mä en tajuu miten musta on tullut tällanen hysteerikko. :D luulis menevän jo rutiinilla, mut ei kun kaikki on taas kerran niin uutta ja ihmeellistä. :)

Etkö muista että vauvat tuhisee :D En minäkään, vaikka niitä kaksi on talossa ollut :)

Itselle oli sokki tajuta, että meidän nuorimmainen kirskuttaa öisin hampaitaan nukkuessaan. Kyseinen tapa tuli ilmi, kun hänellä oli pari hammasta ylhäällä ja alhaalla. Eipä tullut mieleen, että kyseinen tapa voi periytyä mieheltä pojalle ...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ok, kiitos neuvoista.

Etkö muista että vauvat tuhisee :D En minäkään, vaikka niitä kaksi on talossa ollut :)

En mä muistanut juuri mitään. sairaalassakin kun napaa putsattiin, seurasin hyvin tarkkaavaisena, kuin en koskaan ennen olisi kyseistä tapahtumaa nähnyt saati suorittanut. :D

Alkuperäinen kirjoittaja pat:
Itselle oli sokki tajuta, että meidän nuorimmainen kirskuttaa öisin hampaitaan nukkuessaan. Kyseinen tapa tuli ilmi, kun hänellä oli pari hammasta ylhäällä ja alhaalla. Eipä tullut mieleen, että kyseinen tapa voi periytyä mieheltä pojalle ...

mä luulen, että tuo meidän esikoisen kynsien syöminen on kans isän peruja. tosin peli ei ehkä ole vielä menetetty tytön kohdalla. tyttö on lahjottavissa koristelluilla kynsillä, isä ei. :D

Mun tyttö röhki ku pieni porsas vastasyntyneenä.. Ja sairaalassa se ei tietenkään sitä tehny, vasta kotona. :D Mutta ihan normaalia se kuulemma on, kun vastasyntyneellä on niin pienet ilmatiet, että helposti alkaa "rohiseen". :)

Alkuperäinen kirjoittaja Allu-:
Mun tyttö röhki ku pieni porsas vastasyntyneenä.. Ja sairaalassa se ei tietenkään sitä tehny, vasta kotona. :D Mutta ihan normaalia se kuulemma on, kun vastasyntyneellä on niin pienet ilmatiet, että helposti alkaa "rohiseen". :)

aivan. :)
tässä vaiheessa vois toivoa, että olispa poika perinyt mun kookkaan klyyviksen, eikä iskän pientä sievää nenää, mutta tulevaisuutta ajatellen ehkä kuitenkin parempi näin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ok, kiitos neuvoista.

En mä muistanut juuri mitään. sairaalassakin kun napaa putsattiin, seurasin hyvin tarkkaavaisena, kuin en koskaan ennen olisi kyseistä tapahtumaa nähnyt saati suorittanut. :D

Tuttua! Vaikka omille lapsille tuli tasan vuosi ikäeroa, olin ihan avuton kun piti vauvan vaippa vaihtaa ja pukea päälle pienet vaatteet. Sairaanhoitajista yksi kysyikin, että esikoinenko on :) Ja kyllä hävetti sanoa, että toinen on ja eikä ole kauaa edellisenkään vauva-ajasta :D

Ja se kun moni hoitajista muistutti aina, että "Sinähän varmasti osaatkin kun sulla niin pieni vasta on esikoinenkin" mielessäni ajattelin, etten ole varma osaanko yhtään. :D