TAAS ISÄ ajoi lapsensa päälle kotipihassa!!!! Ei voi käsittää!!!

  • Viestiketjun aloittaja ei käsitä
  • Ensimmäinen viesti
:(((
Minäkin mietin, että eikö isä tiennyt lapsen olevan ulkona. Tai eikö lapsen kanssa ollut äiti vahtimassa pihalla. Mutta turha jossitella, tapahtuneelle kun ei mitään voi. Voin kuvitella miten kamalalta tuosta isästä tuntuu.
 
"Mä vain"
Alkuperäinen kirjoittaja ei käsitä;28961315:
Lapsi kuoli is

JA mitenkä ihmeessä tuon ikäinen on ulkona niin että isä ei sitä tiedä lähtiessään kotoaan???
Ihan samat ajatukset heräsi täälläkin... Sitä mietin itsekin, että mitä noin pieni yleensä teki ulkona tuohon aikaan? Voi, kun nämä nykyvanhemmat oppisivat ottamaan oikeasti vastuuta lapsistaan!
 
"vieras"
Eikö ne tuon ikäiset jo kävelekin, isä luullut että lapsi on paljon kauempana ku auton takana... Pahaa tekee ajatella miltä isästä tuntuu :eek:/
Samaa mieltä. Todella paha vahinko, eikä siitä toivu isä saati äiti ikinä.

Lapset ehtivät, vaikka vanhemmat tekisivät kaikkensa suojellakseen lapsiaan. Vastaavia tarinoita sattuu ja tapahtuu aika ajoin. Niitä ei millään käsitä, mutta en lähde syyttämään isää. Toivon vain jaksamista perheelle eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmi Hamina
[QUOTE="Mä vain";28961326]Ihan samat ajatukset heräsi täälläkin... Sitä mietin itsekin, että mitä noin pieni yleensä teki ulkona tuohon aikaan? Voi, kun nämä nykyvanhemmat oppisivat ottamaan oikeasti vastuuta lapsistaan![/QUOTE]

Urpoa väittää vastuuttomaksi siitä että on sattunut vahinko. Joo, noita ei pidä tapahtua mut ei se oo hitto ku minuutti ku ajattelee muuta. Ja se voi tapahtua ihan kelle tahansa, vaikka olis miten vastuullinen ja hyvä ihminen. Se tässä niin pirusti pelottaakin.
 
"huoh"
[QUOTE="Mä vain";28961326]Ihan samat ajatukset heräsi täälläkin... Sitä mietin itsekin, että mitä noin pieni yleensä teki ulkona tuohon aikaan? Voi, kun nämä nykyvanhemmat oppisivat ottamaan oikeasti vastuuta lapsistaan![/QUOTE]Niin! Tärkeintä näissä tapauksissa on AINA etsiä joku syyllinen ja ISÄ on aina se kaikkein ilmiselvin ja parhain sellainen!
 
hmph
[QUOTE="Mä vain";28961326]Ihan samat ajatukset heräsi täälläkin... Sitä mietin itsekin, että mitä noin pieni yleensä teki ulkona tuohon aikaan? Voi, kun nämä nykyvanhemmat oppisivat ottamaan oikeasti vastuuta lapsistaan![/QUOTE]
18:53 ei ole vielä meillä edes lasten iltapala-aika.
 
"äippäx5"
Ketään on turha syytellä, mutta en ymmärrä kyl sitä et miksi pieni oli pihalla yksin tai ainaki kauempana toisesta vanhemmastaan, ettei tullut katsomaan ettei mee lähelle autoa?
Itse en jätä 5 vuotiasta yksin pihalle jos siitä lähtee auto.. On sen verran huithapeli tyyppi ettei tiiä yhtää mihin säntäis..
 
:(
Voi kamala :(

Näiden takia mä oon vannottanut miestä, että mikään moottoriväline ei liiku pihassa senttiäkään, jos esikoinen on "vapaana" (2v7kk). Jos auto pitää peruuttaa tallista pihaan, niin lapsi istuu sen ajan pelkääjän paikalla, ettei pääse vahingossakaan juoksemaan alle.

Mutta silti näitä voi sattua kelle tahansa, vaikka kuinka varoisi. Voi luoja miten nämä ahdistaa näin ventovierastakin, miten sitten tuota perhettä :´(
 
"Mä vain"
[QUOTE="huoh";28961334]Niin! Tärkeintä näissä tapauksissa on AINA etsiä joku syyllinen ja ISÄ on aina se kaikkein ilmiselvin ja parhain sellainen![/QUOTE]

No enpä kyllä maininnut isää lainkaan...
 
[QUOTE="Mä vain";28961366]Kyllä ne lapset vaan ovat vanhempiensa vastuulla, siitä ei pääse yli eikä ympäri.[/QUOTE]

Vastuulla joo mut kivittäkööt se tämän isän joka luulee voivansa suojella lasta täydellisesti vahingoilta :eek:/ Koskaan saa luottaa liikaa turvallisuuteenkaan.
 
