Taapero ja telkkari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mie vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mie vaan"

Vieras
Mä juuri mietin että olenko paha kun annan lapsen katsoa välillä 20-30min piirrettyjä kun en pysy hereillä? Raskaus on vienyt voimat täysin ja välillä pahan olon sekä väsymyksen seurauksena silmät menee kiinni vaikka istuen. Viimeksi nukahdin leikkipihan penkille :( Me ei muuten kyllä katsota ollenkaan telkkaria(edes minä itse) vaan leikitään yhdessä yms mutta nyt en vain pysty. Tuntuu itselleen tosi hirveältä kun toinen jotuuu katsomaan telkkaria kun ei minusta ole mihinkään.

Jos jollain on jotain vinkkiä että miten saan itseni virkeämmäksi niin niitäkin otetaan vastaan ilomielin :) Vitamiineja syön jo sekä ruokailen säännöllisesti.

Sama juttu täällä. Telkkari on huomattavasti enemmän päälä, kuin normaalisti. Tosin mun 1v3kk ei kato telkkarista kuin joitain lastenohjelmia aamuisin ja iltaisin Kenon :D Se on jännä pallo-arvonta! :)

Mutta viihtyy jotenkin mun vieressä leikkien, itse makaan lattialla usein ja katson telkkaria, jos on sellanen päivä, ettei pysty oikeen mitään tekemään.

En mäkään huonoa omatuntoa ottaisi jos olisi vain joskus näin mutta tämä on jokapäiväistä :/ Ei vain jaksa, sitten makaan sohvalla tai lattialla ja vaivun horrokseen. Matala hb ei selitä asiaa kun se ei ole matalalla.

[QUOTE="Vieras";24272311]Olen enemmän huolissani sinusta sen takia, että ylipäänsä vaivaudut stressaamaan tällaista asiaa.[/QUOTE]

Mulla on lähipiirissä lapsia jotka saa katsoa mitä haluaa ja ne ei reagoi enää muihin lapsiin kunnolla. Jos telkkaria on päällä niin niitä ei kiinnosta leikkiä mitään ja sitten vedetään kilarit kun se sammuu. Palkään että omani taantuu samaan tilaan. En tiedä onko ylireagointia mutta pellkään silti :/

Hei ihan rauhassa nyt, 20-30 minuuttia päivässä ei varmastikaan vahingoita sun lapsen kehitystä. Nykyään telkkarin suhteen ollaan oikeesti ihan hysteerisiä. Ja joo, olen tietoinen lapsen ja television katselun tutkimuksista, mutta saa sitä maalaisjärkeäkin käyttää.

Viikkoja vasta 8, ennen raskautta olen jaksanut ihan normaalisti olla jopa raskaan työpäivän jälkeen. Tämä olo alkoi hieman ennen plussaa ja se tässä pelottaakin että jos kestää loppuun saakka. Ekasta kun väsymys tuli vasta pari kuukautta ennen laskettua.

Mulla tänään ihan samanlainen päivä.. Torkuin sohvalla ja 2v9kk katsoi ohjelmiaan puolisen tuntia. Tänään rv38+1 ja päätä särkee, mitään ei jaksais.. Huomenna taas jaksaa varmaan paremmin. Yöunet vaikuttaa kummasti tässä vaiheessa.

[QUOTE="Mie vaan";24272374]Viikkoja vasta 8, ennen raskautta olen jaksanut ihan normaalisti olla jopa raskaan työpäivän jälkeen. Tämä olo alkoi hieman ennen plussaa ja se tässä pelottaakin että jos kestää loppuun saakka. Ekasta kun väsymys tuli vasta pari kuukautta ennen laskettua.[/QUOTE]

Mulla oli toisessa raskaudessa väsymys pahinta juurikin alkuraskaudessa. Pari kertaa heräsin lastenhuoneen lattialta, ku olin nukahtanu kesken legojen rakentelun:ashamed: Poika oli sit menny olohuoneeseen katsoon telkkaria, ku äiti oli laittany päikkäreille kesken kaiken:ashamed::ashamed:

[QUOTE="Mie vaan";24272374]Viikkoja vasta 8, ennen raskautta olen jaksanut ihan normaalisti olla jopa raskaan työpäivän jälkeen. Tämä olo alkoi hieman ennen plussaa ja se tässä pelottaakin että jos kestää loppuun saakka. Ekasta kun väsymys tuli vasta pari kuukautta ennen laskettua.[/QUOTE]

No, kuule mulla tuli esikoisesta myös väsymys vasta lopussa. Nyt tässä raskaudessa väsymys on kestänyt tähän asti, rv31, samoin oksentelu. Muakin välillä itkettää ja harmittaa, kun kaikenmaailman touhuuminen on huomattavasti vähemmällä nyt. Omatunto soimaa. Päivittäinen ulkoilu on joskus uskomattoman vaivalloista, varsinkin kuumalla.

Mutta pitää vaan asennoitua, että kyllä se viimeistään 9kk päästä menee ohi. Ja aika menee äkkiä. Mä lohdutan itseäni, että 2kk enää :)

Mulla oli ihan sama homma raskaana ollessa, tosin HB oli aikasta alhainen myös. En siis todellakaan pystynyt tekemään juuri muuta kuin raahautua oksentamaan vessaan läpi raskauden. Tellu oli valitettavasti kovassa käytössä silloin. Ja mitä tapahtui? Vauva on syntynyt ja itse tarvitsisin edelleenkin joskus vähän lepoaikaa. Meidän vanhempi lapsi ei alkanut fanittaa telkkaria kybällä kuten luulisi vaan kyllästyy puolessa tunnissa ja alkaa puuhaamaan muuta. Että ei kannata heti huolestua, ei kaikista lapsista tule heti telkkarin orjia:)

Yhteistyössä