Täällä riehuu vatsatauti...aurinko sentään paistaa =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meduusa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Meduusa

Aktiivinen jäsen
27.10.2004
3 131
0
36
Hei vaan kaikille :wave:

Meillä sairastui kuopus eilen iltapäivällä vatsatautiin, joka kesti koko yön yli aina aamuun saakka. Nyt alkaa jo kuitenkin vesi pysymään sisällä =) Nähtäväksi jää tarttuuko tauti meihin muihin. Kurjaan aikaan sattui tämä kun hiihtoloma alkamassa ja meidän olisi pitänyt lähteä tänään reissuun :/ Toisaalta iloitsen kun pojalla on jo väri poskilla eikä tartte kärsiä niin kovasti enää :heart: Ja tuo ihana auringonpaiste, se piristää kyllä todella paljon B)

Vieläkö se jyllää ympäri Suomea? Meillä oli jo yli kk sitten se tauti. Nyt jännitän tuleeko A-virus, onneksi ei vielä oireile. Töissä oli porukkaa pois ja joku sit tuli kipeenä töihin ja arghhh.... Mulla ois huomenna täysi koulutuspäivä joten toivottava ettei tänään iske. Kivasti se aurinko kuitenkin jo piristää. Täällä on kans ensi viikolla hiihtoloma. Me ollaan nyt kun ei vielä koululaisten loma-aikoja tarvitse noudattaa. Ollaan sit ens viikolla töissä kun muut lomailee.

No keski-suomessa myös asutaan ja viime vuonna hiihtoloma meni lasten sairasteluun :kieh:

Toivottavasti tänä vuonna pysyttäisiin terveinä, vaikka joka puolella joku on sairaana. Itsekin pidän vapaita ja harmittaa niin vietävästi, jos taas vapaat menee sisällä istumiseen. Täytyy koputella puuta kovasti ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2007 klo 10:38 Pihlamaaria kirjoitti:
No keski-suomessa myös asutaan ja viime vuonna hiihtoloma meni lasten sairasteluun :kieh:

Toivottavasti tänä vuonna pysyttäisiin terveinä, vaikka joka puolella joku on sairaana. Itsekin pidän vapaita ja harmittaa niin vietävästi, jos taas vapaat menee sisällä istumiseen. Täytyy koputella puuta kovasti ;)

Meillä jää myös nähtäväksi että pääsisimmekö kuitenkin lähtemään iltasella tai vaikkapa huomenna, joten pidetäämpä peukkuja puolin toisin =)

Joo, ihanaa aurinko paistaa, aivan upea kaunis luonto! =)

Siihenpä se ihana jääkin... Meillä on nimittäin sairasteltu oikein pitkän kaavan mukaan. Jouluna aloitettiin vesirokolla, mikä tuli tietenkin peräjälkeen lapsille. Sit tyttö sai siitä jälkitautina keuhkokuumeen ja pojalle tuli korvatulehdus kumpaankin korvaan. Kun niistä oli hädin tuskin selvitty, kumpikin lapsi sai peräjälkeen noroviruksen eli ripuli jatkui kummallakin viikon. Sit päivä tai kaks terveenä, kunnes iski flunssa, joka onneksi meni lapsilla muutamassa päivässä ohi (pilaten kuitenkin sukulointimatkan kylpyläsuunnitelmat), mutta mulle tuli oikein sitkeä versio poskiontelokipuineen. Liekö sitä a-virusta sitten, mitä tässä nyt poden :snotty:

Mutta kyllä aurinko jaksaa paistaa kauniisti... B) =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2007 klo 11:18 Footballers Wife kirjoitti:

Siihenpä se ihana jääkin... Meillä on nimittäin sairasteltu oikein pitkän kaavan mukaan. Jouluna aloitettiin vesirokolla, mikä tuli tietenkin peräjälkeen lapsille. Sit tyttö sai siitä jälkitautina keuhkokuumeen ja pojalle tuli korvatulehdus kumpaankin korvaan. Kun niistä oli hädin tuskin selvitty, kumpikin lapsi sai peräjälkeen noroviruksen eli ripuli jatkui kummallakin viikon. Sit päivä tai kaks terveenä, kunnes iski flunssa, joka onneksi meni lapsilla muutamassa päivässä ohi (pilaten kuitenkin sukulointimatkan kylpyläsuunnitelmat), mutta mulle tuli oikein sitkeä versio poskiontelokipuineen. Liekö sitä a-virusta sitten, mitä tässä nyt poden :snotty:

No voi rähmä :/ monta rankkaa kuukautta teillä takana siis. On se jännä miten nämä taudit usein jyllää yhdessä perheessä kauan :o Useinmiten juuri niissä perheissä joissa on pieniä lapsia. Meillä nuorin on nyt 5-vuotias joten ei enää varsinaisia "sairasteluputkia" ole tullut, mutta muistan kuinka silloin kun kaksi vanhinta lastamme olivat pieniä, oli eräskin talvi sellainen että he sairastivat koko sen talven. Oli tosi hankalaa kun ei ollut ajokorttia jotta olisi voinut yksin viedä lapsia lääkäriin, joten iltasella sitten istuttiin pitkät tovit päivystyksessä.

