TAAPERON ILTA- JA AAMUPALASTA(tetrapuuroista...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
musta nää vinkit "totuttaisit muuhun" on vähän turhia kun ap on sanonu jo monta kertaa että kokeiltu on vaikka mitä mutta ei syö. En mäkään lähtis pakottamaan ja syöttämään toiselle väkisin. Syököön kaurapuuroa jos sitä puuroa nyt ylipäänsä on annettava.

Syötä mitä lapsi syö, hyvin yksinkertaista :D Jos lapselle kelpaa kaura niin mikäs siinä, eikä noista tetrapuuroistakaan mitään haittaa ole. Ja voithan tarjota välillä muutakin, esim. ruisleipä ja maustamaton viili marjojen kera on taatusti ihan kelpo ilta-/aamupala.

meillä syödään vaihdellen noita muksun tetrapuuroja ja omatekemiä, vaihtelu virkistää eikä aina tarttee nipottaa kun meidän tenaville ne maistuvat tosi hyvin. niitä ei vain pidä lämmittää liikaa etteivät ne muutu ihan liruksi... ja meidän lapset 2,5 ja syksyllä 4-v.
pitää paremmin nälkää leivän tai hedelmien kanssa kuin pelkkä jugurtti tai murot kuitenkin ja varsinkin omena, aprikoosi ja puolukkapuurot ihan ok.
itsetehty kaura-, helmi-, manna-, vispi- tai riisipuuro ovat sitten asia erikseen kaikki maistuvat muttei jokapäivä.

Mä olen sitä mieltä että syököön kaurapuuroa jos se maistuu ja tetrapuuroa jos siitä tykkää. Meillä ei lapsille yhdessä vaiheessa uponnut kaurapuuro ollenkaan, ne olis syönyt vaan 4-viljan puuroa. Mut nykyään menee jo kaikki puurot, paitsi ei riisipuuro.

Mut voit toki kokeilla lisätä kaurapuuroon ihan vähän vaikka ruishiutaleita, siis vaikka teelesikallinen puuroannokseen, ja lisää vähitellen määrää, jos sillai pikkuhiljaa tottuis muihinkin. Ja sellaiset puurot mitä haudutellaan 5-10 minuuttia niin on mun mielestä parempia mitä minuutin keitettävät ja noi pitempään keitettävät on halvempiakin kun hiutaleita tarvii vähemmän.

Yhteistyössä