Taaperoimettäjät! Minkä ikäistä vielä imettäte ja miksi?

merenneitonen

Aktiivinen jäsen
05.05.2006
5 086
3
36
Mitenkäs nukkumaanmeno ja yöt sujuu?

Mulla poika 1v 8 kk ( voi kauheeta, onko hän tosiaan jo noin iso :heart: ) ja imetän siksi, kun en koe tarvetta lopettaakaan. Tuntuu luontevalta.
(Pikkuvauva-aikana ajattelin imettää vuoden päivät, ja tässä sitä nyt ollaan... :D

Maitoa saa vain ja ainoastaan sängyssä, useimmiten (lähes) nukahtaa tissille illalla. Yöllä herää syömään 1-3 kertaa, ja aamulla välillä ottaa vielä hörpyt ennen kun noustaan sängystä.

Mä imetin 1 v 10 kk, söi viimeset pari kuukautta vain iltahörpyt ennen nukkumaanmenoo. Sitten sanoin että meni maito pilalle helteessä, ja homma loppui sujuvasti =) Oli vain musta aivan luonnollista toimia noin ja iltainen imetyshetki oli ihanaa läheisyyttä ja rauhoittumista :) Hampaat on pojalla hyvässä kunnossa.

Imetän kohta 1v5kk ikäistä. Päiväunille ja yöunille mennään imetyksen kautta. Yöllä syö pari kertaa.
Meillä myös homma tuntuu toistaiseksi luontevalta jatkolta imetyshistorialle. Lapsi saattaisi haluta päivisin useamminkin, esim. aamupäivällä ja illalla viiden kuuden maissa, mutta nuo kerrat olen halunnut jättää pois, etten itse ole niin sidottu enää imetykseen. Silloin on muutenkin muuta touhua, joten tissi unohtuu helpommin.

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo yömaito on todella huonoksi hampaille. Itsekin imetin 1v5kk mutten enää öisin.

Mulle taas hammahoitaja sanoi, ettei se juurikaan hampaita rasita, ja ettei sen ole niin väliä kun on maitohampaat kyseessä.

Eikös tuo oo pikkusen ristiriitasta, ei haittaa hampaille ja ei haittaa kun ne lähtee kuitenkin pois?

Happohyökkäys se äidinmaidostakin tulee, risat hampaat taaperona on aika ikävä juttu kun niitä rautahampaita saa tilalle odotella vielä monta monta vuotta.

Aika lailla puolitoistavuotias. En ole nähnyt mitään syytä lopettaa, kun lapsi tykkää tissimaitoa syödä. :heart: Jos ei vierota itseään, niin ensi vuonna olen tandemimettäjä. :)

Mä oon lukenut jonkun tutkimuksen jossa sanottiin, etteivät bakteerit pysty käyttämään äidinmaidon sokereita hyväkseen kovin hyvin. Mutta hampaiden pitää olla tällöin puhtaat.
Eli jos hampaat puhdistetaan ruuantähteistä, niin imetys ei yölläkään ole kovin pahasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:
Nukkuu meno ja yöt sujuu hyvin. Poika nukahtaa / herää kerran yös tissil. Imetän edelleen niin lapsentahtisest ku mahdollist. On tarkotus imettää niin kauan ku 2v haluu. :heart: :)

ÖÖ, minun eräs lapsuuden aikainen kaveri söi tissiä vielä 7 vuotiaana.. Eli ei se lapsi välttämättä halua lopettaa kovin nuorena.

Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:
Nukkuu meno ja yöt sujuu hyvin. Poika nukahtaa / herää kerran yös tissil. Imetän edelleen niin lapsentahtisest ku mahdollist. On tarkotus imettää niin kauan ku 2v haluu. :heart: :)

ÖÖ, minun eräs lapsuuden aikainen kaveri söi tissiä vielä 7 vuotiaana.. Eli ei se lapsi välttämättä halua lopettaa kovin nuorena.

Mun serkku sai kans vielä ekalla luokalla tissiä, lopetti vissiin kun sitä kiusattiin siitä.

Onko kyseessä enää lapsen hyöty, vai meneekö vaan äidin huvin puolelle.. Kysyn vaan..

