taaperon eka oksennustauti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
taapero 1,5v alkoi aamuyöstä itkeä ja oksensi sänkyynsä, tuntui että meinasi tukehtua kun tuli niin paljon. oli aivan unessa.viimeisen neljän tunnin ajan tullut oksennus tunnissa. yleensä aina kun pääsee makuulleen. viimeksi tuli keltasta sappinestettä. kuumetta ei ole. on kovin väsynyt, mutta eipä tuo ole nukkunutkaan. vettä hieman suostuu juomaan.

eilen päivällä ei ollut mitään merkkejä että olisi tullut kipeäksi. Kuulostaako tää ihan normi oksennustaudilta?

pitäskö tässä jo juottaa jotain osmosalia tms? kauanko tällaset taudit yleensä kestää? vinkkejä muutenkin.

Yleensä nuo taudit ei kauaa kestä.

Nyt vaan lapselle mitä tahansa juotavaa/syötävää. Kokeile mehukeittoja, vaikka jäätelöä? Pienet lapset kuivuu todella helposti mikäli et saa mitään menemään suuhun!
Laita patja sellaiselle paikalle missä voit valvoa lasta, minä laitan paljon pyyhkeitä päälekäin jotta on helppo nopeasti vetaista likainen pyyhe pois ja alla puhdas.

Samoihin aikoihin oli meidän pojan eka oksennustauti. Alkoi ihan yhtäkkiä ja ei kuumetta. Oksensi 1,5 päviää, alkuun useasti ja sitten harveni. Poika ei suostunut syömään oikein mitään, mutta apteekin "lillinkiä" suostui onneksi juomaan aika hyvin. Ei ostettu osmosalia, vaan toista merkkiä, jonka piti olla mukamas paremman makuista. Itse maistoin ja oli aivan kamalaa, joten ihme, että poika joi sitä mielellään.

Oksennustaudin toisena päivänä poika oli aamulla kovin vaisu ja tuntu, että nukahtelee... Säikähdettiin kovin, mutta sitten saatiin syömään marjasosetta ja virkeni pikku hiljaa. Kuivumista ei varmaankaan kuitenkaan tapahtunut, kun joi aika hyvin.

Me ostettiin olkkarista matot pois, sohvatuolit vietiin eteiseen ja sohva vuorattiin vauva-aikaislla muovi-frotee-suojilla. Oksennus tuli nimittäin minne sattuu. Yöksi laitettiin pyyhkeitä lakanan alle, jottei patja mene oksennukseen. Poika halusi yleensä aina ennen oksentamista mun syliin. Ja sen seurauksena sain elämäni ensimmäisen oksennustaudin (mulla ei siis ollut koskaan ollut, ei lapsena eikä aikuisena) ja sitten se olikin sellainen oksennustauti, joka kesti 5 päivää ja melkein tuli sairaalakeikka...

Kuulostaa normaalilta. Syötät ja juotat mikä alas menee. Jos ei juo, ruiskulla laitat pieniä määriä kerrallaan suuhun, vaikka sitten viiden minuutin välein muutama milli.

Tuskin tuossa ajassa vielä hätää.

Yhteistyössä