taapero nukutetaan rattaisiin joissa kiinni..?mitä mieltä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja adeliina79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

adeliina79

Vieras
Meidän lapsi 2 v ei suostu nukahtamaan ja jäämään sänkyynsä. Olemme koittaneet näitä ole vieressä, siirry kauemmas, ollaan juostu kaksi tuntia viemässä sänkyy yms muttei ole auttanut..

Nyt olemme keksineet keinon, tai minä olen ..

Kun lapsi ryntäilee pois, kerron jossain vaiheessa että jos ei jää sänkyyn, niin joutuu rattaisiin kiinni..ja näin teemme jos lapsi vielä tulee pois.
Joksus nukahtaa siihen ihan tuosta vaan, useinkin, joskus huutelee hieman, muttei mitään hysteeristä..

Tämä toimii, ja on (hävettävän)helppoakin kun on toinenkin lapsi jota hoitaa ja nukuttaa..

Nyt haluaisin tietää mitä mieltä te kanssaihmiset olette tällaisesta toiminnasta?

itse mietin että kyllähän vanhemmat nukuttavat lapsiaan päiväunillekin rattaissa kiinni niin ei kai ilta voi mitään traumoja jättää..ja tykkää edelleen olla rattaissa, päivälläkin, ja illalla joskus jopa pyytää sinne..

jos lapsi ei osaa rauhottua omaan sänkyyn, niin eihän siinä uni tule. Nuo rattaat voi tuoda turvallisuudentunnettakin varsinkin jos päiväuniakin tottunut nukkumaan rattaissa, kun tila on pienempi kuin sängyssä.

Mä en hyväksy tuollasta.

Mä antaisin lapsen itse päättää nukkumaanmenoajastaan. Eli annatte juosta ja vipeltää ihan niin kauan ku huvittaa. Aamulla herätys siihen aikaan ku aikuisten rytmeihin sopii, eli jos pitää viedä tarhaan tms niin ajoissa.

Kyllä se lapsi ihan oikeasti menee nukkumaan jos ja kun väsyttää ku sille annetaan mahdollisuus. Suosittelen, että nyt otatte askeleen taaksepäin ja lopetatte ton sotimisen. Toi ei ole kestävä ratkaisu ja tiedät sen itsekin. Minkäikäiseksi ajattelet sen olevan ok sitoa lapsi kiinni? Saako esim 6-vuotiaan sitoa kiinni jos lapsi ei tottele?

lapsi ei itse päätä nukkumaan menoajoista ainakaan meillä. Viikonloppuna voi valvoa myöhempään. Muuten mennään viimeistään 20,30 sänkyyn ja siellä myös nukutaan.
Jos lapsi saa itse päättää 2 v nukkumaanmenoajoista niin varmaan saa myös päättää
meneköö hoitoon vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
lapsi ei itse päätä nukkumaan menoajoista ainakaan meillä. Viikonloppuna voi valvoa myöhempään. Muuten mennään viimeistään 20,30 sänkyyn ja siellä myös nukutaan.
Jos lapsi saa itse päättää 2 v nukkumaanmenoajoista niin varmaan saa myös päättää
meneköö hoitoon vai ei.

Katsos hoitoon on pakko mennä koska olisi laitonta ja vaarallista jättää lapsi yksin esim työpäivän ajan (jos siis on jo töissä/opiskelee kun lapsi on noin pieni) mutta SINÄ et varsinaisesti kärsi siitä, että lasta väsyttää. Se on lapsen oma ongelma ja lapsen tulee itse ratkaista se. Ei lapsia saa pakottaa nukkumaan, syömään, potalle tms.

Alkuperäinen kirjoittaja impi:
Mä en hyväksy tuollasta.

Mä antaisin lapsen itse päättää nukkumaanmenoajastaan. Eli annatte juosta ja vipeltää ihan niin kauan ku huvittaa. Aamulla herätys siihen aikaan ku aikuisten rytmeihin sopii, eli jos pitää viedä tarhaan tms niin ajoissa.

Kyllä se lapsi ihan oikeasti menee nukkumaan jos ja kun väsyttää ku sille annetaan mahdollisuus. Suosittelen, että nyt otatte askeleen taaksepäin ja lopetatte ton sotimisen. Toi ei ole kestävä ratkaisu ja tiedät sen itsekin. Minkäikäiseksi ajattelet sen olevan ok sitoa lapsi kiinni? Saako esim 6-vuotiaan sitoa kiinni jos lapsi ei tottele?

Tää on ihan älytöntä. Ei lapsi itse ymmärrä, että jos menee aikaisemmin illalla nukkumaan, niin ei väsytä aamulla.

Jos vie aivan liian vähän nukkuneen lapsen aamulla päivähoitoon, lapsi kiukuttelee ja nukahtelee hoitopaikassa! Hoitajat eivät voi toimia jokaisen lapsen kohdalla eri tavoin, vaan hoitopaikassa nukutaan silloin kun on päiväuniaika eikä muulloin.

Mä en hyväksy tuollasta.

Tätä minä en kyllä käsitä ollenkaan. Lapsihan on sitten kuolemanväsynyt, kun menee aamulla hoitoon.

meneköö hoitoon vai ei.

Katsos hoitoon on pakko mennä koska olisi laitonta ja vaarallista jättää lapsi yksin esim työpäivän ajan (jos siis on jo töissä/opiskelee kun lapsi on noin pieni) mutta SINÄ et varsinaisesti kärsi siitä, että lasta väsyttää. Se on lapsen oma ongelma ja lapsen tulee itse ratkaista se. Ei lapsia saa pakottaa nukkumaan, syömään, potalle tms.

Vanhemmathan siitä lapsen väsymyksestä kärsivät, kun lapsi kiukuttelee väsymystään ja mikään ei suju. Ei kaksivuotias voi vielä tajuta, että menempä nyt nukkumaan niin mua ei huomenna väsytä. Päinvastoin yliväsyneen lapsen on seuraavana iltana usein entistä vaikeampaa nukahtaa ajoissa.

Toisekseen, ehkä vanhempien pitäisi itsekin päästä nukkumaan. Tai tehdä jotain omia juttujaan ilman lasta. Ei kaksivuotiasta voi jättää yksinään juoksentelemaan koko yöksi vaikkei se tahtoisikaan nukkua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meneköö hoitoon vai ei.

Vanhemmathan siitä lapsen väsymyksestä kärsivät, kun lapsi kiukuttelee väsymystään ja mikään ei suju. Ei kaksivuotias voi vielä tajuta, että menempä nyt nukkumaan niin mua ei huomenna väsytä. Päinvastoin yliväsyneen lapsen on seuraavana iltana usein entistä vaikeampaa nukahtaa ajoissa.

Toisekseen, ehkä vanhempien pitäisi itsekin päästä nukkumaan. Tai tehdä jotain omia juttujaan ilman lasta. Ei kaksivuotiasta voi jättää yksinään juoksentelemaan koko yöksi vaikkei se tahtoisikaan nukkua.

Muttakun kato ei vanhemmilla voi olla mitään omia juttuja :D Se ois pitäny tajuta jo siinä vaiheessa kun lapsia homma! :)

No kyllä minä joudun kiinnittämään lapseni päivällä..miksi ei siis myös voisi yöllä laittaa jos se autatisi? ei vain ole tullut mieleeni..mutta kiitti neuvosta =)

Yhteistyössä