taaperon nukkumisesta. mitä teeen?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hannaK"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hannaK"

Vieras
Otanko pois sängystä vaiko en? meillä 1v taapero joka herää aamuisin ennen klo 6. tarvii sitten päivän aikana 2 päikkärit, ekat pari tuntia heräämisestä ja toiset sit iltapäivällä. nyt lapsi ollut klo 7 saakka ihan väsy ja laitoin tuossa vähä ennen 8 sänkyyn. no siellä huutelee vieläki..

ottaisitko pois ja laittaisit myöhemmin vai?`nyt jos siihen oppii et pääsee pois ja hei ei tärvitse tänne jäädä kun huudan/kiljahtelen niin sitten se on aina sama homma. ja jos menee unet niin että menee nukkumaan 10, herää puoli 12 (nukkuu aina sen 1,5h) niin loppuilta on ihan sekasin. ei jaksa niillä unilla iltaan saakka mutta ei voi enää 16-17 aikaan päikkäreillekkään laittaa kun sitten illalla ei tule unia. rasittavaa tämä venkslaus näiden unien kanssa. nukkuis sinne 7-8 niin pärjäis yksillä unilla. nytkun herää näin älyn aikasten niin sitte tarvii ne 12 unet :/

mä oon siirtäny lapse yksiin uniin just tuon aikasen aamuheräämisen takia. kyllä se uni sitten aamulla maistuu kun päiväunien määrän saa pienemmäks.

mä oon ottanu aikaisen heräilijän aamulla viereen ja pitäny siinä kainalossa tai on saanu touhuta sängyllä, mutta nousen ylös vasta kun on aivan pakko. monesti sitten viereen lapsi nukahtaa kun huomaa ettei se äiti herännykkään vielä.

yksiin uniin siirtäminen on meillä sujunu siten että aamupäivällä pahimman väsymyksen aikaan on lähdetty ulos touhuumaan hiekkalaatikolle tms. siellä pysyy hereillä sen verran että päästään lounaaseen saakka, äkkiä ruokaa massuun ennenkuin nukahtaa pöytään ja sitten nukkumaan.

illalla sitten toinen ulkoilu jos ei muuten meinaa jaksaa valvoa.

yksivuotias tarvii tosi paljon virikkeitä pysyäkseen hereillä. äitin kanssa kahestaan kotona maleksiessa uni tulee turhan helposti. päiväkodissa tuon ikäiset on tietääkseni kaikki yksissä unissa samassa rytmissä muiden kanssa.

Meillä on kaikki ton ikäsenä nukkunu vähintään kahdet päikkärit, monesti kolmetkin.
Eksä voisi mennä vaikka silittelemään sitä lasta nyt niin että nukahtaa jos kerran väsynyt on?

Yhteistyössä