Täällä usein ehdotetaan salaattia synttäritarjoiluihin jne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Niin millaiset lautaset ja välineet te laitatte sitten tarjolle? Kahvikuppien ja tassien lisäksi vielä jotkut hiukan reillummat lautaset salaatille ja haarukat? Ja onko erikseen joku juotava kahvin lisäksi vai juodaanko kahvia sitten salaatin kanssa?

Aina ihmettelen tätä, kun en osaa kuvitella tuota eikä ole ukaan moista tarjonnut. Näen vain ihmisten ilmeet, kun mulla ois tuolla kahvipöytä valmiina kakkuineen ja muineen ja kinkkupiirakan kylkeen ois salaattia.

Musta on ainakin tosi kiva saada juhlissa hyviä salaatteja.
Syön yleensä ensin suolaiset ja siten kahvin kanssa makeaa. Mä en tajua miksi jonkun ilme olisi ihmeellinen salaatin takia vai onko teillä jotenkin turhan vakavia juhlavieraita??

Salaatit tarjotaan tietysti jonkun muun juotavan kuin kahvin kanssa. Ihan hyvää vaihtoehto on tarjoilla salaatit, suolaiset piirakat ja pasteijat ensiksi, ja sitten päätteeksi kahvin kanssa makeat.

Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Muutenkin vähän tilaa, ei todellakaan kaikille (melkein ei kenellekään!) pöytäpaikkaa, niin kikkaile siinä siitten salaattilautasen, leipälautasen ja kahvikupin kanssa sohvan reunalla... Kaamea ajatus.

mulla on isohko, siis metri kertaa 2,45 ruokapöytä olohuoneessa, ja kun mä laitan kaffetarjoilun, niin siihen mahtuu just ja just kupit ja tarjottavat. Mihim mä vielä tunkisin pinon lautasia?

Ok, sit mä en sais itse yhtään kahvia samaan aikaan (tarkoittaa myös, että en välttämättä myöskään kakkua, makialle persoja koko suku) kuin muut, koska pitäisi koko ajan kuskata lautasia keittiöön ja katsoa ettei kukaan vieras ole pulassa kahden käden ja kolmen lautasen kanssa.

MIKSEI ihmisellä ole palvelusväkeä, kysyn vaan? :laugh:

mun mielestä on kiva, että on salaatteja ja vaikka sämpylöitä tai patonkia + hedelmiä vieraille, varsinkin jos vieraiden toivotaan viihtyvän vähän kauemmin. Voin kyl tosi helposti laittaa pöytään pinon puhtaita lautasia, johon voi vaihtaa kun siirtyy kakkuun. Ja kyl mä laitan pöytään joka tapauksessa juomalasit + vissyä, mehua yms. vaikka ois vaan kakkukahvitkin.

Musta on kiva, että tarjolla on myös salaattia. Meillä on laitettu esille normaalikokoiset leipälautaset, siis ne mitkä muutenkin laitamme suolaisten kanssa. Lisäksi sitten normaalit haarukat. Juomana meillä kutsuilla on aina kahvin ja teen lisäksi myös kylmiä juomia: vissyä, limua ja vettä. Makeille syötäville ihmiset voivat sitten ottaa puhtaat lautaset: kone pyörii pikaohjelmalla myös juhlien aikana ja lainaan usein juhlia varten noita leipälautasia äidiltäni. Pöytää ei salaatin syömiseen tarvita sen enempää kuin kakunkaan. Ihmiset syövät siinä missä istuvat, lautanen kädessä ja haarukka toisessa. Tavallisesti tosin katan pöytään siten, että vieraat kahvittelevat pöydän ääressä kahdessa aallossa.

Haluan lisätä, että mun mielestä on ehdottoman kamalaa, jos vieraat alkaa kuskata astioita keittiöön.

Ja MISSÄÄN NIMESSÄ ei tiskikone käy juhlien aikana, vaan astioita pitää olla niin paljon, ettei kesken tarvii tiskata. Siis lainaan astioita, en omista niin paljoa.

