taaperon päiväunista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesäpäivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kesäpäivä

Uusi jäsen
03.07.2005
1
0
1
Moi!

Meillä tyttö 1 vuotta ja tottunut nukkumaan päiväunet vaunuissa ulkona. Nyt yritetty nukuttaa sisälle omaan pinnasänkyyn missä nukkuu yölläkin, mut ei tule mitään. Itkee ja raivoaa väsymyksen partaalla ja nukkumaan ei laita. Ei auta tuutulaulut ei mitkään. Lopulta olen antanut sitten periksi ja vienyt vaunuihin, jossa nukahtaa heti.
Yöllä nukkuu hyvin ja ei heräile, mutta päiväunet sisällä on yhtä tuskaa..ainakin äidille.
Tarkoitus olisi opettaa tyttö nukkumaan sisällä, että päiväkodissa osaa sitten nukkua sisätiloissa.
Olisiko mitään vinkkejä?

Meillä muuten sama juttu mutta neiti ei nuku vaunuihinkaan vaan protestoi sinnekkin nukkumista. Yöunillekkaan ei millään menisi, kaikki nukuttamiset vievät nykyään ainakin tunnin verran aikaa. Eli vinkkejä myös kaipailisin...

Meillä vaunuissa nukkuminen tyssäsi siihen, että tyttö (1v.) nousi istumaan eikä suostunut nukkumaan enää vaunuissa, mutta ei alkuun sisälläkään. Mä lähdin kokeilemaan sillä, että nukutin tytön sylissä maitopullolla ja siitä siirsin sänkyyn makuupussiin, joka oli vaunuissakin. Eipä auttanut. Lopulta tein niin, että laitoin maitopullon jälkeen (joka kelpaa hyvin pitkällään sängyllä) vaan tuttia suuhun ja lähdin huoneesta. Kävin moneen kertaan laittamassa tyttöä pitkälleen ja vähän lohduttelemassa. Lopulta kai oli niin väsynyt, että antoi periksi. Tätä ei jatkunut kun pari-kolme päivää ja nyt nukutaan jo hyvin. Meillä päikkärit nukutaan paremmin, kun laitan huoneen niin pimeäksi kun saan päivällä. Ihme viritykset on ikkunassa....

Olen maailman huonoin neuvomaan nukutuksessa, kun en saa omaanikaan nukkumaan... Mutta: kaverille oli sanottu, kun hän oli oman lapsensa kanssa pähkäillyt, että voiko sen viedä hoitoon jos ei osaa, niin oli sanottu, että jätä asia ammattilaisen huoleksi! Jos hoitopaikassa on muita lapsia, niin niitten esimerkillä on mahtava vaikutus ja se hoitajakin on sen verran pro, että saa lapsen kuin lapsen nukkumaan.

Kyllä ne päiväkodissa nukkuvat.Yhtään lasta en ole tavannut hoidossa joka ei unia ottaisi sisällä.Sen asian kanssa ei kannata hermoilla vaikka lapsi kotona ei nukkuisikaan.Esimerkin voima pelaa hoidossa paljon muissakin asioissa.

Uusimmat

Yhteistyössä