Taaperon napa punoittaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Punainen napa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Punainen napa

Vieras
Ja kun yritän tutkia paremmin,niin alkaa kitistä ts.työntää kättäni pois,ei anna koskea.Ja joku napatyngän murunenkin lähti tänään saunan jälkeen pois.
To:na ois neuvola.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
Kaiveleeko sitä napaansa itse? Saattaa ärtyä siitäkin. Ja jos sinne kovasti on jäänyt jotain muhjua hautumaan?

No ei oikeastaan kaivele. Aattelin vaan että mitenhän helposti napa voi tulehtua,vaikka joka pesukerralla suihkuttelen napaa. Siellä on jotain mustia kikkareita,siis jotain mitä on jäänyt/ollut napatyngän lähtemisestä asti siellä.

Mä olen sitä mieltä että se musta kova kikkareinen jutska mitä sieltä irtoaa on 'kivettynyttä' likaa. Kylvyn yhteydessä sitä aina hiukan kerrallaan irrottelin.

Lika ja kosteus sitä tulehdusta joillekin helpostikin tekee- kannattaa kuivailla huolellisesti napa pesun jälkeen.

Mä olen sitä mieltä että se musta kova kikkareinen jutska mitä sieltä irtoaa on 'kivettynyttä' likaa. Kylvyn yhteydessä sitä aina hiukan kerrallaan irrottelin.

Lika ja kosteus sitä tulehdusta joillekin helpostikin tekee- kannattaa kuivailla huolellisesti napa pesun jälkeen.

Uskaltaisko tuota ihan varovasti jollain nyppiä/saada kosteana pois,vai oisko parempi käydä näyttämässä neuvolassa?Tietysti kuivaus vaikka pumpulipuikolla.

Jos lapsi antaa niin voi. Mä 'kaivelin' öljyyn kostutetulla vanupuikolla tai ihan sormella pyörittelin kylvyssä siitä navan päältä.

Nää mun konstit. Ja voihan sinne sit laittaa putsauksen päätteeksi vaikka bebanthenia?

Jep. Ja ottaa se mitä lähtee,ei tietenkään sen enempää :) Kiitti sulle vastauksista.

Yhteistyössä