Taaperon jatkuva rinnassa roikkuminen

Meidän poika on nyt 1v4kk ja haluaisi olla rinnalla siis ihan vähän väliä! Tänäänkin on puolen tunnin välein tullut nostamaan paidanhelmaa ja hirvee kitinä jos ei saakaa tissiä. Nälkäänsä tuskin valittaa. En oikeen tiedä, että pitäskö sitä vaan sitten imetellä niin usein kuin poika haluaa jos ei mitään estettä asialle ole. Onko muilla ollut kausia isommalla imetettävällä, jolloin pitäisi kokoajan olla tissi suussa?
 
sau
Yöt kyllä nukutaan, mutta päivät ovat itsenäistä imettäytymistä kun lapsi 1,3v nyhtää rinnan esille. Onhan tuo vähän hassua, mutta jospa saisi jonkin aikaa vielä jatkaa kun on viimeinen vauva perheessä.

Yleisperiaatteena olen lapsillani pitänyt sitä, että jos oikea ruoka maittaa, niin rintamaitoa saa halutessaan, mutta jos yli taaperona ruoka kuitataan rintamaidolla niin sitten vaan raaka vierotus peliin.
 
Meillä tissittelystä tuli jo rasite kun poika olisi ollut rinnalla joka käänteessä. Ikää oli jo 1v 6kk ja kotona oltiin päästy jo siihen että illalla nukkumaan mennessä sai rintaa, mutta kesäloman koittaessa innostui kun oltiinkin yhdessä aamusta iltaan ja rinta aina ulottuvilla. Leikkipuistossa saattoi kesken leikin kiirehtiä syliin repimään paidanhelmaa ja ilmoitti kuuluvasti että tissiä! Kaikki keinot kokeiltuani, marssin apteekkiin ja ostin "stop & grow" pullon, geelimäistä kynsienpureskelun estäjää joka maistuu AIVAN HIRVEÄLLE! Sipaisin sitä rinnanpäihin ja kun poika illalla iski kiinni, irvisti ja totesi että yök , tissi on rikki. Viikon verran käytin ko. myrkkyä, ihan varmmuden vuoksi, mutta poika ei toista kertaa enään halunnut edes maistaa, eli sen pituinen se. Pullossa lukee että ei suositella alle 3 vuotiaille karvaan makunsa vuoksi, mutta ei ilmeisesti muuten ole mitenkään myrkyllistä, ja todellakin maku on niin kamala ettei sitkeinkään muksu varmaan montaa kertaa halua kokeilla.... Hätä keinot keksii :kieh:
 
Kyllä tässä on viime päivinä tosiaan tullut semmoinen olo, että voisi lopettaa imetyksen, kun yötkin on nyt ollut tosi rikkonaisia ja oon aina väsynyt. Lisäksi meilläkin poika tulee leikkipuistossa nosteleen takin helmaa ja kun kotona oon kaiken päivää pojan kanssa, niin jatkuvasti pitäisi olla rinnalla... Sitten kun aina vönkyilee siinä tissi suussa, niin alkaa rinnatkin kipeytymään... Vähän vaan huolettaa miten saan pojan oikeen nukahtamaan päiväunille jos en enää imetä, kun se on välillä vaikeaa imettäenkin.
 
ire
juu mulla on kaikilla ollu toi vaihe ja jonkin verran mirallakin ny ton (1v1kk) se on tosi tyhmää ja ärsyttävää ku toinen käy näykkäsemässä ja sit lähetään pois...mä sit vain kieltäydyn antamasta ja annan sit kun on nukkumaanmenoaika/nynnyttely/sylittelyaika..yritän ohjata mielenkiinnon muuhun tekemiseen. yöllä välillä kans jatkuvaa heräilyä kai pitää unikoulu tällekkin pitää ongelmana kun meillä on yksinnukkuminen/nukahtaminen joskus kaipaisin omaa aikaa/rauha ettei toinen ole koko ajan siinä...ja vielä tosta imetyksestä..hassua sit on kun muistan miten helppo mieheni poika oli kun hänelle tonikäisenä vain lykäs pullon suuhun niin poika nukahti sänkyynsä itse..et vaikka imetys ihanaa onkin niin enemmän temppuilua se vaatii tissiä kun ei voi lapselle vain antaa mukaan
 
Mä en antais enää ton ikäselle tissiä joka välissä vaikka miten pyytäs. Otat vaan syliin, halailet, hellittelet ja suukottelet. En usko, että kyse on janosta/ravinnon tarpeesta vaan läheisyydestä, huomioimisesta. Tai sitt vaan tapa, vallankäytön testi tms
 
Hei

Kyllä minäkin vieroittaisin, mutta jokainen päättää, milloin sen tekee - jos lapsi itse ei helposti lopeta. Usein se on lopulta äidille isompi kynnys. Kokeile laittaa tisseihin isot laastarit päälle. Tämän ikäinen käsittää hyvin, että tissit on pipit, nyt ei voi käyttää :ashamed: Pidät laastarit, kunnes tisut "paranee" eli kunnes homma on unohtunut ja maito hyytynyt :p .Ei paha huijaus, mutta tiedän toimineen.
 
Vierota jo ton ikänen tissistä. Tais jos annat niin illalla. Mun lapsi ei ainakaan tule vetämään mun puseroa julkisella paikalla eikä kotona. Jotain rajaa sentään.

Tee selkeät ajat jolloin tissiä annetaan. Ei ton ikäinen enää todella tarvi tissiä koko ajan.
Jos itselläni olisi sama tilanne ja haluasin jatkaa imetystä niin ehkä antaisin illalla ennen nukkumaan menoa.
Voimia
 
Minä vieroitin yötissistä sanomalla että tissit nukkuu nyt; silittelin lasta ja pidin lähellä ja luettelin että "äiti nukkuu, kissa nukkuu, leikkiautot nukkuu, tissit nukkuu, aamulla sitten saat". Ja joskus kun on pyytänyt tisumaitoa enkä ole ehtinyt/tahtonut antaa niin olen sanonut että nyt ei saa mutta voi valita tahtooko juoda maitoa koirakuvioisesta mukista vai pillillä, on sitten tyytynyt siihen, yleensä pillillä juomiseen.
 
Yötisusta yritetään taas mekin taas irtautua. Välillä meni hyvin, mut iski 10 pv maha-oksennustauti ja muu ei menny alas kuin tissimaito, joten oli kahen viikon maratonimetystä
:) Poju 1v 5kk ja viihtyy tissillä paremmin kuin hyvin.Tietty itteäni ottaa pattiin välistä, mutta on astamaa ja atopiaa lievästi, joten sinnittelen nyt ainakin kansainväliseen kahdenvuoden suositukseen ihan terveyssyistä! Typyä imetin 2v 2kk ja vauvaiän astma saatiin hallintaan....uskon auttaneen ;) Voimia kaikille taaperoimettäjille!!!
 

Yhteistyössä