TAAPERON ILTA- JA AAMUPALASTA(tetrapuuroista...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Onko noissa Muksun tatrapuuroissa enää mitään ravintoarvoa tuollaiselle 1v7kuiselle ikiliikkujalle?Tyttö ei syö muuta hiutalepuuroa kuin kaurapuuroa ja sekin täytyy olla persikka- tai kuningatarsoseella.Oon muutaman kerran kokeillu tetrasta neljänviljan puuroa ja tykkäs tosi paljon.varsinki yötä vasten täytyis olla jotain tukevampaa ja luulis että tuo kaurapuuro em soseilla aamuin illoin joka päivä alkais jo pikku hiljaa hiukan tökkimään....;)

Alkuperäinen kirjoittaja +:
nallen neljän viljan puuroa ja hedelmä sosetta siinä. koitapa manna puuroa ja muita. mitä kaupasta löytyy.

Kun ei suostu syömään muuta kuin tuota kaurapuuroa,kokeiltu on....Mutta jos hälle uppoaa tuo kaurapuuro noilla soseilla niin kai sitä sit niitä tarjottava,itestä vaan tuntuis että vois vaihteluakin olla

Siis eikö lapsesi suostu syömään muuta hiutalepuuroa kuin kaurapuuroa vai etkä tee hänelle muuta? Meillä neiti on syönyt 5 kk:n iästä vaihtelevasti Nallen kaura-ruista, ruista, neljää viljaa, riisiä jne. Joskus satunnaisesti valmiita Muksun tetrapuuroja, kun ollaan reissussa, kylässä tms. Vauvojen jauhepuuroja ei olla koskaan käytetty.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
nehän on ihan järkyn pahoja,meil oli kerran reissussa mukana ja ei pieni sitä suostunut syömään ja kun maistettiin niin kyllä sen ymmärsikin.

No niinhän ne on minustakin,mutta tuo neiti veti sitä neljää viljaa ihan onnessaan...muita en edes ole maistattanu kun ovat niin mm.sokeroituja

Alkuperäinen kirjoittaja ewpoi:
Siis eikö lapsesi suostu syömään muuta hiutalepuuroa kuin kaurapuuroa vai etkä tee hänelle muuta? Meillä neiti on syönyt 5 kk:n iästä vaihtelevasti Nallen kaura-ruista, ruista, neljää viljaa, riisiä jne. Joskus satunnaisesti valmiita Muksun tetrapuuroja, kun ollaan reissussa, kylässä tms. Vauvojen jauhepuuroja ei olla koskaan käytetty.

Ei SUOSTU syömään muuta kuin kaurapuuroa...Kokeillu oon kaikki mahdolliset hiutaleet tattarista lähtien.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nehän on ihan järkyn pahoja,meil oli kerran reissussa mukana ja ei pieni sitä suostunut syömään ja kun maistettiin niin kyllä sen ymmärsikin.

No niinhän ne on minustakin,mutta tuo neiti veti sitä neljää viljaa ihan onnessaan...muita en edes ole maistattanu kun ovat niin mm.sokeroituja
miksiköhän ei sitten syö hiutaleista tehtyä neljää viljaa? oletko kokeillut pyöräyttää hiutaleita ensin tehosekoittimessa? jos se onkin kiinni rakeisuudesta, ei mausta?! ne tetrapuurothan on tosi sileitä

Alkuperäinen kirjoittaja +:
nallen neljän viljan puuroa ja hedelmä sosetta siinä. koitapa manna puuroa ja muita. mitä kaupasta löytyy.

Kun ei suostu syömään muuta kuin tuota kaurapuuroa,kokeiltu on....Mutta jos hälle uppoaa tuo kaurapuuro noilla soseilla niin kai sitä sit niitä tarjottava,itestä vaan tuntuis että vois vaihteluakin olla

No mitä se haittaa? Mä oon syöny joka aamu ja ilta kaurapuuroa mansikoilla tai mustikoilla jo 30 vuotta, eikä vieläkään töki! Hyvää ruokaahan se on, mielestäni paras vaihtoehto, miksi se pitäis muuksi muuttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ldj:

miksiköhän ei sitten syö hiutaleista tehtyä neljää viljaa? oletko kokeillut pyöräyttää hiutaleita ensin tehosekoittimessa? jos se onkin kiinni rakeisuudesta, ei mausta?! ne tetrapuurothan on tosi sileitä

hiutaleista neljän viljan puuro tulee karheampaa kuin kaurasta,joskus silloin kun oli pienempi niin jauhoin hiutaleet mut ei upnnu silloinkaan:/....Muuten kyllä on hyvä syömäinen tyttö.

