taaperoa ei saa nukkumaan!!! Nyt meneee hermot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Mä en kestä. Oon koittanut saada 2v 2kk poikaa nukkumaan taas puolitoista tuntia. Tätä on jatkunu n. 3 kk. Nyt alkaa tuntumaan, että en enää keksi, miten saan sen nukkumaan. Ei tuon ikäiselle varmaan oo hyvä aika mennä nukkuun klo 21.30 joka päivä ja herätä 7:ltä! Nyt vaan meni totaalisesti hermot ja läiskäsin oven kiinni. Pitää mennä kohta kattomaan, ku sieltä ei kuulu mitään. Onko kellään neuvoja, kuinka mä saan kohtuu ajassa herran nukkumaan?

Suosittelen että ennemmin jätät huomiotta kuin läiskäiset oven kiinni. Lapselle jää tosi "paha maku suuhun" jos oven paiskaus on viimeinen kontakti äitiin/iskään.

Joo hoidossa n. 1h-1,5h. Oon väsyny tähän nukkuttamisrumbaan ja muutenkin tähän meininkiin. Ehdin laittaan pyykit ja tiskit, ku herra on päässy nukkumaan, kun muuten vaatii koko ajan seuraa ku tullaan hoidosta ja se on ymmärrettävää ja haluankin olla, mutta kymmenen aikaan alkaa olla jo sen verran väsynyt, ettei jaksais. Mä en tiedä, mitä tehdä tässä tilanteessa. Viikonloppuna koitin ilman päikkäreitä, mutta sitten vasta nukkumaan meneminen oli tuskaa :( Loppuukohan tää ikinä?!?!

Meillä 1v 10kk nukutetaan niin, että mä istun samassa huoneessa ihan hiljaa ja en ota mitään kontaktia lapseen. Tosi pian tyttö oppi, että riekkuminen ei auta vaan on käytävä pitkälleen ja pian uni tuleekin. Meillä ennen kanssa nukkumaan meno oli ihan mahotonta showta!

Mä tiedän, ettei saa läiskäistä ovea, mutta nyt tuli itsellä jo sellainen väsymys, etten voinut hillitä itseä :( Se vaan huutelee ja kieriskelee ja juttelee. ei nuku enää pinnasängyssä

Meil vähän saman lainen ongelma.. tosin ei joka päiväinen. Tyttö nukkuu omassa sängyssä meidän huoneessa. On iltoja, että vien sen sinne n. 30 krt.
Yleensä kolmannen neljännen kerran jälkeen sanon, nyt on viimeinen varoitus niin joudut jäähylle. Mut ku tuo "jäähy" on tytön mielestä mukava, ku saa tulla pois sängystä. (seisotan yhessä nurkassa).
Tänään tein sit niin, et ku toinen jäähy ei tehonnu, ni hetkeksi ulkoportaille. Toisen kerran jälkeen jäi omaan sänkyyn nukkuun.
Meil taatusti ralli edessä jos päikkärit jää väliin tai jos ne on liian pitkät/nukuttu liian myöhään

Meil tuo ei toimi et jäähään huoneeseen.. mul ei itellä pinna kestä sitä yhtään, et tyttö alkaa temppuileen sängyssä. Nukahtaa parhaiten ku saa yksin nukahtaa.

Auta lasta rauhoittumaan unille! Noin toimimalla lapsi vain tajuaa hermostumisesi, eikä pysty nukahtamaan kun hermostuu itsekin. Lue vaikka hiljaisella äänellä kirjaa. Meillä lapsi nukahtaa sadun kuunteluun, eikä aikaa mene yleensä kuin 10-15 min. Kyllästyttiin jatkuvaan mylläämiseen ja rauhattomuuteen, ja tuo lukemiskonsti on auttanut.

Mitä tulee unien pituuteen, niin 21:30-07:00 lapselle tulee jo 9,5h unta. Jos nukkuu vielä päivälläkin, niin ihan varmasti unen tarve täyttyy.

Pitää kokeilla yllä mainittuja keinoja. Ehkä oon vain itse tosi väsynyt, kun meinaa vaan itkettää, ku ei tästä tuu yhtään mitään. Huomenna tulee vieraita, kämppä näyttää aivan kauhealta jne. ja vielä, että menetti hermot, tuo lisä paskaa tähän oloon :(

Mä otan sen nukuttamisen aina sellaisena omana hengähdystaukona. Laitan sadun jälkeen tytön omaan sänkyyn, unicd:n soimaan ja huone hämäräksi. Sitten istun mukavassa nojatuolissa silmät kiinni ja "haaveilen" omiani. Aluksi tyttö tietysti vähän kapinoi, mutta kun huomasi ettei huomiota tule vaikka tekee mitä niin nyt on oppinut rauhoittumaan tosi nopeasti. Meillä on tyttö kylläkin vielä pinnasängyssä, mutta ei enää edes seiso siellä vaan käy suoraan pötkölleen. Toivottavasti jostain vinkeistä on apua! Mäkin oon monesti menettänyt hermoni ja vähän paiskonut oviakin. Kun itse on väsynyt niin eihän sitä jaksa mahdotonta hillumista. Sehän on ihan inhimilistä! Tsemppiä!

Kiitos ymmärryksestä! Ollaan pojan kanssa kahdestaan ja välillä tuntuu, että olisi mukava vain katsoa hetken telkkaria tai istua ulkona yksin. Mutta tää vaihe varmasti menee ohi. Enkä ole edes ajatellut, että uni riittää, vaikka menee nukkumaan vasta puoli 10. sekin tieto helpottaa oloa :)

Yritä viilentää huone, ei mitään telkkuja tai sellaista enää illalla. Leikkikää mieluummin vaikka tyynysotaa, hyvällä mielellä nukkumaan.. Ja onhan huone hämärä?

Juu on suht hämärä huone(sälekaihtimet). Ei oo katsottu telkkaria ollenkaan kun ollaan oltu pihalla päivä ja illalla tässä touhuiltu omia. Mut onneksi nyt laittoi nukkumaan. Alan nyt tekemään siivousta, että viitsii päästää vieraat huomenna sisään

meillä kans tuo nukkumaan meno on yhtä helkuttia:/ tuolla se sängyssä vieläki riekkuu, kyseessä siis poika 1v7kk.. ja kaiken lisäksi herätään noin 5krt joka ikinen yö.. tätä on jatkunu jo lie kuinka monta kuukautta ja mies ei pidä tätä asiaa mitenkään vaikeenä.. blaah..

Yhteistyössä