Taaperoimettäjille!

• Viestiketjun aloittaja Suhinalempi harmaana
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 23:30 jepjep kirjoitti:
meil esikoinen jätti ite tissin pois 15kk:n iässä.. vähensi ite pikku hiljaa, eka päivältä pois ja sit iltatissi ja viimesenä aamu tissi... ei jostain syystä enää herralle kelvannu! ootin kyllä toista sillo 6kuulla, mut tuskin se vaikutti..?
Moi Jepjep. Kyllä toi toisen odottaminen voi vaikuttaa myös. Nimittäin varmaan jo tuossa vaiheessa maitosi alkoi olla´taas rasvaisempaa ja maistui taaperon suussa erilaiselta kuin oli maistunut viimeisten kuukausien aikana muuten. =)

Täälläpä myös yksi taaperoimettäjä! Tyttönen on nyt 1v9kk ja käy vielä tiuhaan tissillä. Lehmänmaitoa on tarjottu siitä vuoden iästä saakka, mutta eipä se ole vielä kelvannut. Minäkään en kyllä juo maitoa, eihän se ole mikään pakollinen juttu kun sitä kalkkia saa muustakin ravinnosta ja purkista sitten jos ei muuten saa tarpeeksi. En usko että lehmänmaito hakkaa rintamaidon lapsen ravintona, mutta en pistä hanttiinkaan jos se alkaisi maistumaan.

Aion jatkaa imetystä niin kauan, kuin lapsi sitä haluaa. Pääsyy on se, että asia on lapselle tärkeä. Ja tosiaan, uusimpien tutkimustulosten mukaan rintamaito "tiivistyy" ajan myötä eikä suinkaan muutu miksikään sokerilitkuksi. Tyttösemme on kasvanut koko ajan mainiosti, vaikka kiinteitä ruokia on syönyt tähän saakka siinä rintamaidon sivussa. Nyt viime aikoina on jo alkanut upota isompia annoksia, aikaisemmin mentiin tyyliin "pala leipää ja lusikallinen jogurttia". Aikaisemmin otin kovasti paineita siitä syömisestä, kun tuntui ettei lapsi syönyt juuri mitään. Toivottavasti seuraavan lapsen kanssa osaan jo ottaa rennommin(jos hän on samanlainen ruokatavoiltaan), sillä ihan turhaahan se on. Lasta ei voi väkisin syöttää eikä sellaiselle olisi ollut tarvettakaan kun kerran on hyvin saamalla ruuallaan kasvanut.

huh huh
rintamaidossa ei todellakaan ole enää ravinto-arvoa vuoden iän jälkeen. on pervoa että äidit haluaa imettää isoja lapsiaan.se on kyllä äideistä kiinni eikä lapsen valinnasta, lapsi pitää totuttaa oikeisiin ruokiin. tää vaikuttaa jo insestiltä, ihan oikeesti, äidit pakottaa lapsensa rinnalle vaikka ruoka pitäs saada jo ihan muualta. miettikää nyt ite, herranjumala sentään.

Kaukomaija harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 00:09 huh huh kirjoitti:
rintamaidossa ei todellakaan ole enää ravinto-arvoa vuoden iän jälkeen. on pervoa että äidit haluaa imettää isoja lapsiaan.se on kyllä äideistä kiinni eikä lapsen valinnasta, lapsi pitää totuttaa oikeisiin ruokiin. tää vaikuttaa jo insestiltä, ihan oikeesti, äidit pakottaa lapsensa rinnalle vaikka ruoka pitäs saada jo ihan muualta. miettikää nyt ite, herranjumala sentään.
Toivon ettei huh huh ihan tosissaan tota ylläolevaa kirjoittanut. Eletään vuotta 2006 Suomessa ja jokaisen pitäisi nykypäivänä tietää mitä insesti tarkoittaa. Jos yli vuoden ikäisen lapsen imettäminen on jotenkin pervoa taikka insestiä, niin ei huhu huhin kirjoituksen perusteella lastaan saisi myöskään kylvettää, ei vaihtaa vaatteita ei saunoa yhdessä ei nähdä alastomana. HALOO!!!! Kyllä minä ainakin seksuaalisen nautintoni saan mieheltäni enkä lapseltani vaikka imetänkin. Ruusu kaikille imettäjille
:wave:

Imettäjämamma
Siis ET OLE TOSISSASI huh huh! Kokeileppa itse tuota imetystä taaperolla niin tiedät, miltä se tuntuu. Välillä saat hammasta purren imettää kun rinnan päät ovat rikki. Kyllä se vain on niin että ihan muuta kautta minäkin sen seksuaalisen nautinnon saan kuin pienen lapsen tissin imemisestä. Kyllä sitä vain on noihin riippuviin rintoihin on tullut nyt 1v 3 kk imetyksen jälkeen ihan muunlainen arkinen merkitys kuin seksi! Mitä perversioita tällaisen huh huh -kaltaisin päässä liikkuu kun voi imetyksestä tuollaista ajatella, mietinpä vain.