Pikaista paranemista Sinulle Footie :hug: ja pidän peukkuja jottei enää uusi pöpö iske teihin!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2007 klo 11:35 Meduusa kirjoitti:
\

No voi rähmä :/ monta rankkaa kuukautta teillä takana siis. On se jännä miten nämä taudit usein jyllää yhdessä perheessä kauan :o Useinmiten juuri niissä perheissä joissa on pieniä lapsia. Meillä nuorin on nyt 5-vuotias joten ei enää varsinaisia "sairasteluputkia" ole tullut, mutta muistan kuinka silloin kun kaksi vanhinta lastamme olivat pieniä, oli eräskin talvi sellainen että he sairastivat koko sen talven. Oli tosi hankalaa kun ei ollut ajokorttia jotta olisi voinut yksin viedä lapsia lääkäriin, joten iltasella sitten istuttiin pitkät tovit päivystyksessä.

Pikaista paranemista Sinulle Footie :hug: ja pidän peukkuja jottei enää uusi pöpö iske teihin!

Thäng juu! =) Meillä ei ukko työkiireiden vuoksi kotona juuri näy, joten aikalailla kiinni tässä ollaan oltu kaikin puolin. Mutta nyt on pakko pian jo jättää nämä sairastelut taakse, koska Lapin luonto on niin upea ja kevättalvi parasta aikaa! Olis ihanaa siitä vähän edes päästä nauttimaankin! B)

Ja hei teillekin kans pikaista paranemista! :flower: Toivotaan, että vatsatauti on normaalia lyhytaikaista versiota eikä riuduttavaa noroa! :hug: <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2007 klo 10:59 Meduusa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2007 klo 10:38 Pihlamaaria kirjoitti:

Meillä jää myös nähtäväksi että pääsisimmekö kuitenkin lähtemään iltasella tai vaikkapa huomenna, joten pidetäämpä peukkuja puolin toisin =)

Pidetään vaan peukkuja ja taistellaan pöpöjä vastaan. Meillä tosiaan kuopus oli jo kuumeessa viikko sitten ja mies on juuri parantunut, eli minä ja esikoinen ollaan vielä "terveen kirjoissa". Kuopus on päiväkotilainen eli toivottavasti siellä ei ole tuota mahatautia liikkeellä.

Aurinko tosiaan paistaa kauniisti ja aamulla oli pakkasta meillä -30 C. Toivottavasti ensiviikolla myös paistaa B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2007 klo 11:50 Footballers Wife kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2007 klo 11:35 Meduusa kirjoitti:
\

Thäng juu! =) Meillä ei ukko työkiireiden vuoksi kotona juuri näy, joten aikalailla kiinni tässä ollaan oltu kaikin puolin. Mutta nyt on pakko pian jo jättää nämä sairastelut taakse, koska Lapin luonto on niin upea ja kevättalvi parasta aikaa! Olis ihanaa siitä vähän edes päästä nauttimaankin! B)

Ja hei teillekin kans pikaista paranemista! :flower: Toivotaan, että vatsatauti on normaalia lyhytaikaista versiota eikä riuduttavaa noroa! :hug:

Kiitos! Eiköhän se tästä...äsken poika söi pikkuisen ruokaa, mutta se ei sitten pysynytkään sisällä. Onneksi kuitenkin neste pysyy, se on pääasia. Posket punoittaa myös joka on jo paranemisen merkki. Reissun päälle emme siis tänä iltana vielä ainakaan lähde, mutta katsotaan tilannetta aamulla, että yökkiikö kukaan. Täytyy tosiaan nauttia näistä keleistä nyt eikä synkistellä vaikka tautia pukkaa =) Tietty jos tuo omalle kohdalle sattuu niin voi naamanilme olla HIEMAN toinen ;) :D Minä nyt yritän kuitenkin ajatella positiivisesti jo pelkästään tuon ihanan aurinkoisen sään vuoksi B)

Meillä hiihtoloma rupee olemaan loppu jo. Ja melkein koko loma meni siihen että meillä vuorotellen on ollut vatsatauti. Ekaluokkalainen piti meni ensimmäiselle leirille, mut sain hakea pois kun oli oksentanut jo ensimmäsenä yönä...