Keittiön pöydälle tyrkkään likaiset ja niitä tiskataan vaikka 2 seuraavaa päivää, mutta _minähän olen_ siellä vieraitten seassa enkä 90% kyökissä.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Haluan lisätä, että mun mielestä on ehdottoman kamalaa, jos vieraat alkaa kuskata astioita keittiöön.

Ja MISSÄÄN NIMESSÄ ei tiskikone käy juhlien aikana, vaan astioita pitää olla niin paljon, ettei kesken tarvii tiskata. Siis lainaan astioita, en omista niin paljoa.

Keittiön pöydälle tyrkkään likaiset ja niitä tiskataan vaikka 2 seuraavaa päivää, mutta _minähän olen_ siellä vieraitten seassa enkä 90% kyökissä.

Joo seon mun mielestä ihan perseestä, jos itse saa pyörittää jotain astioita koneessa ja laahata ees taas jotain lautasia ja muita vermeitä. Eikä ne astiat heti ihan kuiviakaan ole, kun ne tulee astarista niin sit niitä sais kuivatakin vielä pyyhkeellä ettei tarvi märkiä siihen viedä jne jne.

Ja kyllä meilläkin on aina muutakin juotavaa kuin kahvia, mutta aika harva aikuinen niitä loppujen lopuksi silti ottaa. Eli pointtini oli se, että siitä tosiaan tulisi isompi homma.

Se on sitten jo eri juttu, jos kyseessä on jotkut ns. isommat juhlat kuin jotkut lasten synttärikekkerit.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:

Öh. No mulla menee suurinpiirtein sama aika siinä tökkäänkö astiat koneeseen vaiko tiskipöydälle. Kone pyörii itsekseen, astiat kuivaa minkä kuivaa, ja jos lautasia tarvitsee ennen pöytään laittamista pyyhkeellä sipaista, niin se puuha vie ehkä minuutin. :) Meillä on niin pieni koti, onneksi, että olen siinä vieraiden seassa 100%, vaikka lautasia pöytään kantaisinkin. Ja niin hienoja juhlia meillä ei kotioloissa järjestetä, etten voisi itse (tai mies) hääriä hiukan myös kyökin puolella. Superjuhliin varaan tilat ja pitopalvelun. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja kyllä meilläkin on aina muutakin juotavaa kuin kahvia, mutta aika harva aikuinen niitä loppujen lopuksi silti ottaa. Eli pointtini oli se, että siitä tosiaan tulisi isompi homma.

Meillä taas menee juhlissa aina todella paljon myös noita kylmiä juomia.

Meillä on yleensä ensin tarjolla (pasta)salaattia, suolaisia piirakoita jne jonka kanssa on jäävettä, mehua ja limpparia tavallisista laseista ja noita ruokia kerätään isolle ruokalautaselle, sen jälkeen kahvit jolloin kakkuja ja keksejä voi syödä pienemmältä lautaselta, tai sit tuolta isolta jos tahtoo. Siihen lautaselle mahtuu hyvin (epäsivistyneesti) mukikin jos istuu sohvan reunalla :D Astiastona Teemaa.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Meillä on yleensä ensin tarjolla (pasta)salaattia, suolaisia piirakoita jne jonka kanssa on jäävettä, mehua ja limpparia tavallisista laseista ja noita ruokia kerätään isolle ruokalautaselle, sen jälkeen kahvit jolloin kakkuja ja keksejä voi syödä pienemmältä lautaselta, tai sit tuolta isolta jos tahtoo. Siihen lautaselle mahtuu hyvin (epäsivistyneesti) mukikin jos istuu sohvan reunalla :D Astiastona Teemaa.

Mullakin on teemaa. Kaksitoista isoa lautasta, kahdeksan pientä ja kaksi keskikokoista. Ei riitä alkuunkaan...
kun kutsun aivan lähimmät sukulaiset, talossa on 30 henkeä. Ja taloa on vain se 100 m2.
(Isovanhemmat ja lasten tädit&sedät perheineen.)

Koitan vaan sanoa, että mun mielestä on "ahdasta" jo sen leipälautasen ja kupin kanssa.

Yhteistyössä