Taas kipeenä!! Siis mitä kaikkia tauteja on liikkeellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierasm

Vieras
Onks tää enää normaalia?

Joulukuun alussa oli oksutauti. Jouluna alkoi 2viikkoa kestänyt flunssa! Ja nyt taas kolottaa ja kurkku on kipeä :( :( :(

Ennen saattoi mennä vaikka 6 vuotta etten ollut yhtään kipeä. Nyt koko ajan jotain.

Mitä hemmettiä?!?!?

Minäkin kehuin syksyllä että en ikinä sairasta, kuumettakin oli viimeksi lapsena (olen nyt30v). Syyskuussa pamahtikin heti kurkunpään ja keuhkoputken tulehdus, joulukuussa poskiontelotulehdus joka nyt uusi eikä lämpöily ja oireet häviä edes viikon antibiootilla. Sitkeässä on...

Flunssakierteet on yleisiä. Syynä voi olla päälle jäänyt tulehdus, esimerkiksi poskiontelossa tai jokin mahdollisesti pitempikestoinen tauti kuten keuhkoklamydia joka edesauttaa uusien pikkuflunsslen tarttumisen.

Pesemällä käset usein pääsee jo pitkälle.

No tammikuuhan on flunssien kulta-aikaa.... meillä ainakin on nyt ollut sellaista lenssua, joka kytee ja kytee, mutta ei kunnolla tule päälle. Alkoi jo uutena vuonna. Päänsärkyä, kurkunkarheutta, pientä limaisuutta. Voi olla päivän lämpöä, sit taas mennä ohi. Ja ens viikolla sama uusiksi. Rasittavaa.

Ja herkästihän nuo tarttuu ihan ilmankin välityksellä, ei sun tartte kun kaupassa osua jonkun sairaan hetki sitten aivastaneen kulkuväylälle. Meilläkin lapsi on kotihoidossa, ei käydä edes kerhoissa nyt kun siellä on kaikki räkä poskella, pestään kädet kotiin tullessa. Silti..... kipeenä ollaan.

Minä oon kans semmonen, että hyvin harvoin olen kipee, samoin tuo miun puoliso. Joulukuussa oltiin räkätaudissa kumpikin, ja nyt tuo oli matkalla jonkun flunssan keksinyt. Sas nähdä tarttuuko se sitten minuunkin.

Ja ripaskatautia oli lokakuulla, tosin sitten labranäytteestä löytyi ihan ärjy bakteeri, eli ilmeisesti jostain ruuasta tullut. Jännä vaan kun sillon ei syöty mitään omituista. Noh, tulipa kärsittyä, jos sitten taas olisi pidempään ilman mitään pöpösiä.

Marraskuussa meillä oli nielutulehdusta. Sitten oli joulukuussa oksennustauti lapsella, siitä viikko ja se tuli mulle ja siitä viikko se oli miehellä. Joulukuussa kävi myös silmätulehdus läpi jokaisen. Nyt on taas kurkku kipeänä ollut lapsilla ja yskää, mulla alkoi tänään myös kurkkukipu.. koko syksy mennyt sairastellessa! Tainnut elokuun jälkeen olla jo 3 kuumetautiakin.

Huh.. mutta nyt on pari vuotta ollut tosi leutoja talvia, johtuisko osittain myös siitä, että pöpöt ei kuole ku ei ole kunnon pitkiä pakkasia.

37,8 ei ole kuumetta vaan lämpöä vaikka kurja olo siitäkin tulee.

Kaveri on ollu koko hiton syksyn kipeänä. Sille lääkäri totesi että nyt on 200 eri flunssaa liikkeellä että vielä on varmasti joku sairastamatta. Tosi lohdullista.

Tahdon vain lohduttaa... välillä pitää sairastaa, jotta vastustuskyky säilyy. Eli voi mennä vuosia ilman sairastamista, mutta sittten tautia pukkaa kunnes vastuskyky on ajantasalla.

Yhteistyössä