Itse olin aika hanakasti "tuomitsemassa" tai ainakin arvostelemassa taaperoimettäjiä ENNEN kuin ensimmäinen lapseni syntyi. Kuvittelin tietäväni, että lapsen ollessa pikkuisen vanhempi imetys tapahtuu vain sen takia, että ÄITI olisi jotenkin riippuvainen siitä.

No, kiitos oman ihanan poikani olen todennut, että olin aiemmin täysin väärässä. Ensinnäkin, lapseni (1v1kk) ei todellakaan ole vielä iso. Siis hänhän on ihan pieni vielä, joskin nyt ihan vauvaiästä on tultu ohi.

Hänelle aamu- ja iltatisu on vielä tärkeä. Välillä päivälläkin haluaa ja jokainen taaperoimettäjä tietää sen loisteen lapsen kasvoilla, mikä imetyksen jälkeen on. Poikani on ainakin yhtä hymyä, naksuttelee kieltä kitalakeen ja ilmaisee hyvin, että tapahtuma oli hänelle mieluisa. Tulee äitinä aivan mahtava fiilis. :)

Annan ruokien jälkeen lehmänmaitoa ja/tai vieroitusvalmistetta. Ne eivät ole kovin hyvin kelvanneet, vieroitusvalmiste paremmin. Janojuomaksi saa vettä. Ja ruokapuolesta: lapsi syö monipuolisesti 4-5 krt päivässä.

Olen syksyllä menossa töihin ja tämän kevään aikana päiväsyötöt on tarkoitus jättää kokonaan pois. Yösyötöt lopetin 11 kk:n iässä yksinkertaisesti siten, että kun poika heräsi, käänsin hänet vain kyljelleen ja sivelin selkää sanoen "nyt nukutaan" jne. Ei tuottanut ongelmia, herääminen tissille oli vain tapa (nälästä ei ollut kyse). Vieläkin saattaa heräillä pari kertaa, mutta nukahtaa heti kun menen paijaamaan häntä.

Meillä taaperoimetys ja aste asteelta sen vähentäminen näyttää toimivan hyvin. Ja sekä äidillä että lapsella on hyvä olo. Että hoitakaa vaan omat lapsenne ihan omia neuvojanne noudattaen, taaperoimetyksen arvostelijat. Minä en ainakaan välitä mielipiteistänne tipan tippaa :LOL:

Itse imetin 7,5kk, halus jo enemmän maitoa kun rinnat pysty tarjoon, mutta oletteko koskaan kysyneet hammaslääkärin mielipidettä taaperoimetyksestä? Olen jutellut yksityisen hammaslääkärin kanssa ja sieltä tuli seuraava kommentti.
Siis kaikki lutkuttimet pitäisi olla vierottettuna max 1v ja sitten pitäs olla nokkamuki käytössä, tutista puhumattakaan, sen vierotusikä on 4,5kk ja sen jälkeen vain nukahtamis välineenä, jos ei halua lapselleen rautaa suuhun teini-ikäisenä.
Tämä on vain ihan sellanen miettimis juttu, en siis kritisoi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2006 klo 15:26 Agapi kirjoitti:
Itse imetin 7,5kk, halus jo enemmän maitoa kun rinnat pysty tarjoon, mutta oletteko koskaan kysyneet hammaslääkärin mielipidettä taaperoimetyksestä? Olen jutellut yksityisen hammaslääkärin kanssa ja sieltä tuli seuraava kommentti.
Siis kaikki lutkuttimet pitäisi olla vierottettuna max 1v ja sitten pitäs olla nokkamuki käytössä, tutista puhumattakaan, sen vierotusikä on 4,5kk ja sen jälkeen vain nukahtamis välineenä, jos ei halua lapselleen rautaa suuhun teini-ikäisenä.
Tämä on vain ihan sellanen miettimis juttu, en siis kritisoi.
Juu ja näitä mielipiteitä on yhtä monta kuin hammaslääkäreitä. =) Itse olen jutellut hammaslääkärin kanssa, joka jakoi tuon mielipiteen, ja toisen kanssa, joka sanoo, että höpöhöpö. Rinnan imeminen sitä paitsi kuulemma tapahtuu eri tyylillä kuin tutin ja rintahan ei tosiaan ole 24 h / vrk suussa kuten joillakin lapsilla tutti... =) Oman lapseni kanssa olemme olleet jo kahdesti hammaslääkärissä, joka sanoi, että monella 2-vuotiaalla näkyy jo makeiden syöminen suussa - meidän muksulla ei mitään vaikka sai rintamaitoa yli 2-vuotiaaksi... (ei tosin ole saanut niitä karkkeja ja limpsoja).

Yhteistyössä