No ei lapsi hyödy millään lailla maidosta, ei. Äiti se vaan huvittelee ja pervoilee lapsen kustannuksella. :xmas:

Onko kyseessä enää lapsen hyöty, vai meneekö vaan äidin huvin puolelle.. Kysyn vaan..

Juu, tietenkin. Sano nyt vielä että äidit saavat siitä seksuaalista mielihyvää eli ovat pedofiileja. Jonkun kerran ehdin senkin kuulla imettäessäni taaperoa.

Lopetin imetyksen lapsen ollessa 1 v 4kk. En vain nähnyt mitään syytä lopettaa aiemmin.

Kyllä taaperoimetystä tehdään lapsi- eikä äititahtisesti. Enemmän mun lapsi siitä nauttii kuin minä. :) Lapsi siitä energian ja vasta-aineet saa.

Imetys suojaa lasta esim.sikainfluenssalta ja muilta kiertäviltä taudeilta, että mietipä ihan itse onko siitä lapselle hyötyä vai ei.

Olen ammatiltani suuhygienisti ja imetän 4kk ja 2v 5kk ikäisiä lapsiani, enkä ole havainnut isomman hampaissa mitään merkkejä imetyksen haitallisuudesta. Tuttia hän ei ole koskaan käyttänyt.

Mä oon lukenut jonkun tutkimuksen jossa sanottiin, etteivät bakteerit pysty käyttämään äidinmaidon sokereita hyväkseen kovin hyvin. Mutta hampaiden pitää olla tällöin puhtaat.
Eli jos hampaat puhdistetaan ruuantähteistä, niin imetys ei yölläkään ole kovin pahasta.
Mistä ne kariesbakteerit tietää että enpä nyt käytäkään näitä sokereita hyödyksi kun täällä ei ole ruuantähteitä?

lapsi täyttää kohta 6v. ja menee syksyllä eskariin. Ei ole voinut olla vielä yökylässä, koska ei yksinkertaisesti suostu nukahtamaan ilman tissiä! Kaikkea on kokeiltu pulloista tutteihin, mutta lapsi vain vaatii sen tissin nukahtaakseen. Päivä imetystä olen pystynyt nyt hiljalleen vähentämään niin että muksu ottaa tissiä ainoastaan aterioiden yhteydessä.
Meillä pojan kanssa varmasti keskivertoa läheisempi äiti-lapsisuhde, mutta täytyy myöntää että minun ja miehen välit ovat kieltämättä viilenneet.. Seksiä ei ole harrastettu pojan syntymän jälkeen, koska miten se olisi edes mahdollista kun poika nukahtaa tissille? No ehkä nyt taas kun poika aloittaa eskarin..

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
lapsi täyttää kohta 6v. ja menee syksyllä eskariin. Ei ole voinut olla vielä yökylässä, koska ei yksinkertaisesti suostu nukahtamaan ilman tissiä! Kaikkea on kokeiltu pulloista tutteihin, mutta lapsi vain vaatii sen tissin nukahtaakseen. Päivä imetystä olen pystynyt nyt hiljalleen vähentämään niin että muksu ottaa tissiä ainoastaan aterioiden yhteydessä.
Meillä pojan kanssa varmasti keskivertoa läheisempi äiti-lapsisuhde, mutta täytyy myöntää että minun ja miehen välit ovat kieltämättä viilenneet.. Seksiä ei ole harrastettu pojan syntymän jälkeen, koska miten se olisi edes mahdollista kun poika nukahtaa tissille? No ehkä nyt taas kun poika aloittaa eskarin..

Huono provo

Alkuperäinen kirjoittaja mama:

Huono provo

Erittäin huono.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Aika ällöä imettää jos pentu osaa jo itse pyytää tissiä, tai vielä pahempaa että kävelee perässä hokien: "nam nam nam..."

Meillä ei pentu pyydä tissiä, eikä namittele.
Nukkumaanmennessä istuu sängyssä ja odottaa että pääsee syliin, ja silittää äidin kaulaa tai tissiä.
:heart:

Hukassa on sun äitivietti, jos niin luonnollinen asia ällöttää.

Yhteistyössä