Taaperoiden puheterapiasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä poika kävi 4-5v ikäisenä n. 15 kertaa s ja r kun puuttui..ja siellä ne niitä harjoittelivat jos jonkinlaisin keinoin ja kotiin tuli tehtäväks pillillä puhaltaa höyhentä jne...en kaikkea edes enää muista koska siitä on jo aikaa..., ja aivan turhaan oli noi käynnit, ei miksikään asia tullut. Itse oppi sitten sanomaan r:n ja s:n noin 6 vanhana.
Ja olen kuullut monelta samaa että ei mitään vaikutusta koko puheterapialla käynnistä ole ollut...mutta kaikkihan me olemma yksilöitä...toisilla auttaa siellä se käynti mutta toisilla taas ei kuten meillä ei auttanut

Meillä aloitettiin 3 v. niin et käytiin 3 krt kuussa ja käydään yhä pari kertaa vuodessa kontrollissa (kohta täyttää 6 v.) ja puheterapeutti käy päikkärissä. Syynä puheen viivästyminen. Tykkää käydä ja mitään kotitehtäviä ei ole tullut. Korvaa vieläkin kirjaimia ja R ei tule mutta muuten on mennyt tosi hyvin. Meistä käynneillä on ollut hyötyä meidän junnun kohdalla ja sen vuoksi nyt ei sit olla vuoteen enää käyty jatkuvasti vaan ihan kontrolleissa. Puheterapeutti tekee yhteistyötä erityisopen kanssa joka jo nyt ottaa poikaa vastaan ja jatkaa sitä ensi vuonna kyläkoulun eskarissa.

meidän pojalla alkoi puheterapia pojan ollessa vajaa 3v. ja sit alkoi pikkuhiljaa sanoja tulla jne.
eka dg tais olla jotai puheen - ja kielen kehityksen viive/häiriö
no meille siitä ainakin oli hyötyä.poika sai puheterapiaa 6v. :)

*muoks*
terapiaa poika sai 2x vk

Pojan 5v serkku kävi kun puuttui se r, kauaa ei tarvinnu käydäkään. Minä 5v olin puheterapiassa r vuoksi ja opin sen aika nopeaan. Mutta miten taaperon hyödyttää käydä kun se kirjo on tuonikäsillä muutenkin laaja mitä osaa.

Onko kyse vaikeavammaisten ( = Kelan korvaama) puheterapia vai muu puheterapia? Meillä alkoi Kelan korvaama puheterapia 2,5-vuotiaana. Silloin diagnoosina oli epäselvä puhe.

Alkuperäinen kirjoittaja tityytikki:
Meillä aloitettiin 3 v. niin et käytiin 3 krt kuussa ja käydään yhä pari kertaa vuodessa kontrollissa (kohta täyttää 6 v.) ja puheterapeutti käy päikkärissä. Syynä puheen viivästyminen. Tykkää käydä ja mitään kotitehtäviä ei ole tullut. Korvaa vieläkin kirjaimia ja R ei tule mutta muuten on mennyt tosi hyvin. Meistä käynneillä on ollut hyötyä meidän junnun kohdalla ja sen vuoksi nyt ei sit olla vuoteen enää käyty jatkuvasti vaan ihan kontrolleissa. Puheterapeutti tekee yhteistyötä erityisopen kanssa joka jo nyt ottaa poikaa vastaan ja jatkaa sitä ensi vuonna kyläkoulun eskarissa.

Meillä oli ainakin kelan korvaama kun enemmän käytiin.

Meidän tyttö piti kuin pakosta alkaa kulkee puheterapiassa kerran viikossa hän on vasta nyt 2v 5kk siellä ei tyttö mitään ääntä pitänyt ja paremminkin oli levoton kun pakolla, käsiään huihto sitä puheterapian naista, ja sen jälkeen koton ollut levoton aina kun käynyt ja nyt kun ollut eri syistä pois sieltä niin kotona on alkanut joita uusia sanoja tulla ja enemmän äänessä kuin ennen, joten emme tiedä että kannataanko enään siellä kulkea kun matkakorvauskin on ihna p... vain 20 snt km. ja 70 km päässä mitä olette muut mieltä on merkitystä

Yhteistyössä