taaperon omistajat! :p

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaa-a...en ees muista, et milloin ruvettiin sitä tekemään. Pienestä asti kuitenkin. Nyt ikää reilut 3v ja välillä kiukuttelee lelujen keräämistä vastaan, mut kyllä ne kerää joko yksin tai yhdessä...

kun on vauvana alkanut leikkimään, on katsellut vieressä kun äiti tai isi on leikin jälkeen kerännyt lelut laatikkoon. on siinä sivussa oppinut kun on lelut alkanut kädessä pysymään ja lattialla istumaan.

tämä meillä edelleen tapana, että lulut kerätään aina ennen kuin lähdetään ulos, kauppaan, kylään, tai minne vaan pois kotoa, samoin ennen nukkumaanmenoa ja välillä kesken päivääkin jos alkaa koko huone olemaan leluja täynnä.

Aika aikaisessa vaiheessa alettiin leikin jälkeen yhdessä "tietoisesti" keräämään lelut paikoilleen.

Nyt 2v 9kk kerää itse lelut kun ei leiki enää, käskystä tietty, mutta kerää kuitenkin. :D

2-vuotiaan kanssa kerätään yhdessä, silloin joutuu keräämään yksin jos on tahallaan viskonut kamoja pitkin seiniä tms. En muista kauanko on yhdessä kerätty, mutta varmaan ainakin puoli vuotta.

Meillä kerätään useimmiten yhdessä lelut laatikkoon.
Leikin varjolla ja kehuilla olen poikaa innostanut, mutta vielä usein poika sitten löytää laatikosta jotain tosi kivaa ja ottaa leluja pois ja alkaa leikkiä.

Mutta tykkää muutenkin autella siivouksessa, annan yleensä puhtaan liinan hänelle ja pyydän pyyhkimään jotain, samalla kun itse siivoan kunnolla ja hauskaa on =)

Ja lisäyksenä, että poika on 1v5kk

Yhteistyössä