Taaperon nukkumaanmeno ja äitin pompotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei jaksais

Vieras
Meillä just 2v täyttänyt nukahtanut nätisti itsekseen,keksinyt alkaa huutamaan äitin paikalle n.20 kertaa silittelemään...ei täs muuten niin mitään,mutta tämä menee siihen että saan olla kaiket yöt silittelemässä ja yöt menee hulinaksi,meillä kun meni tassuttelun kanssa siihen et piti kaiket yöt istua vieressä tassuttelemassa.Viime yönä jo 2 kertaa huusi kesken yötä silittelemään,alkaa huolestuttaa,kun tassä on vihdoin saatu kokonaisia öitä nukkua jonkin aikaa.Mitäköhän tässä pitäis tehdä ettei taas menis yöt valvomiseksi,huoh.

Jos sen silittelyn tilalle keksis jonkun muun jutun?
Meillä jätkä saa ottaa yhden lelun sänkyyn tyynyn viereen odottamaan aamua. Nukkuu nyt pieni kaivinkone tyynyn vieressä. Jäi nätisti sänkyyn ja huusi vaan "yötä" ja oli melkein heti unessa.

mies alkuun situ pojan sängyn vierellä mut sovittiin että sitä ei tehdä ennenkuin tottuu siihen kun mä en miehen iltavuorojen aikaan ehdi istumaan siinä huutavan vauvan kanssa.

Nukkuuko samassa huoneessa vanhempien kanssa? Älä mene silittelemään, kun illalla huutelee niin mene makaamaan omaan sänkyysi, jos tulee huutoa niin eipä ainakaan huuda yksin paniikissa. Opeta siihen että yöllä on riitettävä se että olet samassa huoneessa mutta omassa sängyssäsi turvana.

Sitten en osaa sanoa jos nukkuu eri huoneessa. Huudatusta, mutta ei sekään kivaa ole.

Ei nuku samassa huoneessa.Ikävä huudattaa tai kieltää tuo silittely,mutta kun tuo on sellainen jäärä,et se ei jää siihen,se jää niinku päälle koko yöksi ja sit ei ole kellään kivaa.Joka ilta silitän iltasadun ajan ja iltalulun ajan,mutta nyt keksinyt ettei se riitä. 2 unilelua on jo.

Mun vajaa 2v tytöllä on tullut tavaksi kuunnella sellaista vauvojen vedettävää soittohärveliä kun menee sänkyyn. (pihisti sellaisen pikkusiskoltaan) Olen huomannut että jos hän herää yöllä, niin nykäisee soittohärvelin taas soimaan ja nukahtaa siihen sitten taas itsekseen. :) Hassu lapsi :)

Meillä nuo menee parhaiten ohi sillä, että äidin sijasta paikalle meneekin isä. Illalla saatan käydä silittämässä tai peittelemässä tai mitä milloinkin muksu keksii, mutta yöllä paikalle menee isä, joka sanoo lapselle, että äiti ei voi tulla, koska äiti on nukkumassa. Meilläkin lapsi kokeilee aina välillä moisia keinoja, mutta tuolla konstilla ne loppuu samoin tein. Jos taas olemme lapsen kanssa kahdestaan yöt, käyn sanomassa että nyt nukutaan ja pois huoneesta. Yhtenä yönä huudetaan, mutta seuraavana jo nukutaan taas koko yö.

Älä siis mene mukaan noihin lapsen temppuihin.

Meillä meni reilu 1-vuotiaalla tuo silitystaputus myös ihan mahdottomaksi. Sitten vaan lopetettiin se, käytiin välillä vaan laittamassa huutava lapsi takaisin makuuasentoon ja muistuttamassa iloisesti että hyvää yötä ja kauniita unia.

Lapsi on muutenkin temperamenttinen tapaus joka protestoi äänekkäästi kaikenlaisia juttuja vastaan, jolloin usein ei voi oikein muuta kuin antaa lapsen vaan huutaa kunnes kyllästyy, mutta tuon nukkumaanmenon kanssa kesti pitkään ennen kuin uskalsi vaan antaa lapsen huutaa. Mutta se kyllä auttoi, levottomiin öihinkin.

Ai 2-vuotiaalla?
Mä oon miettinytkin tuota jos laittais isän asialle,mutta pelkäämpä et tulee kahta kauheempi huuto,luultavasti karjuu täyttä kurkkua niin kauan et äiti tulee paikalle.Pompotukseen en haluis lähteä mukaan,kun arvatenkin menee taas sit yöt piloille.

Todennäköisesti se huuto on kuitenkin kertaluontoista ja huudot loppuu sen jälkeen siihen. Ainakaan ne ei lopu sillä silittelyllä.

Ai 2-vuotiaalla?
Mä oon miettinytkin tuota jos laittais isän asialle,mutta pelkäämpä et tulee kahta kauheempi huuto,luultavasti karjuu täyttä kurkkua niin kauan et äiti tulee paikalle.Pompotukseen en haluis lähteä mukaan,kun arvatenkin menee taas sit yöt piloille.

