Täällä tuntuu olevan hassu kisa siitä, kenen lapsi tarkenee vähimmillä vaatteilla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lilli"

Vieras
Pitkin syksyä näitä aloituksia, "joko välikausihaalarit" ja nyt jo talvikenkäaloitus..

Siis miksi sitä välikausihaalaria pitäisi jotenkin säästää, että VARMASTI on jo välikausihaalarikeli. Meillä on ollu haalarit käytössä jo elokuussa, ne on käteviä. Ja talvikengät paan lapsille heti kun tuntuu tarvitsevan, enkä mieti onko mikä kuu tai vaikka olis kymmenen astetta lämmintä, niin talvikengät pannaan jos varpaat palelee.

Meillä on niin paljon kampetta, että palella ei tarvi vaikka olisi VASTA lokakuu.

Päiväkodin työntekijän näkökulmasta en ymmärrä miksi niille pitää jo laittaa talvi- ja villahaalarit päälle, ja lapset painaa hikipäässä ulkona ja valittavat kun on niin kuuma, kunnes eivät enää jaksa tehdä mitään, kun on niin paljon vaatetta päällä. Ja nyt tähän joku vastaa, ettei kaikkea tarvi pukea niille päälle mitä ne raahaa mukana, totta toisaalta, mutta sitten taas kuulet kyllä seuraavana päivänä vanhemmilta, että mitä oli tällä kertaa jäänyt päälle laittamatta. Joten mä kyllä ymmärrän kommentin "millä ne tarkenee talvella..." jos ne nyt tumpataan samat vermeet päälle kun -20pakkaselle...ja päiväkodin lasten pukeutumista kun katsoo, osa painaa crocseissa, osalla on todella ne villahaalarit ja toppavaateet ja talvikengät päällä. Joku välimuoto voisi olla paikallaan...Mut hienoa ettei palella ei tarvi :)

ja päiväkodin lasten pukeutumista kun katsoo, osa painaa crocseissa, osalla on todella ne villahaalarit ja toppavaateet ja talvikengät päällä. Joku välimuoto voisi olla paikallaan...Mut hienoa ettei palella ei tarvi :)

Mä luulen, että monella ei ole esim. välimuodon kenkiä... Et ostetaan vain ne talvikengät ja kesäkengät ja niillä pitää sit pärjätä.

[QUOTE="vieras";22172193]Mä luulen, että monella ei ole esim. välimuodon kenkiä... Et ostetaan vain ne talvikengät ja kesäkengät ja niillä pitää sit pärjätä.[/QUOTE]

Eikö muka edes lenkkareita?

[QUOTE="vieras";22172226]No jos lapsi on iloisesti painaltanut koko kesän crocseissa niin miksi sille lenkkareita hankkimaan ja kohtahan on jo talvikin joten ei niitä lenkkareita kannata enää ostaa.

Kengät on kalliita, nopeasti pieneksi jääviä ja jälleenmyyntiarvoltaan huonoja. Harvassa perheessä satsataan lasten kenkiin edes minimitason vertaa.[/QUOTE]

Niin miksi sille hankkimaan välikausikenkiä, hyvinhän voi vaihtaa crocseista toppakenkiin...ei kukaan lapsi paina crockseissa koko kesää, ja nämäkin jotka painaa tällä hetkellä, niin tiedän et omistavat kyllä lenkkareitakin..Mut hyvinhän se korvaa kun vedetään talvihattu päähän niin crocseissakaan ei varpaita palele.

Kuumimmat

Yhteistyössä