Me kotiuduttiin tänään ja sairastettiin sitten toisaalla tuo vatsatauti koko sakki paitsi minä vain pienesti. Itämisaikahan vatsataudissa on pari päivää, joten se sitten iskikin vielä jälkeenpäin muihin, myös tuttaviimme :ashamed: Eipä näistä kuitenkaan aina etukäteen tiedä...meidän loma ei tästä kuitenkaan pilalle mennyt =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 22:58 Meduusa kirjoitti:
Me kotiuduttiin tänään ja sairastettiin sitten toisaalla tuo vatsatauti koko sakki paitsi minä vain pienesti. Itämisaikahan vatsataudissa on pari päivää, joten se sitten iskikin vielä jälkeenpäin muihin, myös tuttaviimme :ashamed: Eipä näistä kuitenkaan aina etukäteen tiedä...meidän loma ei tästä kuitenkaan pilalle mennyt =)

Kiva, että pääsitte reissuun ja saitte lomailtua, vaikkakin sitten vähän vajaakuntoisina =)

Meillä tytöllä vaihteeksi reilu 39 kuumetta... :( Aivan sairasta tämä näin paljo sairastaminen.

onpas tääll sairasta porukkaa, voi harmi :hug:

me ollaan oltu koko talvi terveenä jos pientä nuhaa ei lasketa. tyttären koulussa alettiin torjua tuota noroa tehokkaalla käsihygienialla ja aika hyvin onnistuivat, kun vieressä päiväkodissa tauti jylläsi rajusti. koululla otettiin käyttöön käsidesi ennen ruokailua ja aina sisälle tullessa. pieni kyläkoulu niin tällainen mahdollista ei ehkä isoissa kouluissa onnistuisi? hankin sitä myös kotiin ettei tyttö tuo pöpöjä kotiin tullessaan. meillä poika 5v ja vauva poul vee kotihoidossa joten he ovat ns. tautivapaalla vyöhykkeellä. meillä yleensäkin aika vähän sairastettu, ehkä syynä just et lapset saaneet olla kotona ei oo tarvinnut viedä hoitoon.

terveitä kevätpäiviä kaikille

Harmillista tartuttaa tauti eteenpäin.
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 22:58 Meduusa kirjoitti:

Meillä oli loman ajaksi varattu upee mökki laskettelukeskuksen kupeesta.Kaikki 5 mukulaa sairasti oksutaudin vuorollaan.No,eipä mennyt kuin tuo reilu viikko,lopetettiin loma 2 päivää ennen ja lähettiin kotiin...Eipä ollut mukavaa.

No,isännän kanssa tässä ootetaan koskas meille iskee sillä tuskin säästytään kun oskua on tukasta varpaamväleihin asti ollut...

Onneks oli mökillä pesukone,saatiin pestyä vaatetta sillä kuorma ois aika "hajukas" näin kotosalla!!
:laugh:

Meillä nousi yöllä junnulle kuume, nukkui hyvin. Aamulla 38,2 lämpöä ja nenä vuotaa ja yskittää. Äsken oli tulikuuma ja halusi lääkettä. Nyt nukkuu. Eli A-virus tuli meillekin. :( Vasta kaksi viikkoa sitten oli flunssassa jossa pientä lämpöä 5 päivää ja nyt sit tämä....

Meillä kärsiny tän viikon koko perhe A-viruksesta. Kyllä on ollu ihan kamalaa! Kyllä on ollu rankkaa. Kun pitäs hoitaa 1- ja 3-vuotiasta kun itse hädin tuskin pysyy jaloillaa. Ja mies sängyn pohjal..

Noro-virusta on liikkeellä kans. Pelottaa että jos se tulee tähän päälle.. Nytkin menty äärirajoilla..

Peskää ihmiset käsiänne! Ystäväni soitti ja kertoi työpaikallaan noron jyllänneen jo kaksi viikkoa mutta itse on vielä säästynyt siltä. On pessy käsiä niin ahkerasti, siinä ehkä selitys.

Muutama vuosi sitten sain vatsataudin miehen 40-vuotisjuhlien aattona. Urhoollisesti tein salaatteja, oksensin välillä ja taas salaatin tekoon. Yksikään vieras ei sairastunut. Sen verran pesin käsiä.

Meillä noro kävi jo 1,5 kk sitten, kamala miten vetäs heikoksi. Onneksi ei junnu sitä silloin saanut. Herra heräsi äsken ja ei ollut enää kuuman oloinen ja näytti keksikin jo maistuneen :D ja taitaa pelata Nintendoa nyt... Huomenna olis pitänyt juhlia poikien yhteisiä synttäreitä (4 ja 6 v), tais jäädä juhlimatta. Siirretään sit viikolla mutta suklaamoussekakun laitoin äsken kyllä jääkaappiin hyytymään. Syödään itse se sitten huomenna. :D :p

kyllä se vatsatauti jyllää täällä länsi-suomessa edelleen. :/
Työpaikallamme on juuri sekä asukkaat että hoitajat kierteessä.
Kamala tauti. :(

Itse olen viikon tässä pessyt oksennus-ja kakkapyykkejä...
Tässä illan mittaan on alkanut vatsassa kiertämään, mutta
olen gefilustuotteita ja maitohappoja kyllä vedellyt surutta,
toivottavasti auttavat tai ainakin lyhentävät.