Kokeile? Meillä on samaa, 2-vuotias herää öisin ja huutaa äitiä. Vaikka huutaa äitiä, niin isän rauhoittelu toimii nopeammin. Välillä myös kuulostelen, että rauhottuuko itsestään, välillä käy noinkin. Ja välillä nostetaan aamusta viereen nukkumaan. Tosin tässäkin toimii paremmin se, että tulee isän viereen, nukkuvat molemmat. Ite jos yritän nousta, niin herää. Mies voi kyllä nousta niin että muksu jatkaa unia.

[QUOTE="asd";22231854]Meillä meni reilu 1-vuotiaalla tuo silitystaputus myös ihan mahdottomaksi. Sitten vaan lopetettiin se, käytiin välillä vaan laittamassa huutava lapsi takaisin makuuasentoon ja muistuttamassa iloisesti että hyvää yötä ja kauniita unia.

Lapsi on muutenkin temperamenttinen tapaus joka protestoi äänekkäästi kaikenlaisia juttuja vastaan, jolloin usein ei voi oikein muuta kuin antaa lapsen vaan huutaa kunnes kyllästyy, mutta tuon nukkumaanmenon kanssa kesti pitkään ennen kuin uskalsi vaan antaa lapsen huutaa. Mutta se kyllä auttoi, levottomiin öihinkin.[/QUOTE]

Tämä kans vahvatahtoinen ja kovaääninen kun sille päälle sattuu,fiksuna keksii mistä narusta vetää...Tänään annoinkin huutaa,kävin kellistämässä n.10 kertaa ilman silitystä,huusi raivoissaan,mutta yht´äkkiä rauhoittui.Isänsä ei kai ois tähän pystynyt kun on niin hellämielinen.

Tämä kans vahvatahtoinen ja kovaääninen kun sille päälle sattuu,fiksuna keksii mistä narusta vetää...Tänään annoinkin huutaa,kävin kellistämässä n.10 kertaa ilman silitystä,huusi raivoissaan,mutta yht´äkkiä rauhoittui.Isänsä ei kai ois tähän pystynyt kun on niin hellämielinen.

Joo, kuulostaa tutulta! Meillä päiväunille meno on välillä tollasta: huudetaan jotain ei-ei-ei ja noustaa ylös seisomaan. Laskin yhtenä päivän ensin sadasta nollaan ja sit nollasta sataan ja kaatelin siinä sivussa muksua nukkumaan. No, yhtäkkiä uskoi ja jäi makaamaan ja nukahti muutamassa minuutissa.

Ei meillä se silitys tehoa, jos oikein kiukkuaa, mut ei silloin tehoa muukaan eli ei auta ottaa syliin tms. Välillä yritin sitäkin, mut meni vaan pahemmaksi. Meillä mies on tehokkaampi, ei ota syliin tms. ja lapsikin nukahtaa helpommalla.

No hyvä jos toimi :) Mun mielestäni hankalinta on saada sitä itsevarmuutta että nyt se lapsi saa vaan huutaa, että se on paras ratkaisu, vaikka kuinka tietää että lapsi tietää että nyt kaikki on hyvin ja pitää vaan nukkua. Meilläkin edelleen protestoidaan nukkumaanmenoa vastaan vaikka lapsi ihan tarkkaan tietää että nyt mennään nukkumaan kun iltarutiinit on joka ilta täsmälleen samat.

Päiväsaikaan nuo raivarit yleensä loppuvat melko lyhyeen kun lapsi tajuaa esimerkiksi että no äiti ei voi eikä aio nyt minua viihdyttää joten parasta etsiä jotain tekemistä.

Ja lyhyeen ne nykyisin loppuvat nukkumaan mennessäkin, onneksi :)

[QUOTE="asd";22232033]No hyvä jos toimi :) Mun mielestäni hankalinta on saada sitä itsevarmuutta että nyt se lapsi saa vaan huutaa, että se on paras ratkaisu, vaikka kuinka tietää että lapsi tietää että nyt kaikki on hyvin ja pitää vaan nukkua. Meilläkin edelleen protestoidaan nukkumaanmenoa vastaan vaikka lapsi ihan tarkkaan tietää että nyt mennään nukkumaan kun iltarutiinit on joka ilta täsmälleen samat.

Päiväsaikaan nuo raivarit yleensä loppuvat melko lyhyeen kun lapsi tajuaa esimerkiksi että no äiti ei voi eikä aio nyt minua viihdyttää joten parasta etsiä jotain tekemistä.

Ja lyhyeen ne nykyisin loppuvat nukkumaan mennessäkin, onneksi :)[/QUOTE]

Just näin ja oikeestaan musta tuntuu et munkin vaikeempi olla tiukkana iltaisin,kun tuo "isi-hellämieli" on niin huolestuneena tossa...päivisin meneekin (yleensä) helposti nukkumaan.

Yhteistyössä