meillä syö yli 2v ihan vaihtelun vuoksi välillä myös tetrapuuroa, ja tykkää yhtälailla. ne kun on reissussa käteviä hyvä kun syö. meillä kun menee edelleen puuro aamuin illoin...tykkää hullu puurosta tosissaan ;) eri hiutaleista kyllä vaihdellen, mut kaurapuuro tuntuu olevan se suosikki täälläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä syö yli 2v ihan vaihtelun vuoksi välillä myös tetrapuuroa, ja tykkää yhtälailla. ne kun on reissussa käteviä hyvä kun syö. meillä kun menee edelleen puuro aamuin illoin...tykkää hullu puurosta tosissaan ;) eri hiutaleista kyllä vaihdellen, mut kaurapuuro tuntuu olevan se suosikki täälläkin.

usein myös leseitä ym puurojen seassa, tuo vaihtelua. myös tetrapuuroon lisää kuituja..

Alkuperäinen kirjoittaja ewpoi:

Ei SUOSTU syömään muuta kuin kaurapuuroa...Kokeillu oon kaikki mahdolliset hiutaleet tattarista lähtien.

no katoppa peiliin,mitäs pidät sitä vauvanpuuroissa...etkä ole opettanut syömään tavispuuroa...ihan oma moka..ja turha väittää ettei syö,lapsi syö sitä mitä sille annetaan ja mihin se totutetaan.

Mä en ole itse koskaan kyennyt syömään neljänviljanpuuroa tai ruispuuroa niiden maun vuoksi. Aprikoosipuuro, mihin lie hiutaleisiin olikaan tehty, tuli myös ylös välittömästi kersana. Ei sen puuron merkitys ruokavaliossa ole niin suuri, etteikö kaurapuurolla pärjäisi aivan vallan mainiosti aikuiseksi saakka.

Mitäs ne sanookaan, kersat tarvitsee kymmenen maistelukertaa tottuakseen uuteen makuun. Jos lapsi on jo maistanut sen kymmenen kertaa, eikä edelleenkään pidä muusta kuin kaurapuurosta, niin voisiko olla kyse siitä, että hän vain yksinkertaisesti ei pidä muista puuroista?

Itse antaisin tuossa vaiheessa ruispuurojen sun muiden olla ja tarjoaisin sitä kaurapuuroa vaan. Ihan siitäkin syystä, etten tahdo tuottaa lapselleni samanlaisia puurotraumoja, jotka itselläni on, kun lapsena pakotettiin syömään kuvottavia puuroja.

Tetrapuuroja en tarjoaisi kuin ihan hätätapauksessa kenttäolosuhteissa, niissä on niin paljon kaikkea ylimääräistä mukana.

ei se ole pakko syödä sitä puuroa ollenkaan, on niitä muitakin vaihtoehtoja...

jos se on se rakenne joka tökkii, koita keittää niin että nakkaat jo kylmään veteen hiutaleet, vettä vähän enemmän kuin ohjeessa sanotaan ja annat kiehua muutaman minuutin.

en nyt jaksanut selata koko ketjua, että sori jos toistan muita. Ainakin kannattaa kokeilla pikkuhiljaa laittaa kauran sekaan muita hiutaleita, niin suu tottuu muuhunkin. Itse teen puuron veteen, mutta sitten löysennän sitä vielä maidolla...sillai pehmenee muksulle mieluisammaksi. Muut akuin kaura on rakenteeltaan ikäviä suuhun jos pelkkään veteen tehty...tai se on mun mielipide. Kalliiksihan nuo tetrat tulevat ajan myötä, että kantsii kyllä totuttaa muuhun. Yks vaihtoehto on tietysti riisipuuro, helmipuuro, mannapuro tummista suurimoista...mutta niistä meidän ikiliikkujan vatsa ei kyllä täyty pitkäksi aikaa. Sitten voit tietysti kokeilla keittää sen puuron muista hiutaleista, mutta sitten sauvasekoittimella vedät hiukan tasaisemmaksi...tai hienonnat jo ne hiutaleet ja sitten vasta keität.

Yhteistyössä