Meillä junnulla oli yöllä kuumetta, mutta nyt ei ole ollut koko päivänä. Pitää seurailla ilta, yö ja aamu ja siitä riippuu et ollaanko huomenna kotona vai meneekö hoitoon. Kyllä meillä muutama synttärivieraskin kävi ja palapelilahjoja on tehty pöytä täyteen. =) Itseäni vain väsyttää kamalasti. Jos käväisisi lenkillä kohtapuolen.

Meillä kaks päivää kaikki terveenä, jippii :D (...ja knock knock perään) Päästiin hiihtelemään ja laskemaan mäkeä.

Tuosta käsienpesusta. Se on tosiaan hyvä konsti. Minä en mieheni kanssa sairastunut noroon, ja pesimme kyllä käsiämme koko ajan. Mies ei saanut edes flunssaa. Pojalle vatsatauti tuli hätähoitopaikassa, joka järjestettiin mun ollessa tytön kanssa sairaalassa. Edeltävänä päivänä samassa paikassa oli ollut hoidossa lapsi jolla oli noro, ja virus oli edelleen lelujen pinnassa. Kauppareissun jälkeen pesemme aina kädet. Voin vain kuvitella mitkä kaikki taudit ostoskärryissä on, ja meidän tytöllä menee vielä sormi usein suuhun... Mulla on alituisesta pesemisestä tosi kuivat kädet, iho aivan halkeilee.

Me kans pestiin käsiä ja nyt kun junnu kipeä vieläkin (kotona ollaan) kun on lämpöä himpan niin pesetän silläkin ja kohta menen rätin kanssa kaikki kahvat läpi...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2007 klo 15:55 kukkerikuu kirjoitti:
Meillä nousi yöllä junnulle kuume, nukkui hyvin. Aamulla 38,2 lämpöä ja nenä vuotaa ja yskittää. Äsken oli tulikuuma ja halusi lääkettä. Nyt nukkuu. Eli A-virus tuli meillekin. :( Vasta kaksi viikkoa sitten oli flunssassa jossa pientä lämpöä 5 päivää ja nyt sit tämä....

Nyt vasta pitkästä aikaa ongin tämän avauksen esille...

A-virusta, toivottavasti se ei tänne tule. Jonkinsortin yskää on minulla ollut, mutta se johtunee näistä kevään homeista, koska joka kevät sama juttu...siis astma ärtyy homeista joille olen vuosien saatossa altistunut. Onneksi on lääkkeet.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2007 klo 17:06 Sinttura kirjoitti:
Meillä kärsiny tän viikon koko perhe A-viruksesta. Kyllä on ollu ihan kamalaa! Kyllä on ollu rankkaa. Kun pitäs hoitaa 1- ja 3-vuotiasta kun itse hädin tuskin pysyy jaloillaa. Ja mies sängyn pohjal..

Noro-virusta on liikkeellä kans. Pelottaa että jos se tulee tähän päälle.. Nytkin menty äärirajoilla..

Peskää ihmiset käsiänne! Ystäväni soitti ja kertoi työpaikallaan noron jyllänneen jo kaksi viikkoa mutta itse on vielä säästynyt siltä. On pessy käsiä niin ahkerasti, siinä ehkä selitys.

Muutama vuosi sitten sain vatsataudin miehen 40-vuotisjuhlien aattona. Urhoollisesti tein salaatteja, oksensin välillä ja taas salaatin tekoon. Yksikään vieras ei sairastunut. Sen verran pesin käsiä.

Näin, allekirjoitan myöskin tuon ahkeran käsien pesun puolesta. Minulla vatsatauti meni vähällä, eli vähän huonoa oloa, vatta kuralla joka meni ohitse muutamalla käynnillä, sitten nukuin usean tunnin päivän aikana, jonka jälkeen ei mitään. Vatsatauti on muutoinkin omituinen vaiva, se muuttaa muotoaan jokaisella, eli jokainen kokee sen yleensä vähän eri tavalla, ja luulen että tässäkin se käsien pesu juuri saattaa vaikuttaa asiaan.

Tuliko teille se noro-virus? En ole muuten kuullut tuon nimisestä viruksesta.<br><br>

Yhteistyössä