"niinpä"
Todellakin aivan hirvittävän traagista. Tavallaan ei ole edes mikään iso moka, itsekin olen pari kertaa peruuttaessani osunut toiseen autoon, eli en oikeasti ole huomannut mitä takana on, mutta nyt kun alle jäikin lapsi niin seuraukset olivat karmeat. Vaikea kuvitella että vanhemmat koskaan selviäisivät tuosta, mutta toivon todella että saavat jostain lohtua ja voimaa, jotta pystyisivät jotenkin pääsemään jaloilleen.
 
"Kukka"
[QUOTE="vieras";28961396]todella huolimatonta. kuka nyt jättäisi 1 vuotiaan valvomatta ulos?[/QUOTE]

No mitäs jos isoveli livahtaa ovesta ulos ja pienempi sujahtaa perässä, kun äiti on vessassa?

Joka ikinen meistä on ollut mukana hetkissä, jolloin huonolla tuurilla olisi voinut tulla hirveä vahinko. Joka ikinen. Niitä tilanteita ei vain tiedä, koska mitään ei ole sattunut.
 
"vieras"
[QUOTE="Kukka";28961411]No mitäs jos isoveli livahtaa ovesta ulos ja pienempi sujahtaa perässä, kun äiti on vessassa?

Joka ikinen meistä on ollut mukana hetkissä, jolloin huonolla tuurilla olisi voinut tulla hirveä vahinko. Joka ikinen. Niitä tilanteita ei vain tiedä, koska mitään ei ole sattunut.[/QUOTE]

Hövelit ja leväperäiset palstamammat heti kilvan puolustelemassa. Vaikka se olisi ollut naapurin koira, joka sen lapsen on päästänyt ulos, niin kyllä se on helvetin huolimatonta. Kyseessä kuitenkin vain 1 vuotias lapsi.
 
olette oksettavia
Te olette oksettavia. Isä on saanut pahimman mahdollisen rangaistuksen ja te lyötte lyötyä. Hävetkää. Toivon sydämeni pohjasta, että teille itselle sattuu joskus joku kohtalokas vahinko, katsotaan sitten kaipaatteko mammapalstan lynkkausta.
 
[QUOTE="vieras";28961449]Hövelit ja leväperäiset palstamammat heti kilvan puolustelemassa. Vaikka se olisi ollut naapurin koira, joka sen lapsen on päästänyt ulos, niin kyllä se on helvetin huolimatonta. Kyseessä kuitenkin vain 1 vuotias lapsi.[/QUOTE]

Haistahan iso paska. Oikeesti.

Jos aikuinen tahtoo pikkulapsen hengiltä tarkoituksella, niin se asia onnistuu vaikka heittämällä päin seinää.

Mä itte aikanaan peruutin yhdet lastenvaunut rusinaksi, vaikka olin itte vienyt ne auton taakse aikomuksenani nostaa ne takakonttiin. Ei, ne ei näkyny peilistä. No, ne vaunut oli tyhjät. Silti, silmänräpäyksen unohdus ja pari sekuntia aikaa, niin siinä voi sattua karmeita.

Syyllistäjät käyköön oman kämppänsä ja pihansa läpi. Onko vaikkapa pistorasiat lapsisuojattu ja löytyyhän päätaulusta vikavirtasuojat? Eihän pihalla ole puuta, jossa on lahoja oksia? Kas, semmoinen kun tippuu päälle, niin hengissä selviäminen on oksan koosta ja osumakohdasta kiinni. Ja sit ne ojat. Niis joskus on vettä, joskus ovat kuivia.

Vahinkoja kutsutaan vahingoiksi sen vuoksi, että ovat vahinkoja.

Toisilla vahingoilla on suuremmat seuraukset kuin toisilla. Mut vahingoissa syyllisen metsästäminen on monasti turhaa. Ei niis ole syyllistä. Niis on vaan hirvee määrä kärsimystä.
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
[QUOTE="vieras";28961401]Hirveän surullista.

Ehkä se peruutustutka on ihan tarpeellinen pikkulapsiperheissä. Tai ainakin rahansa väärti.[/QUOTE]Kokemuksesta sanoisin että voi olla jopa haitaksi kun piippaa ihan liian herkästi ja ajan myötä siihen turtuu. Ihmiset ovat nyt jo niin välinpitämättömiä ratissa että parkkitutkat ja kaistavahdit sun muut vaan huonontavat tilannetta entisestään. Jarruassistentti on sellainen joka varmasti pelastaa henkiä, muista vehkeistä en oo niin varma jos ne eivät saa tehdä muuta kuin varoittaa. Omassa autossa parkkitutka hiljentää radion automaattisesti kun laittaa pakin päälle, on varmasti hyvä ominaisuus mutta joku varmaan onnistuu senkin hyödyn nollaamaan sillä että yrittää peruutuksen aikana laittaa radiota kovemmalle ja peruuttaa samalla jonkun taaperon liiskaksi.
 
ajolupa
Kaikille ajaminen ei vain sovi. Toiset ajaa kännissä, toiset krapulassa, toiset väsyneenä, toiset hajamielisenä jne. Kaikki nuo lisäävät onnettomuusriskiä. Olikohan vauhti turhan kova kun kaahasi paikalta? Pienemmällä vauhdilla ja tarkkaavaisuudella olisi pikkulapsen jo voinut huomatakin. Noh, toivottavasti viranomaiset selvittää tapauksen juuria myöten ja isä pannaan vastuuseen teostaan.
 

Yhteistyössä